Vittoria MTB banden

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Erg tevreden over de Barzo 2.25 op de ztr crest velg zonder problemen te monteren en tubeless maken.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Hetzelfde. Ben dit jaar de combi Barzo TNT 29x2.25 (voor) en Mezcal G+ 29x2.25 (achter) gereden en vind dit de beste combi die ik ooit ben gereden (o.a. Schwalbe NN, RaRa, Maxxis Ardent, Conti MK II, RK, X-King). Kan me ook voorstellen de Mezcal als voorband te rijden, tenminste voor de marathons in NL en D. Voor de marathons in B kies ik liever voor de Barzo. Slijtage van de banden is aanzienlijk minder dan voor de banden van Schwalbe en Conti, die ik ben gereden. Barzo G+ als voorband vind ik net te zwaar en heb tot nu toe hier geen behoefde aan gehad. Maar misschien ga ik deze ook eens proberen. Probleem wordt dan waarschijnlijk dat ik hem 5 jaar moet rijden voordat die op is.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

Zelf heb ik er donderdag een Barzo G+ (voor) en Mezcal G+ (achter), beide in 2.35 opgedaan. Dat was nog wel een dingetje, was redelijk lastig op een Arch MK3 velg. Eenmaal erop waren de banden zonder compressor tubeless op te pompen, en met wat sealant erin bleven ze gelijk perfect op druk.

Eerste rit op Amerongen beviel goed, genoeg grip in de bochten en prima rolweerstand. Hoe deze banden zich verhouden tot de Rocket Ron / Racing Ralph combo op mijn andere fiets kom ik later, na meer kilometers, op terug!
PaganiProductions

Heb er en als voorband op de Orange Rocket Orbea ben erg tevreden over op de standaard tubeless wielen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Inmiddels als droog weer alternatief 2x mezcal 2.35 TNT G+ gemonteerd op mijn Olympia f1x. Rijdt echt fantastisch. Ik vind vittoria by far de fijnste en beste banden die ik heb gereden ...
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Deel je mening. Rij het hele seizoen met Barzo 2.25 TNT voor en Mezcal 2.25 G+ achter. Als voorband is de Barzo niet kapot te krijgen.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

De banden van Vittoria zijn prima. Alleen levering van nieuwe producten mag wat beter. Al sinds december aan het wachten op de Terreno 2.25. Zou januari worden, dat werd eind februari. Eind februari werd maart en eind april. Uiteindelijk zou de eerste week mei geleverd worden. Je raadt het al, ging toch weer wat mis. Nu maar de Thunder Burts voor de droge omstandigheden want was er eigenlijk wel klaar mee.

Rij ook al met tevredenheid op de Mezcals.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Klopt. Er is ook een nieuwe generatie Barzo's en Mezcals op de markt (in Italie), maar hier nog nergens verkrijgbaar. Vraag me af of ze daadwerkelijk niet vaak worden verkocht of misschien toch de dominatie van Schwalbe en Continental een rol speelt.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ben van de zomer in Italië. Zal eens kijken of ik er wat op de kop kan tikken.

Heb trouwens de importeur weleens gesproken in de proloog in Amerongen. Kwam me helpen met een kettingtang toen ik daar met pech stond. Woont daar vlakbij. Zouden toch wel te krijgen moeten zijn!?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8040
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik ben zo vrij geweest even contact op te nemen met de verdeler over de beschikbaarheid van Vittoria :-q
Kom erop terug 8)

Update: banden zijn onderweg van Italië naar NL, o.a. de Terreno’s. Neem dus contact op met je plaatselijke Vittoria dealer :-q
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

IK rij ook al weer bijna 2 jaar met volle tevredenheid voor en achter de MEzcal tubeless.

Banden slijten bijna niet en geven echt super grip.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Jurriaan schreef: zo 12 mei 2019, 11:29 Ik ben zo vrij geweest even contact op te nemen met de verdeler over de beschikbaarheid van Vittoria :-q
Kom erop terug 8)

Update: banden zijn onderweg van Italië naar NL, o.a. de Terreno’s. Neem dus contact op met je plaatselijke Vittoria dealer :-q
Ja, dat ze onderweg waren hoor ik al 5 maand. Heb nu Thunder Burts gekocht omdat ik gek genoeg geen vertrouwen meer heb over de daadwerkelijke leverdatum. Ik zie nu pas dat ze wel leverbaar zijn bij R2, helaas.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8040
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ter plekke bedacht: de vraag zal groter zijn dan het aanbod. Dan is de term ‘onderweg zijn’ heel rekbaar.

Logisch dat je dan een andere band verkiest, je wilt rollen :-q
Gebruikersavatar
Karbonkel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 15 september 2020, 08:53

Bij mij waren de banden er binnen 2 dagen hoor. Leverproblemen zijn voorbij.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Karbonkel schreef: vr 18 september 2020, 15:01 Bij mij waren de banden er binnen 2 dagen hoor. Leverproblemen zijn voorbij.
mag ook wel na anderhalf jaar :D
Plaats reactie