Canyon 2016

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Gesloten
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ook bij mij (ruim) voor de levertijd bezorgd. Spectral 7.0 besteld nadat deze met 400 euro was afgeprijsd. Levertijd bij bestellen en op de factuur stond op 25-30 juni. Op koningsdag een mailtje dat de bestelling verzonden werd en op vrijdag stond er een flinke doos op mij te wachten!

Ik ga misschien nog wel wat cablerub stickertjes opvragen bij Canyon, bang voor buck ;)
buffaloyann
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 31 augustus 2011, 14:41
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX 8.9

Mijn Canyon Exceed 8.9 is eindelijk gearriveerd. Voorziene levertijd (na twee keer uitstellen) was 6-10 juni 2016. Uiteindelijk de fiets dus een maandje vroeger ontvangen.
Hanso2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 24 april 2016, 22:42

Net een mail ontvangen van Canyon, de leverdatum voor de exceed pro race is met een extra week uitgesteld. Levertijd is nu in de week van 6 juni.
Heb wel een Canyon boek over de Tour de France ontvangen.
ozsander
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 21:35
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF 9.9 Pro Race

Ik heb wel een boek ontvangen maar nog geen verdere email met uitstel levering. Ik denk wel dat die email nog moet komen :-(
ozsander
Hanso2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 24 april 2016, 22:42

Toen ik de brief las voelde ik nattigheid, ik dacht hebben we het nu over alweer een nieuwe vertraging of over de vorige vertraging? Dus maar een mailtje gestuurd en toen bleek dat ik weer niet een mail heb gekregen met de nieuwe leverdatum, jij dus ook niet. De vertraging wordt wel steeds minder...

Reactie van Canyon:
Volgens de gegevens is de verzending van je bike 1 week uitgesteld, namelijk de week van 6 juni. Mocht je de gewijzigde orderbevestiging wederom niet hebben ontvangen, dan hebben we deze zojuist alvast handmatig naar je verzonden.

Wat betreft de levertijd:
De gehele planning is vorige week doorlopen en hierdoor zijn enkele levertijden aangepast. We begrijpen dat dit frustrerend is, maar helaas kunnen we er niets aan veranderen. Onze collega`s in de fabriek doen er alles aan om alle orders zo snel mogelijk te verwerken, maar soms hebben we geen keuze en zijn we genoodzaakt om een productie uit te stellen.

Wat betreft de mail:
Als de leverdatum van een order wijzigt moet de klant een nieuwe orderbevestiging ontvangen. We merkten de afgelopen periode dat dit niet altijd gebeurd en daarom werken we aan dit probleem.

Er is geen reden bekend waarom de boel vertraging oploopt:
Helaas geeft het systeem niet aan waarom de productie is uitgesteld, maar dit kan diverse oorzaken hebben
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Mijn ervaring met een Internet merk: Canyon

Na in 2013 mijn eerste internetbike gekocht te hebben en hier dik een jaar heerlijk op gereden te hebben, kwam ik op het forum van mountainkine.nl in begin 2014 een droombike tegen in het onderwerp: Show Your Stuff. (Waar mensen hun nieuwe bike showen)

Mooie lijnen, meer veerweg dan de reguliere XC en een Fully kortom… dikke bak! (Y)

Eerst eens goed de recensies lezen van deze Beauty…. En Yes! deze bleken al snel ontzettend lovend.
Een beetje een Can Do All bike voor de wat enthousiastere mountainbiker en iemand die van net iets meer actie houdt dan het standaard crosscountry rondje in het lokale “lees: platte” bos. Goede af montage en tegen een zeer scherpe prijs!

Maarja… Canyon, rechtstreeks met de fabrikant… das toch een risico. #watalserietskapotgaat

Na goedkeuring van mijn meissie er toch ervoor gegaan. #fingerscrossed

De bestelling via internet ging soepel, netjes een confirmatie gekregen en de levertijd van 7 weken bleken er 2 minder te zijn. Mijn 2e ervaring online was gewoonweg TOP!

De bike werd dus snel en netjes geleverd in een bike guard (een doos waarin de bike netjes en zonder beschadigingen verstuurd wordt), en het uitpakken was echt een happening.

Ik weet niet precies wat het is maar een bike toch nog zelf deels in elkaar moeten zetten met behulp van een instructieboekje, en de toevoeging van het benodigde gereedschap. Ik weet niet, het deed mijn technisch mannenhart een beetje sneller kloppen.

En eenmaal in elkaar stond “ie” daar… freakin awesome! #mycanyon!

Eerste rit… enthousiast! En dat bleef… 1,5 jaar lang. Heerlijk gereden van de lokale trials in mijn wereldstad Wellerlooi tot sommige top 10 routes in Nederland, van Horst tot Nijmegen en onlangs zelfs in Luxemburg op de Mill Man Trail. Wat een schitterend apparaat die Spectral. :D

Afgelopen Januari hoorde en voelde ik tijdens een toertocht in het Noord-Limburgse plotsklaps een ratel aan de achterkant van de bike en doemde bij mij ineens het “ik heb een internet bike gekocht spook op”.
Achterbrug gebroken tijdens een niet bepaald spectraculaire rit. (Woordgrapje)

Garantieclaim… SJIT. Via internet SJIT… bij een bedrijf waarvan ik wist dat zij problemen met hun informatiesysteem hadden en alle gevolgen van dien… 3 dubbel SJIT...

De mail ingeklommen om te proberen aanspraak te maken op een nieuwe achterbrug (chainstay) via de uitstekende frame garantie van 6 jaar. Netjes foto’s gemaakt van de bike op basis van informatie beschikbaar op de website. En ik kreeg binnen een dag een reactie, of er wat duidelijkere foto’s gemaakt konden worden van de scheur in de chainstay (boven, onder, met het wiel eruit enz.) Uiteraard heb ik dit gedaan. En weer binnen een dag een antwoord dat de achterbrug helaas niet meer leverbaar was.

Dikke poep zou je denken maar niets was minder waar!

Als goedmakertje voor de niet meer leverbare achterbrug werd me aangeboden om een geheel nieuw frame uit te kiezen. Ik kreeg de keuze uit de kleurstelling Stealth of Whisky Brown. Even snel het internet geraadpleegd en voor de “Stealth” kleurstelling gekozen.

De volgende melding was:
“We gaan er mee aan de slag en een stealth frame proberen veilig te stellen!”

Wauw… van een defecte achterbrug naar een compleet nieuw frame.
Wat een service!

3 Dagen later de melding dat de garantieorder was aangemaakt maar er kon niets worden gezegd over de exacte levertijd. Dit kon “enkele weken” duren. Enkele is bij mij zoiets als meerdere als in ik heb 1 artikel en als ik er 2 hebt zijn dat “meerdere” of “enkele” artikelen. Natuurlijk wil je als consument met een probleem niet verder kijken als 2, en dan zijn de 5 weken die het uiteindelijk zijn geworden echt “killing” kan ik je vertellen.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik nog een 2e MTB in huis heb, dus gelukkig kon ik wel doorfietsen.

Maargoed, 5 weken de tijd om de rest van mijn Canyon maar eens goed onder handen te nemen dacht ik. Dus alle onderdelen uit elkaar, schoonmaken, olie, grease … tSjah de hele rambam zeg maar.
Uit deze “overhaul” kwamen 2 zaken naar boven. De Rock Shox Reverb gaf demping (SAG) en de achteras lagers voelde zanderig aan. Ik heb dit gemeld en deze “problemen” namen ze meteen mee bij de “gratis” ombouw van alle componenten naar het nieuwe frame.

De bike zelf naar Eindhoven gebracht (omdat ik de bikeguard had weggegooid) begin Maart en 2 dagen later kwam de melding dat de bike weer klaarstond. De lagers in de achteras waren vervangen (kosteloos) en de Reverb was defect en deze was geclaimd bij de leverancier. Echter bleek deze leverancier een nieuwe en verbeterde versie van de “dropper” uit te brengen, dus dat werd even wachten. In de tussentijd kreeg ik een vast zadelpen te leen van Canyon zodat ik toch weer de trails op kon. TOP!

