Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Rayb81 schreef: wo 11 maart 2020, 15:34 Pff alle leuke voorjaars klassiekers en rondes geschrapt helaas
Gewoon de Tour niet rijden en in plaats daarvan alle mooie eendagswedstrijden in die 3 weken doen. Maak je daar een klassement van en voila: 3 weken echte koers ipv dat vreselijke rondje in Frankrijk.

😜
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

laten we met zijn alle duimen dat het niet "op weg naar goud in 2021 wordt"of nog erger 2024.
Dan kon het hele feestje wel eens overwaaien. :-{
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

wordt een jaar verschoven denk ik, een land als Canada heeft al aangegeven de Olympische spelen te skippen deze zomer.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Een van de praktische problemen waar ze mee zitten is het Olympisch dorp. Al die appartementen zijn kennelijk al verkocht en zijn na de oorspronkelijke datum van de OS dus niet meer beschikbaar. En zo zullen er op de achtergrond nog wel een aantal andere oplossingen moeten worden bedacht.

Maar ik denk inderdaad dat er een nieuwe datum komt. Er is onzekerheid of het uberhaupt op een veilige manier haalbaar zou zijn én het draagvlak om wel door te gaan begint in rap tempo af te nemen.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

"Onzekerheid"? Het is gewoon zeker dat medisch gezien de olympische spelen niet door kunnen gaan. Alleen hebben ze dat bij het IOC nog niet gezien omdat in hun bril geen glas zit, maar dollars.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Precies.
Olympische Spelen gaan dit jaar niet door, let maar op.
Compleet onverantwoordelijk, daar Corona dan nog de wereld zal beheersen.
Met een beetje geluk is het dan net onder controle, maar zo'n internationaal evenement houden als alles al net weer onder controle zou zijn is vragen om opvlamming van de problematiek.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Dat verwacht ik ook. Zeker omdat het een evenement is waar mensen van over de hele wereld bij elkaar komen. Het moet dus wereldwijd onder controle zijn want anders loop je het risico dat de OS juist weer gaat zorgen voor extra verspreiding. Niet alleen via sporters maar ook begeleiding, journalisten, publiek dat van over de hele wereld komt.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Bottecchia schreef: ma 23 maart 2020, 19:06 Dat verwacht ik ook. Zeker omdat het een evenement is waar mensen van over de hele wereld bij elkaar komen. Het moet dus wereldwijd onder controle zijn want anders loop je het risico dat de OS juist weer gaat zorgen voor extra verspreiding. Niet alleen via sporters maar ook begeleiding, journalisten, publiek dat van over de hele wereld komt.
idd 200% zeker dat het niet doorgaat....
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Op naar 2021 dan maar. Had er zo naar uit gekeken dit jaar maar in principe wordt Mathieu ieder jaar sterker en zal hij nu niet ineens geen olympisch kampioen meer willen worden. Dus hij zal nog wel een jaartje extra gaan MTB-en verwacht ik.
#Skraleanjers
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

De jaren tellen bij Nino ook iets meer dan bij Mathieu.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Mathieu van der Poel gaat niet stoppen met mountainbiken nu de Olympische Spelen van Tokio met een jaar zijn uitgesteld vanwege het coronavirus. De 25-jarige Brabander blijft die discipline voorlopig combineren met het veldrijden en het wielrennen.

"Enig nadeel zou misschien kunnen zijn als ik moet kiezen tussen de Olympische Spelen en een grote ronde. Maar dat ik voorlopig blijf mountainbiken, is wel zeker. De rest zien we later wel", zegt Van der Poel dinsdag in een persbericht.

https://www.nu.nl/sport-overig/6040031/ ... biken.html
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

videootje van dat persbericht.

Olympisch spelen zijn nog altijd een groot doel voor Mathieu :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Hmmmm, begin nu toch te hopen dat de Tour doorgaat :bier: https://www.wielerflits.nl/nieuws/mathi ... ent-693049
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie