Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De kans dat de Tour doorgaat is weer wat kleiner geworden:
‘ De Tour de France en Roland Garros zullen deze nazomer alleen doorgaan als het mogelijk is dat met publiek te doen, aldus de Franse minister van Sport Roxana Maracineanu’...
‘ "De Tour de France en Roland Garros hebben toeschouwers nodig", zei de Maracineanu donderdagavond tegen de Franse radiozender RMC’.
"Deze evenementen zullen alleen doorgaan als we toestemming kunnen geven om publiek aanwezig te laten zijn. Het is geen optie om ze achter gesloten deuren af te werken."
(Nu.nl)
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Tomboo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 14 april 2020, 15:39

Jurriaan schreef: vr 1 mei 2020, 15:28 De redenatie snap ik maar gaat die verder dan geld? Tot nu toe wel, blijft dat zo?
Geld in het nauw maakt rare sprongen voorspel ik.
Aso kan een hoop willen, maar als een land volledig op slot zit, mensen beperkt mogen reizen en bedrijven gesloten zijn (vergeet niet frankrijk heeft de strengste lockdown regels van europa.) moet er toch een hoop gebeuren, zelfs als de regels versoepeld worden.

"Stel" de overheid geeft toestemming voor een dergelijk evenement terwijl aan de andere kant bedrijven gesloten blijven.. Ik vraag me af of het op dat moment maatschappelijk geaccepteerd wordt om een rondreizend evenement die tevens draait op een hoop vrijwilligers door te laten gaan. Dat is logistiek een dusdanige grote operatie in de publieke ruimte dat ik niet denk dat dit haalbaar is. (Alhoewel, de wegafzettingen misschien wat minder een probleem zijn. :lol: )

Ik zou graag zien dat we tegen de zomer weer lekker sport kunnen kijken, maar ik zou het erg ongepast vinden om in de huidige situatie zo'n evenement door te laten gaan. Om nog maar niet te spreken over de renners waarbij de helft niet eens zijn trainingsrondjes kan maken buiten momenteel.

We gaan het zien, hopelijk heb ik het verkeerd en zitten we in september lekker achter de televisie wielrennen te kijken.
Remmen is verspilling van je energie. Dus dat doen we zo weinig mogelijk!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zo inderdaad wel heel raar zijn als een aantal volwassen wel hard mag fietsen en dat als belangrijker gezien zou worden dan het bedrijfsleven.
Dat wordt uiteraard niet geaccepteerd en terecht.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

awinkel schreef: vr 1 mei 2020, 16:01 Zo inderdaad wel heel raar zijn als een aantal volwassen wel hard mag fietsen en dat als belangrijker gezien zou worden dan het bedrijfsleven.
Dat wordt uiteraard niet geaccepteerd en terecht.
Het lijkt me dat dat eerder andersom werkt. Frankrijk kan het zich ook niet veroorloven t/m september het bedrijfsleven plat te leggen. Als dat weer opgestart is, waarom dan niet ook ...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

klaast schreef: vr 1 mei 2020, 16:19 Het lijkt me dat dat eerder andersom werkt. Frankrijk kan het zich ook niet veroorloven t/m september het bedrijfsleven plat te leggen. Als dat weer opgestart is, waarom dan niet ook ...
Het geld van Frankrijk was voorafgaande aan De Grote Lockdown al op. Dus in die zin maakt dat niet uit :tong
Sport vermaakt het volk, houdt het rustig als ze dat op tv kunnen zien. Die 175 renners leven nu al volledig in quarantaine. De begeleiders kun je vooraf 2 weken in quarantaine brengen. Afsluiten van de wegen, zal weinig moeite zijn alle Fransen zijn binnen. Die hoef je dus niet als toeschouwer langs de route tegen te houden.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Geweldig, lekker blijven doen waar je plezier in hebt. :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

inderdaad goed nieuws :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

"zo lang over deed.."
Grappige uitspraak aangezien hij pas kwam kijken in het mountainbiken.
Maar misschien had ie verwacht Schurter meteen al in zijn 1e seizoen te kunnen verslaan?

Anyway, het lijkt erop dat Schurter ook lichtelijk wat barstjes krijgt.
Het kost hem steeds meer moeite om te winnen en ook winnen er eindelijk eens wat andere namen.
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Vreemd dat enige overwinning van Mathieu afgelopen maand hier nog niet is langs gekomen ...

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200527_04973569
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Van der poel vandaag niet tijdens het NK XCO aanwezig.
Ik dacht dat hij dat gedaan had om morgen tijdens het WK wielrennen op de weg te schitteren maar ook daar is hij niet aanwezig.

Iemand die weet waarom mathieu niet het NK XCO gereden heeft? Die trui lag toch voor het oprapen denk.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Mathieu rijdt morgen een wegwedstrijd en rijdt dit jaar helemaal geen mtb wedstrijden meer. Ben het niet met je eens dat hij de titel zo zou kunnen ophalen, Milan Vader staat op plek 8 in de wereld ranking . Denk dat Mathieu daar nog een hele kluif aan had gehad vooral omdat hij niet actief geweest is op de mtb.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Speedfreak98 schreef: za 26 september 2020, 23:29 Mathieu rijdt morgen een wegwedstrijd en rijdt dit jaar helemaal geen mtb wedstrijden meer. Ben het niet met je eens dat hij de titel zo zou kunnen ophalen, Milan Vader staat op plek 8 in de wereld ranking . Denk dat Mathieu daar nog een hele kluif aan had gehad vooral omdat hij niet actief geweest is op de mtb.
Milan Vader loopt al een tijdje mee, jaren geleden nog met Michiel van der Heijden.
Heb ze toen zien rijden op het NK zoetermeer.

Maar voor mijn gevoel steekt Mathieu er qua sterkte toch wel bovenuit, je wint niet zomaar een paar wereldbekers (vorig seizoen)

Maar ik laat me verrassen, het zou tof zijn als Milan Vader die trui kan laten zien in de world cups.
Jammer dat mathieu die paar wedstrijden niet rijdt.
Plaats reactie