Verder bleek tijdens inspectie door Canyon dat de linker schakelhendel niet goed terugkwam dus hebben ze er gewoon een nieuwe X0 shifter opgezet voor me en de garantieclaim handelde ze wel af met de leverancier. In een woord, fantastisch! Precies zoals ik dat ook van mijn lokale LBS zou verwachten.

Yesssss! Ik had hem na 1,5 maand weer terug dus meteen effe uitproberen op en lokaal rondje. Weer even wennen na 6 weken hardtail te hebben gereden maar het voelde meteen als vanouds. Tweede ritje ging ook lekker totdat hij niet meer schakelde op het voorblad. Zelf een beetje lopen zoeken, dacht eerst aan de afstelling maar helaas bleek het achteraf een defecte X0 voor derailleur te zijn. Jee… een goed begin van 2016…

Weer contact opgenomen met Canyon voor een garantieclaim voor de derailleur, foto’s gemaakt van de scheur en binnen een dag weer antwoord dat ik een nieuwe opgestuurd zou krijgen en dat ik de defecte mocht terugsturen. Dus met een paar dagen was ik weer aan het rijden. (had ik al gezegd wat een topservice? )

Na een paar weken (half April) was ook de Reverb binnen.
Afspraak gemaakt voor 2 Mei i.v.m. mijn eigen vakantie een week eerder en meteen aangegeven dat de achteras niet lekker liep na het installeren van de nieuwe lagers.

Op de 24e April nog even de Mill Man Trail Luxemburg gereden met munne jonguhhh.

Daarna de bike gebracht naar Eindhoven waar alles netjes werd gefixxed. Dropper werkt weer prima, en de achteras geruisloos nadat bleek dat 1 van de lagers toch zijn werk niet goed deed.

Na alle ellende van de afgelopen maanden kan ik niet anders zeggen dat de service van Canyon fantastisch is. Tsja, ze hebben een nieuw computersysteem ingevoerd wat het afgelopen half jaar voor leveringsproblemen heeft gezorgd en waardoor ook mijn frame niet snel geleverd kon worden. Maar Canyon heeft me goed geholpen, netjes vertelt dat de levering wat langer kon duren, en in de tussentijd ben ik goed op de hoogte gehouden en heb ik nu een bike die bijna spiksplinternieuw is en waar ze “waarschijnlijk” niets aan verdiend hebben.

De enige kosten die ik heb gehad zijn de reiskosten naar Eindhoven. En zelfs dat had niet gehoeven als ik de bikeguard had bewaard. Als dat geen service is dan weet ik het niet meer want de lagers in het achterwiel waren versleten maar werden niet in rekening gebracht evenals de ombouw van alle componenten naar het nieuwe frame.

Ik ben ontzettend blij met #mycanyon maar ik snap dat frustraties m.b.t. de levering van een nieuwe bike een andere dimensie hebben. ;-)
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Ik ben vandaag even op bezoek geweest bij Canyon Eindhoven.
( Over twee maanden lees je op de voorpagina waarom ;) )

En ook direct uitleg gehad over het systeemprobleem wat ze hadden.
Er is zelfs een maand tijd geen bike geproduceerd terwijl er 400 per dag
uit de nieuwe fabriek moesten rollen. Dikke strop van een heel wat miljoentjes
en slechte reclame uiteraard. Maar fabriek is up and running.

Tijdens het gesprek daar ook een aantal tevreden klanten weg zien gaan bij
het om laten zetten van bepaalde componenten die ze zelf hadden meegebracht.

Er hing trouwens een schitterende Rootbeer kleur Strive aan de muur.
Iedereen koopt een zwarte Canyon dus die blijft dan maar hangen (zonde...)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Pat. schreef:Ik ben vandaag even op bezoek geweest bij Canyon Eindhoven.
( Over twee maanden lees je op de voorpagina waarom ;) )

En ook direct uitleg gehad over het systeemprobleem wat ze hadden.
Er is zelfs een maand tijd geen bike geproduceerd terwijl er 400 per dag
uit de nieuwe fabriek moesten rollen. Dikke strop van een heel wat miljoentjes
en slechte reclame uiteraard. Maar fabriek is up and running.

