Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

:lol:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nog een paar maanden, dan komen ze weer massaal "onze" route's bevolken en is 't weer over met de rust in het bos. :evil:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Misschien kan Mathieu ze nog wat tips geven onderweg :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Lars TB schreef: vr 16 augustus 2019, 10:08 Die wielrenners zijn gewoon nog slechter dan de mountainbikers. Als een veldrijdertje ze zo makkelijk af maakt... . Waarschijnlijk springen ze daarom op die fietsen met smalle bandjes, dan kunnen ze met zijn allen nog net doen of het moeilijk is. En de aller slechtsten kunnen zich ook nog eens achter in het peloton verschuilen... .


:bier:
Nee nee, Mathieu laat juist als smalle banden jongen zien hoe gemakkelijk dat mountainbiken is ..
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

japie carbon schreef: vr 16 augustus 2019, 11:43
Lars TB schreef: vr 16 augustus 2019, 10:08 Die wielrenners zijn gewoon nog slechter dan de mountainbikers. Als een veldrijdertje ze zo makkelijk af maakt... . Waarschijnlijk springen ze daarom op die fietsen met smalle bandjes, dan kunnen ze met zijn allen nog net doen of het moeilijk is. En de aller slechtsten kunnen zich ook nog eens achter in het peloton verschuilen... .


:bier:
Nee nee, Mathieu laat juist als smalle banden jongen zien hoe gemakkelijk dat mountainbiken is ..
ja, als je al zo kan fietsen op zo'n slecht geoptimaliseerde fiets, dan is het op een MTB natuurlijk een makkie :D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Straks denken alle wielrenners dat het mountainbiken niks voorstelt en blijven ze hun racefietsen uber alles vinden.
(De wielrenners die mij gedag knikken als ik op de mtb rijd zijn op 3 vingers te tellen)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rayb81 schreef: vr 16 augustus 2019, 21:38 Straks denken alle wielrenners dat het mountainbiken niks voorstelt en blijven ze hun racefietsen uber alles vinden.
(De wielrenners die mij gedag knikken als ik op de mtb rijd zijn op 3 vingers te tellen)
Zo gedragen ze zich al, ook die wedstrijdjongens (of eigenlijk vooral de commentatoren, weet niet eens wie het ergst zijn: die van de NOS of van de Belg...).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

MTBR.com, vanaf de andere kant van de oceaan (USA), zegt het volgende over MvdP:

“ Mathieu Van Der Poel will not be the World Cup Overall winner this year. That’s because he’s too good. He such a gifted cyclist that other bike disciplines are calling his name he is after much loftier goals than to be crowned World Cup XC champion.

Road racing distracted him during the Spring Classics and he delivered one of the most stunning victories ever seen, pulling in an insurmountable breakaway by himself and outsprinting the field for the victory.

And now, in XC World Cup. He took on the field and one of the greatest XC racers today and in history, Nino Schurter. He took on Nino, in top form in his home soil of Switzerland. Mathieu and Nino left the field and then Mathieu soloed to victory. What is revealing in these victories is how precise and calculating Mathieu’s moves are. He seems to calculate all the variables and minimizes the chances of things going wrong. And when he makes his move, there is no answer. It is obvious he could win by a lot bigger time gap.

The most telling quote is Nino saying, “I’m happy with second place.” It’s as if he understands that he is witnessing a cycling talent bigger than him, bigger than World Cup XC”.

Linkje naar dit stukje, en Red Bull filmpje met WC XC Lenzerheide highlights:
https://reviews.mtbr.com/video-world-cu ... inzerheide
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Zie net op Eurosport dat hij (gelukkig) toch een mens is.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

vibemaker schreef: za 17 augustus 2019, 17:53 Zie net op Eurosport dat hij (gelukkig) toch een mens is.
Ja, een echte klimmer is het niet, verder rijdt hij de Arctic race als voorbereiding op het WK, alleen verwacht iedereen dat hij altijd en overal wint ..... en dat is een beetje zijn eigen schuld :winkie: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

vibemaker schreef: za 17 augustus 2019, 17:53 Zie net op Eurosport dat hij (gelukkig) toch een mens is.

Ga je nou vertellen dan vd Poel al 2 dagen niet heeft gewonnen??!! 😀
Ik vind het mooi als hij wint maar als hij 1 of 2x of vaker niet wind vind ik in ieder geval geen probleem. Gisteren na de sprint kreeg de winnaar ook netjes van Mathieu een felicitatie. En zo hoort het ook. Je doet het omdat je fietsen leuk vind, het is geen wedstrijd. Oja, toch wel. 😃
Hij doet toch wat hij mooi vind en niet alles voor het geld. Denk ik.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Een beetje buiten deze topic, maar wat een prachtige streek is dat daar in Noorwegen! :o
Ze mogen mij daar gerust een weekje afzetten.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

TaurineR schreef: za 17 augustus 2019, 19:38 Een beetje buiten deze topic, maar wat een prachtige streek is dat daar in Noorwegen! :o
Ze mogen mij daar gerust een weekje afzetten.
Levert in ieder geval prachtige helikopterbeelden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Weekje is veel te kort. :-)
Heb er geregeld huttentrektochten gelopen en wandelingen gemaakt en het is zeker genieten als je daar bent.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mathieu zei na die eerste gewonnen etappe in Noorwegen dat hij de ronde waarschijnlijk niet zal winnen omdat er teveel klimwerk in zit.

Toen dacht ik van: huh, mountainbiken is toch ook klimwerk en daar win je ook.
Maar het klimmen tijdens wegwielrennen is toch serieus andere koek.
Plaats reactie