Canyon 2016

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Canyon's dirtjumper proto.

Weer afgestapt van de horstlink.
Eerlijk gezegd hoop ik dat dit niet de nieuwe demper positie wordt voor ook andere mtb's. Dan heeft modder vrij spel.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

Is er al iets bekend over wanneer ze met hun 2016 modellen komen?
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Jurriaan schreef: Eerlijk gezegd hoop ik dat dit niet de nieuwe demper positie wordt voor ook andere mtb's. Dan heeft modder vrij spel.
Zeker niet. Deze positie is speciaal voor deze bike gemaakt. Dan past het allemaal net in het kleine frame!
Laatst gewijzigd door maartenv op di 14 juli 2015, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Specialized19 schreef:Is er al iets bekend over wanneer ze met hun 2016 modellen komen?
Eurobike!
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

En om nog wat bij te dragen:

Afbeelding

Het nieuwe Canyon Racemonster?
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

:o
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoepahman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 11 december 2014, 15:43

mooie hardtail...
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

maartenv schreef:En om nog wat bij te dragen:

Afbeelding

Het nieuwe Canyon Racemonster?
Pfffffffffffffffffffffffffffff nice! :bier:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hij is er wereldkampioen Marathon mee geworden, goeie binnenkomer...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Canyon wordt een A-merk. ALthans dat lijkt mij met al enige tijd sponsoring van grote wielerploeger bijvoorbeeld.
Behouden ze hun prijsbeleid of schuiven ze langzaam op richting Specialized?
Trekrules
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: di 18 september 2012, 23:21

Jurriaan schreef:Canyon's dirtjumper proto.

Weer afgestapt van de horstlink.
Eerlijk gezegd hoop ik dat dit niet de nieuwe demper positie wordt voor ook andere mtb's. Dan heeft modder vrij spel.

Afbeelding

Afbeelding
Dat frame doet me een beetje denken aan een Black Market Killswitch
Afbeelding
Downhill is where it’s at,real proper shredding on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef:Canyon wordt een A-merk. ALthans dat lijkt mij met al enige tijd sponsoring van grote wielerploeger bijvoorbeeld.
Behouden ze hun prijsbeleid of schuiven ze langzaam op richting Specialized?
Ze hebben al Specialized prijzen!


Maar veel duurder kunnen en zullen ze niet worden. Ten eerste hebben ze de dealermarge niet, scheelt toch pakweg 30% met een fiets die je bij de dealer koopt van een onafhankelijke fabrikant.

Maar omdat Canyons maar 20% goedkoper zijn, kunnen ze die 10% in sponsoring en productontwikkeling steken. Extra, ten opzichte van veel andere merken! Dus ze kunnen echt veel sponsoren en echt veel ontwikkeling doen. Meer dus dan merken van vergelijkbare grootte.

Ze hebben ooit uitgesproken de Specialized van het internet te willen zijn. Daar zijn ze hard naar op weg. Eigen ideeën beginnen meer en meer door te sijpelen en vrijwel iedere nieuwe fiets is vrij uniek. En ja, ze zijn net zo agressief met hun patenten... .

Wat ze echter wel geld gaat kosten zijn de steunpunten. Blijkbaar is er toch iets mis met internetverkoop van fietsen... . Maar ze moeten dus wel, want een klant verwacht service. En Canyon pakt het goed aan.

Er zullen in de toekomst meerdere merken zijn die (aanzienlijk) goedkoper fietsen aanbieden. Via internet. Want daar kan Canyon door de productontwikkeling, de sponsoring en de ondersteuning niet de goedkoopste blijven, voor zover ze dat natuurlijk nog zijn. Maar ten opzichte van de merken die bij de dealer verkopen zullen ze altijd gunstiger geprijsd blijven. Uitzonderingen als Bulls daargelaten, want dat is weer een eigen merk van de dealers en in dat opzicht ook een constructie waar 1 stap weggelaten is in het verdienmodel.

Een A-merk is het in mijn ogen al een tijdje.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Amen.

Citaat
'Iets mis met internetverkoop' wat bedoel je daar mee? Te weinig service voor de koper?

Canyon is zo ie zo het enige A internet merk?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef: 'Iets mis met internetverkoop' wat bedoel je daar mee?

Te weinig service voor de koper?
Precies. Een fiets is een service product. En dat laat zich slecht via internet leveren. En moet je dus fysieke steunpunten opzetten. Die hebben we al in de vorm van de fietsenmaker op de hoek. En zo is de cirkel weer rond: zonder een fietsenmaker kan er niet gefietst worden.

Internet verkoop is leuk, maar het mist dus iets. En Canyon werkt er hard aan dat op te lossen. Dat is goed van ze, maar de markt dwingt ze ook. Vooral om hun verdienmodel te kunnen handhaven. Rose was ze al een stapje voor toen ze nog vrij lokaal aan de gang waren. Daar hadden ze al door dat internet alleen niet gaat werken.

Het ligt dus niet aan Canyon, maar aan het principe. Dat is wat ik bedoel en wat een hele hoop mensen al jaren roepen. En nu de internet merken volwassener worden, blijkt ook dat het een punt is wat echt aangepakt moet worden.

Jurriaan schreef:Canyon is sowieso het enige A internet merk?
Ik vind ieder merk dat eigen ontwikkeling doet een A-merk.

Is Volkswagen een B-merk (ten opzichte van BMW)? En Skoda dan een C-merk? Nee, ze zitten allemaal in een ander segment.

Is een fietsenmerk dat zijn eigen frames niet maakt eigenlijk wel een A-merk? Zo kun je lekker lang door discuteren. De perceptie dat Canyon beter is dan andere internetmerken hebben ze in ieder geval goed voor elkaar... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Lars TB schreef:
Jurriaan schreef:Canyon wordt een A-merk. ALthans dat lijkt mij met al enige tijd sponsoring van grote wielerploeger bijvoorbeeld.
Behouden ze hun prijsbeleid of schuiven ze langzaam op richting Specialized?
Ze hebben ooit uitgesproken de Specialized van het internet te willen zijn. Daar zijn ze hard naar op weg. Eigen ideeën beginnen meer en meer door te sijpelen en vrijwel iedere nieuwe fiets is vrij uniek. En ja, ze zijn net zo agressief met hun patenten... .
Heftige uitspraken :). Vergis je niet in de kleinschaligheid van Canyon; ik denk dat Canyon blij mag zijn als ze 1% van de omzet van Specialized hebben!
Gesloten