Tijdens het gesprek daar ook een aantal tevreden klanten weg zien gaan bij
het om laten zetten van bepaalde componenten die ze zelf hadden meegebracht.

Er hing trouwens een schitterende Rootbeer kleur Strive aan de muur.
Iedereen koopt een zwarte Canyon dus die blijft dan maar hangen (zonde...)

Dat was toch een Whiskey Brown Spectral aan de muur?.. (direct naar binnenkomst) ;-)
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

azazel schreef:
Pat. schreef:Ik ben vandaag even op bezoek geweest bij Canyon Eindhoven.
( Over twee maanden lees je op de voorpagina waarom ;) )

En ook direct uitleg gehad over het systeemprobleem wat ze hadden.
Er is zelfs een maand tijd geen bike geproduceerd terwijl er 400 per dag
uit de nieuwe fabriek moesten rollen. Dikke strop van een heel wat miljoentjes
en slechte reclame uiteraard. Maar fabriek is up and running.

Tijdens het gesprek daar ook een aantal tevreden klanten weg zien gaan bij
het om laten zetten van bepaalde componenten die ze zelf hadden meegebracht.

Er hing trouwens een schitterende Rootbeer kleur Strive aan de muur.
Iedereen koopt een zwarte Canyon dus die blijft dan maar hangen (zonde...)

Dat was toch een Whiskey Brown Spectral aan de muur?.. (direct naar binnenkomst) ;-)
Da's hetzelfde qua kleur. Maar jou versie smaakt een stuk beter :bier:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Pat. schreef:)Da's hetzelfde qua kleur. Maar jou versie smaakt een stuk beter :bier:
Gevalletje typeverwisseling door alcohol... ik snap um. :-q
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Mooi verhaal azazel, goed opgelost en zeker niet flauw gedaan met ombouwen en vervangen van defecte onderdelen.
Je hoort af en toe van die verhalen.
Dat is een lange clifhanger Pat.
We wachten af.
kontroll
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: do 5 november 2015, 20:03
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 (2016)

azazel schreef:Mijn ervaring met een Internet merk: Canyon
Ik dacht bij het lezen constant "dit loopt nog ergens mis"
Maar neen hoor, een happy end :-q

Leuk ook dergelijke positieve feedback te lezen (op internetfora zijn vaak vooral de problemen te vinden)

Momenteel geen problemen met mijn Grand Canyon, maar mochten ze (hopelijk niet) komen, dan heb ik een gerust gemoed
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nog een positief bericht over een garantieafhandeling dan... best wel een bijzondere:

Tevreden klant bij Canyon en bij mijn lokale LBS, Evers in M'tricht, was ik al jaren, en nu kreeg ik ook voor het eerst eens te maken met een garantiegeval. Oh je... spannend... gezien alle problemen die er net waren geweest met de nieuwe fabriek... een beetje knijp kreeg ik wel...

Mijn LBS constateerde op zaterdag speling bij het lager bij de bottem bracket van van mijn Lux, 16 maanden jong. Die zei: regel het lager maar via Canyon, ik zet het er dan wel voor je in.
Canyon Eindhoven op maandag gemaild, als gewoonlijk zeer snel antwoord. Linkje gekregen naar de 'bouwtekening' van de Lux, kijken welk nummertje er bij het desbetreffende lager staat, dat nummer doorgeven, en voila, nieuw lager werd opgestuurd. Heel handig, zo'n tekening met nummers, iedere a-techneut kan zo de was doen. Woensdag was het lager al binnen.

Op donderdag wil mijn LBS het lager erin zetten, en wat blijkt: met het lager zelf was er niets aan de hand. Nee, de hele lagerbus lag los in het carbonnen frame, daar zat de speling in, bleek na het losmaken van de achterbrug.
LBS belt me op: 'probleempje, ik denk dat je Canyon op de hoogte moet brengen, normaal gesproken zou dit garantie zijn'. LBS stuurt me een SMS-je met een filmpje van de speling.

