Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

yo-eddy schreef: za 3 oktober 2020, 22:42 Dit was er weer eentje, gewoon alleen de hele koers in je greep nemen op 75km vd streep en dan nog winnen ook
Hij zei niemand reed dus deed ik het. Hij vindt koersen duidelijk leuk. En is zo goed dat hij de overwinning in de wacht sleept. Benieuwd hoe zijn LBL wordt, hij staat er open in, mooi.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Wat een Bikkel

Ik hoor Maarten Ducrot vorige week nog zeggen "een wielerkoers win je niet door op kop te rijden" 8)

sic
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Knappe overwinning. Van kop af sprinten tegen zo'n sterke tegenstander, erg sterk.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Heb ook zitten kijken,

Puntje van de stoel weer, wat een klasbakken.
Als MvdP meedoet is het eigenlijk nooit saai.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Slecht voor m' hart die laatste km :wink: ...... maar wat een prachtig koppel die twee!
de Ronde van Vlaanderen kan maar vast op je palmares staan :-q :-q :-q :-q :-q :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Prachtig dat deze titanen ook overblijven in de finale, wel erg jammer wat er met Alaphilippe gebeurde :-{
Had graag een sprint van 3 gezien.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: zo 18 oktober 2020, 17:50 Slecht voor m' hart die laatste km :wink: ...... maar wat een prachtig koppel die twee!
de Ronde van Vlaanderen kan maar vast op je palmares staan :-q :-q :-q :-q :-q :-q
Ik had het Van Aert ook gegund, die heeft ook fantastische dingen laten zien dit jaar. En waar VDP in het veld (en waarschijnlijk op de mtb) de net wat betere is, denk ik dat deze uitslag aardig weergeeft waar ze ten opzichte van elkaar staan op de weg: op millimeters verschil. En ver boven de rest.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Fantastische wedstrijd(en) want ook bij de dames was NL buitengewoon succesvol.
Is na vandaag dat VdP / WvA gedoe ook weer van tafel....voor eventjes dan 🙃
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: zo 18 oktober 2020, 21:00
yo-eddy schreef: zo 18 oktober 2020, 17:50 Slecht voor m' hart die laatste km :wink: ...... maar wat een prachtig koppel die twee!
de Ronde van Vlaanderen kan maar vast op je palmares staan :-q :-q :-q :-q :-q :-q
Ik had het Van Aert ook gegund, die heeft ook fantastische dingen laten zien dit jaar. En waar VDP in het veld (en waarschijnlijk op de mtb) de net wat betere is, denk ik dat deze uitslag aardig weergeeft waar ze ten opzichte van elkaar staan op de weg: op millimeters verschil. En ver boven de rest.
Van Aert had het ook verdient maar mijn gun factor gaat toch iets meer naar Mathieu :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

gijsje schreef: zo 18 oktober 2020, 21:01 Fantastische wedstrijd(en) want ook bij de dames was NL buitengewoon succesvol.
Is na vandaag dat VdP / WvA gedoe ook weer van tafel....voor eventjes dan 🙃
Heerlijk toch, dat gedoe? Geeft de finale nóg een beetje extra lading. :)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

38x10 schreef: zo 18 oktober 2020, 22:41
gijsje schreef: zo 18 oktober 2020, 21:01 Fantastische wedstrijd(en) want ook bij de dames was NL buitengewoon succesvol.
Is na vandaag dat VdP / WvA gedoe ook weer van tafel....voor eventjes dan 🙃
Heerlijk toch, dat gedoe? Geeft de finale nóg een beetje extra lading. :)
Nou...een ontlading in ieder geval wel na de finish 😉
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Rayb81 schreef: zo 18 oktober 2020, 20:51 Prachtig dat deze titanen ook overblijven in de finale, wel erg jammer wat er met Alaphilippe gebeurde :-{
Had graag een sprint van 3 gezien.
Zonde he, het had de finale wel wat meer schwung gegeven, Ala weet best dat hij het op de meet niet gaat redden, dus hij had zeker een paar pogingen ondernomen om om de stijle stukke weg te komen. Dan moet vd. Poel hem natuurlijk steeds gaan halen, dat weet hij ook dus de kans dat hij weg komt en niet meer te halen valt is best reëel. 2 honden vechten om een been.... Voor Matthieu was het wel gunstig dat Alaphilippe wegviel denk ik..

Ik had het ze beiden evenveel gegund, maar het is heel erg knap dat van der Poel van Aert er op de meet af heeft gesprint. Als je de sprints van van Aert dit jaar ziet is dat niet iets waar je je geld op inzet.
Waar woke is, is vuur
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Makkelijk schreef: ma 19 oktober 2020, 08:47
Zonde he, het had de finale wel wat meer schwung gegeven, Ala weet best dat hij het op de meet niet gaat redden, dus hij had zeker een paar pogingen ondernomen om om de stijle stukke weg te komen. Dan moet vd. Poel hem natuurlijk steeds gaan halen, dat weet hij ook dus de kans dat hij weg komt en niet meer te halen valt is best reëel. 2 honden vechten om een been.... Voor Matthieu was het wel gunstig dat Alaphilippe wegviel denk ik..

Ik had het ze beiden evenveel gegund, maar het is heel erg knap dat van der Poel van Aert er op de meet af heeft gesprint. Als je de sprints van van Aert dit jaar ziet is dat niet iets waar je je geld op inzet.
VDP heeft meer explosie dan WvA en dat weet ie, daarom vertraagde hij in de aanloop naar de sprint.
Als de sprint op snelheid aangegaan zou zijn zoals bij een normale massa sprint had ie minder kans gehad tegen WvA.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Jefro98 schreef: ma 19 oktober 2020, 09:50 VDP heeft meer explosie dan WvA en dat weet ie, daarom vertraagde hij in de aanloop naar de sprint.
Als de sprint op snelheid aangegaan zou zijn zoals bij een normale massa sprint had ie minder kans gehad tegen WvA.
WvA zei achteraf ook al dat hij eerder aan had moeten gaan, wat dat betreft heeft vd. Poel het spelletje heel erg goed gespeeld. We zullen nooit weten hoe het had gelopen als de lijn 20 meter verder lag.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

T is toch wat ?
2 betere rijders en die wieltjeszuiger wint.
Het is ook altijd wat met die Hollanders, stelletje egoisten. [\belgmodusuit]
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie