Canyon 2016

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1090
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

maartenv schreef:Vergis je niet in de kleinschaligheid van Canyon

... maar onderschat het ook niet.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4333
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik ben het wel met LarsTB eens.

Alleen 20% goedkoper zijn ze allang niet meer. In een winkel krijg je minimaal 10% korting bij canyon komt de verzending er nog bij. De Cube MTB,s zijn advies net zo duur en als je bv voor een elite gaat en je doet je best gaat daar 15-20% vanaf.

Of iets een A merk is dat is zo verschrikkelijk persoonlijk. Is scott een a merk, hier wel denk ik, maar op een race forum doet het echt onder tov bv canyon, colnago, bianchi etc. Met auto,s hetzelfde.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maartenv schreef:
Lars TB schreef: Ze hebben ooit uitgesproken de Specialized van het internet te willen zijn. Daar zijn ze hard naar op weg. Eigen ideeën beginnen meer en meer door te sijpelen en vrijwel iedere nieuwe fiets is vrij uniek. En ja, ze zijn net zo agressief met hun patenten... .
Heftige uitspraken :). Vergis je niet in de kleinschaligheid van Canyon; ik denk dat Canyon blij mag zijn als ze 1% van de omzet van Specialized hebben!
Ik denk dat je er een factor 10 naast zit. Canyon is geen kleintje meer!


Maar die uitspraak kun je ook anders interpreteren: de beste willen zijn, de meest innovatieve, de meest diverse. Met grootte heeft het het minst te maken lijkt mij... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Over 1 ding kunnen we het denk ik wel eens zijn. Canyon doet het goed.

Is het een A-merk? Hangt er maar af wat je definitie is van A-merk.

Als je kijkt waar Canyon te verkrijgen is, hebben ze inmiddels een behoorlijke lijst opgebouwd.
Ze zijn nog lang niet wereldwijd verkrijgbaar (Bijvoorbeeld de VS niet), hoeft ook niet denk ik om een A-merk te zijn.
Qua aantal verkopen zullen ze denk ik nog ver van de grote 3 afzitten (te weten Trek, Speci en Giant).
Even wat cijfers proberen te vinden, maar geen echte cijfers kunnen vinden.

Betreffende innovatie en diversiteit zijn ze goed onderweg.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Uiteindelijk draait het toch allemaal om de centjes.... Voor Canyon is het ook een múst om scherp te blijven qua prijs én qua innovatie, anders haal je je bike gewoon bij je LBS... Het blijft ook een kwestie van gevoel en vertrouwen of dit wel of niet te waarborgen is via een webshop... Blijft dus puur persoonlijk..
Maar het is natuurlijk wel een feit dat Canyon, ook gezien het groeiende aantal bikes op dit forum, alweer een aantal jaartjes heel goed bezig is!!! :wink: :wink:
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Sponsor van movistar
Sponsor van katusha
Sponsor Nederlands team mtb
Verschillende overwinningen op naam o.a wereld uurrecord

Volgens mij .........
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Welk werelduurrecord? Op de baan is dat echt een Pinarello hoor.
Bicycle, bicycle, bicycle
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

WK Marathon MTB, Alban Lakata kan ook aan het rijtje worden toegevoegd...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

jeroen mud 7.0 schreef:Sponsor van movistar
Sponsor van katusha
Sponsor Nederlands team mtb
Verschillende overwinningen op naam o.a wereld uurrecord

Volgens mij .........
Dat is alleen een kwestie van een investeerder met een grote zak geld. Ben redelijk zeker dat hier de kosten voor de baten uitlopen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

En kennelijk heeft Canyon een grote zak geld. (Saudische eigenaar?)
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

***zip***
!! 26inch en dikke banden !!
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Ben wel benieuwd wat we kunnen verwachten op Eurobike. Zag dat dat al eind augustus is. Kondigde Canyon daar in de afgelopen jaren altijd de volledige nieuwe line-up aan? En hoe lang zou het dan (grove schatting) gaan duren voordat deze fietsen worden geleverd?

Offtopic: Ik vind de AL SLX 8.9 in rood/grijs nog steeds erg mooi en hij voldoet behalve de remmen helemaal aan m'n wensen. Heb alleen wel net zo'n beetje de volledige aandrijflijn vervangen van m'n Cube en de fiets helemaal nagekeken, waardoor ik er wel weer even mee vooruit kan :)
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Alle modellen van 2016 zullen tijdens Eurobike aangekondigd worden. Soms komt er gedurende het seizoen nog wat uit. Ligt er maar helemaal aan wat je besteld, meestal met nieuwe modellen is je fiets er in maart. Tenminste zo was het bij mij toen ik de Al 9.9 sl & AL 8.9(2012) kocht...
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

daniel1975 schreef:Welk werelduurrecord? Op de baan is dat echt een Pinarello hoor.
Op dit moment weer wel daarvoor was het canyon

http://www.sport.be/cycling/nl/nieuws/a ... _ID=726964" onclick="window.open(this.href);return false;
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

crankstel schreef:Alle modellen van 2016 zullen tijdens Eurobike aangekondigd worden. Soms komt er gedurende het seizoen nog wat uit. Ligt er maar helemaal aan wat je besteld, meestal met nieuwe modellen is je fiets er in maart. Tenminste zo was het bij mij toen ik de Al 9.9 sl & AL 8.9(2012) kocht...
Bestaande modellen met nieuwe afmontages zijn meestal binnen enkele weken of direct leverbaar. Compleet nieuwe bikes (zoals dit jaar de Strive CF) hebben soms een langere levertijd.
Gesloten