Ik mail Canyon Eindhoven, doe het filmpje erbij, leg uit wat mijn LBS constateerde, SMS-filmpje kwam niet goed door, helaas. Canyon wilde de fiets graag beoordelen, ik kon 'm opsturen/brengen naar Eindhoven, en dan zou de garantie worden afgewikkeld.
Tegelijk had mijn LBS echter ook contact opgenomen met Canyon (wat ik toen nog niet wist), ook het probleem uitgelegd en de beelden verstuurd, en gevraagd of de fiets die bij hen stond eventueel niet kon worden meegenomen door iemand waarvan mijn LBS wist dat die in de buurt woonde en bij Canyon in Eindhoven werkte. Wilde mijn LBS eerst bij Canyon navragen, want hij begreep dat dit niet een geheel normale gang van zaken was. Canyon moest maar kijken of dit kon of niet. Ik, de klant, wist immers toch nog van niets. Kon het niet, alle begrip, ook goed, maar vragen kon hij het altijd, dacht 'ie.
Krijg ik dus telefoon van mijn LBS met de boodschap: ik heb Canyon ook ingelicht, en misschien krijg ik wel geregeld dat je fiets naar Eindhoven wordt getransporteerd, wacht maar even bericht van Canyon af, ze zullen nog wel contact opnemen... Ik kan niks beloven, maar ik denk dat het wel goed komt...

Krijg ik vrijdag nog mail van Canyon: 'Klopt het dat je fiets bij Evers in M'tr. staat en dat we hem eventueel kunnen ophalen daar? En obv de info en de beelden van je LBS kunnen we met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nu al zeggen dat je een nieuw frame zult ontvangen, maar we moeten de fiets natuurlijk ook nog zelf even bekijken'.
Geantwoord dat dat klopt, en dat ik nu al blij ben om de voortvarendheid waarmee en LBS en Canyon te werk gaan. Waarop Canyon mailt dat ze de fiets zelf transporteren en dat ik snel meer hoor.

Maandag mail Canyon: fiets ontvangen, garantieclaim wordt formeel in behandeling genomen.
Dinsdag mail: er komt een nieuw frame, geschatte doorlooptijd 2-4wk.
2 Weken later mail: frame wordt vandaag opgestuurd naar Eindhoven.
Diezelfde dag komt het nog door naar M'tricht.

Paar dagen later: fiets klaar.
En passant constateerde mijn LBS voordat de fiets werd opgehaald door Canyon ook nog dat er iets was met 1 Guide RSC (was me niet opgevallen), die remmen had hij maar meteen van de Lux gehaald en achtergehouden, opgestuurd naar SRAM. Was ook garantie. En toen ik mijn als nieuwe Lux terug kreeg zat er ook nog eens een nieuwe set Guides op...

Misschien was het geen standaard afhandeling, vanwege het (let. en fig.) 'uitzonderlijk transport'. Ik had ook geen bezwaar gehad tegen even een bezoekje brengen aan Eindhoven ('leuk, zie ik het servicecenter ook eens...'). Maar: dit bespaarde me toch weer een paar (fiets)dagen. En ik vond het fantastisch dat deze uitzondering toch mogelijk was, dankzij de moeite die mijn LBS voor me had genomen.

Kortom:
Ik ben fant-tas-tisch geholpen. Snel, persoonlijk, duidelijke communicatie, wat wil je nog meer.
Dikke pluim dus voor Canyon en Evers, en voor monteur J.R. (ik laat het maar even bij de initialen) in het bijzonder! Alles werd me uit handen genomen, en dat voelde erg lekker.

En:
Een mooi voorbeeld van hoe een LBS en een internetbedrijf als Canyon samen hun (trouwe) klant gelukkig kunnen maken. Als dat nou geen win-win situatie is...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Wat nu weer... alle Spectral's 29ners nagenoeg uitverkocht ???

:~
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Hier ook lauter positieve ervaring wat betreft garantie. Binnen een werkweek fiets opgehaald, schitter besteld, gerepareerd en weer thuis bezorgt. Communicatie verloopt super goed. Altijd zelfde dag reactie en vaak binnen een aantal uur. Ik denk echt dat Canyon een hele hoge servicekwaliteit heeft!
Gesloten