Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Rayb81 schreef: do 7 januari 2021, 04:04 Hij is de top van NL (wereld) in de eliminator discipline dus die kan echt wel fietsen :-q
Won zelfs een worldcup eliminator dit jaar... Steengoede renner!
Ik ben mij er eentje...
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Ben benieuwd of de olympische spelen wel door gaan . :~
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Mathieu van der Poel is vanmiddag voor de 4e keer wereldkampioen veldrijden geworden.
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

awinkel schreef: do 7 januari 2021, 08:33
Mike123 schreef: do 7 januari 2021, 02:08 Dat is toch die "Professioneel mountainbiker". :-D
LOL!!! Ik ben dus niet de enige die dat opvalt. :D
De beste “quote” uit de Nederlandse youtube wereld..
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Dat van Aert weg reed vroeg ik me nog af of ie niet beter de wedstrijd wat meer kon verdelen, ja dus :lol:

Denk niet dat dit het verschil van een lekke band was.

Maar zonder vd Poel is van Aart ook een buitencategorie!
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Jammer van die lekke band, maar van Aert kwam nog bijna terug in het wiel van vd Poel.
Maar je zag duidelijk dat van Aert een stuk langzamer de brug op reed vanuit de zandbak komende.

Verdiende winnaar dus denk ik.

Verder heb ik mooiere parcoursen gezien de afgelopen wedstrijden dan deze. (alleen de brug en zandstroken waren leuk)
Vorig jaar was het ook al niet heel veel in Zwitserland.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Mathieu was duidelijk de sterkste vandaag, zowel fysiek als mentaal.

Maar eerlijk is eerlijk, het zijn beide toprijders, die zeer aan elkaar gewaagd zijn. Het had ook zo maar andersom kunnen zijn.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ik zat op het puntje van mijn stoel...ongelooflijk hoe MvdP de leiding overnam 😳.
Het is voor de belgische commentatoren ( eurosport, Belgie één ) toch nog steeds moeilijk te verkroppen helaas. Net als vorige week met een vergrootglas op zoek naar foutjes en minpuntjes van MvdP. Heb de finish op de "belg" gekeken 🤣
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Rayb81 schreef: zo 31 januari 2021, 20:24 Jammer van die lekke band, maar van Aert kwam nog bijna terug in het wiel van vd Poel.
Maar je zag duidelijk dat van Aert een stuk langzamer de brug op reed vanuit de zandbak komende.

Verdiende winnaar dus denk ik.

Verder heb ik mooiere parcoursen gezien de afgelopen wedstrijden dan deze. (alleen de brug en zandstroken waren leuk)
Vorig jaar was het ook al niet heel veel in Zwitserland.
Denemarken, Zwitserland en nu Oostende. Matige parkoersen lijkt een WK-trend
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Verdiende winnaar, doet de WK trui meeste eer aan. Afgelopen 5 seizoenen wint van Aert 37 crossen en VdP 116
Het blijft desondanks een mooie tweestrijd en ik zat met klamme handjes de eerste rondes, toch zag je dat VdP ook voor de lekke band van van Aert op het zandstuk voor de brug + de brug zelf al 8 seconden van de achterstand weg ramde.
Op naar de weg en hopelijk ook de MTB
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

En dat MvdP uit zijn klikpedaal schoot op de brug is ook slecht voor het hart van de toeschouwers. Maar weer ff inklikken en doorrrrrrrrrrrr.
Alleen dat eerste smalle bruggetje na de start, is wel over nagedacht, alleen niet zo heel lang. Hoe ze dat hebben kunnen verzinnen?!
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

shit schreef: za 16 januari 2021, 10:43 Ben benieuwd of de olympische spelen wel door gaan . :~
Dat kon nog wel eens heel spannend worden....
Real men think straight and flat are boring :-D
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Dat denk ik ook. Het is momenteel vooral angst voor dingen die we niet (zeker) weten.
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Mooi wedstrijd gezien. Jammer van de lekker band want dan was het langer spannender geweest. Van Aert leek vooral meer vermogen te hebben om te stoempen in het eerste gedeelte strand + de loopstrook. Van der Poel leek vooral de zware interval beter aan te kunnen wat er in resulteerde dat hij in de laatste zandstrook en de brug omhoog steeds veel tijd pakte. Om onszelf een beetje te kietelen, de mountainbike achtergrond van Van der Poel gaf (mede) de doorslag :D :bier:
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

Van de NOS
"In voorbereiding op de Tour zal ik een aantal wereldbekers op de mountainbike rijden en ik plan een langer trainingskamp op de mountainbike", legt Van der Poel uit

Zelf gaat hij er vanuit dat het doorgaat en past daar zijn training voor aan. Geeft ook aan eerder uit de tour te willen stappen als dit nodig is. :-q
anders ga ik wel op de fiets
Plaats reactie