Niki Terpstra: ‘Voeg mtb’en en crossen samen tot een sport’

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

lekker laten zoals het is , is toch leuk zo, er zijn tegenwoordig zelfs fietsen voor op het strand
laag stuur en zo , dus toch wel ff een andere discipline dan in het bos door de blubber raggen .

ik heb toch niet voor niks een extra set wielen gekocht met een andere cassette voor vlakke stukken zodat ik meer aan mijn versnellingen heb dan die ik voor in het bos gebruik ,en strandbanden .

je heb ook wat meer conditie nodig om die snelheid bij te benen met tegenwind .

dus mijn groentjes conclusie is dat het toch wel heel verschillend is .
dat je beide doet als afwisseling en voor je conditie training betekend niet dat het 1 ding is .

met een race fiets gaan ze ook wel eens door een bos heen .

en alleen winter? , ja misschien voor de race fietsers die als de tour de france weer begint met z'n allen vergeten dat er heel veel fietspaden zijn in NL .....
die stappen in de winter ook op de mtb of op hun huis fiets op de rollerbank .

hopelijk schop ik niet tegen te veel schenen :oops:
sommige dingen moet je je niet te druk over maken, gewoon genieten en je ding doen toch ? :-q
groetjes Marcel
mtbfool
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Superior XC 829 en Corratec TZ 100 mm fully 650B
Contacteer:

Als Niki Terpstra zich nu eens druk maakt om zijn eigen ding en zich vooral niet gaat bemoeien met wat wij doen dan is het dik in orde

Mtbfool
260 KM vaste route rondom helmond is dat genoeg????
Corratec TZ 650B fully op alle fronten beter dan me oude fully.
Superior XC 829 custom als streetrace bike en race bike.
jvandijk1962@gmail.com
https://www.offroadbikers.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Als er iets op elkaar lijkt zijn het de Giro/Tour/Vuelta wel. Die kunnen dus samengevoegd worden.
Dat geldt ook voor P-R en de Vlaamse voorjaarskoersen en dan nog apart een eendaagse Ardennenwedstrijd voor het heuvelwerk en het wielerseizoen is flink opgeruimd.

En die ploegmaats lijken ook allemaal op elkaar. Een deelnemer per ploeg per wedstrijd is genoeg.
cyclomania
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 323
Lid geworden op: do 13 juni 2013, 15:13
Mijn mountainbike: Canyon AL SLX 7.9

En op de baan, hebben ze toch ook meer dan 1 kampioen? Moeten we die ook allemaal samen voegen?
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Als Terpstra dit ook kan mag ie ergens over praten....zolang ie alleen rechtdoor kan over een rechte weg, niet ;-)


https://www.youtube.com/watch?v=DwTy3N5T9uw" onclick="window.open(this.href);return false;
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
segunda
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1499
Lid geworden op: ma 8 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Transition Vagrant | Cortina Europe FS | C'dale F400 | Specialized Allez

Niki mag de term MTB hebben van mij....
Wat vind Niki nog meer ?
Denk niet dat Niki veel interessants vind verder, dit heeft ie ook ergens onder een bureau bij het KNWU gehoord...
Laatst gewijzigd door segunda op di 30 december 2014, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Comebacks are forever | One less 29er...
https://www.shapeways.com/shops/gravity-research
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

“Dat zou voor allebei de disciplines beter zijn. Ik zie ze allebei als offroad. Maak er een combi van. Dan heb je een mooie wintersport.”

Helaas dan dat veldrijden een echte wintersport is en mountainbiken in principe een zomersport (die je hier gelukkig een heel jaar kan uitoefenen); en dat is nog maar één reden waarom dat dat een onnozel idee is.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Volgens mij zijn er ook al wat evenementen waar CX en XC worden samengevoegd.......
Ben het wel met Niki eens, een aparte trui voor strandracen is een beetje raar. kunnen het beter toevoegen aan de tour france.
Strandracen is wat mij betreft niet een vorm van mountainbiken maar lijkt meer op een vorm van wielrennen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
ikeizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Nog steeds dezelfde...

Niki Terpstra staat niet bekend om zijn respect naar andere sporters of zijn slimme uitspraken. Negeren.
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

geen problemen -> niet naar oplossingen zoeken. simpel.

1 iemands mening lijkt me dus ook geen probleem.
Gebruikersavatar
cyclocrosser2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 oktober 2011, 18:15
Contacteer:

Niki Terpstra zegt in het artikel:
“Over het strand fietsen vind ik hetzelfde als mountainbiken, dus moet er niet een apart kampioenschap voor zijn.

Dat is totale onzin, een strandrace heeft helemaal niets met mountainbiken te maken.
meridabiker2012
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 2 december 2012, 12:47
Mijn mountainbike: Cube Attention SL29/Bulls Pro 8.80 Racing

De strandrace wordt de openingsrit voor de tour de france :lol: :lol:

Kunnen ze misschien eens aan hun techniek werken i.p.v. 50 km/u op een rechte weg
Waar een wil is, is een weg.....en waar geen weg is kun je mountainbiken
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Maar even hier op voort bordurend, wat voor een fiets krijg je dan. Hier kun je heel wat fantasie in kwijt.
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

wel leuk zo'n dun bandje op het strand
groetjes Marcel
Gebruikersavatar
cHoc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: vr 12 augustus 2005, 09:31
Mijn mountainbike: Ik heb geen mountainbike, Ik heb Mountain Cycles
Contacteer:

Het is ook een uitspraak van een reetnicht, wat had je anders van een dergelijk persoon kunnen verwachten dan?
Hij snapt duidelijk de verschillen niet, anders had hij deze uitspraak niet gemaakt.

Het zou het zelfde zijn als dat een rasechte MTB'er zou zeggen dat wielrennen en baanfietsen hetzelfde zijn. Toch liggen daar de verschillen nog kleiner dan tussen MTB en veldrijden, maar blijven toch zeer verschillend.
Partner In Management Position, that make's you the ho!

Done a update in Fury
Plaats reactie