Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Mtbz-Limburg
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 25 mei 2018, 11:12

Waren 4 gave races tot nu toe zowel bij de mannen als vrouwen.Jammer dat mvp nu weer afstapt voor de tdf terwijl hij bovenaan het klassement staat.Net zoals in 2019 waar hij 5 xcc en 2 xco races won en met nog 1 race te gaan bovenaan het klassement stond en weer overstapte naar het weg racen, waar het wk wielrennen ook nog eens een blamage werd.Hij kon met dit jaar erbij al 2x worldcup overall winnaar zijn.Dat is toch ook wat waard,dan in alle disciplines wat losse races te winnen.En het wk weg en mtb heeft hij ook nog niet gewonnen.Hij is goed in alle disciplines maar zo zal hij in geen 1 de aller beste worden.
Laatst gewijzigd door Mtbz-Limburg op ma 17 mei 2021, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2076
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

yo-eddy schreef: ma 17 mei 2021, 14:29 Weet nog ergens in 2019 waar Lars Forster (Europees Kampioen op de MTB dat jaar) het bij een veldrit in Zwisterland moest afleggen tegen David van der Poel ..... ook Schurter heeft bij het veldrijden geen potten kunnen breken.
Andersom was Sven Nys (destijds ietwat dominant in de CX), alhoewel bepaald geen pannekoek, nooit zo goed op de MTB als nu MVDP of Pidcock zijn.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Rayb81 schreef: zo 16 mei 2021, 22:44 Van mij mogen ze daar regels aan stellen, nu is het een komen en gaan van wielrenners die ook nog eens de prijzen wegkapen.
Oke, het zijn er maar 2, maar toch.
Nouja, wielrenners. Het zijn veldrijders die de prijzen wegkapen bij het wegwielrennen en het mountainbiken. En het is goed voor het mountainbiken, want genoeg mensen (zoals ik) hebben eigenlijk door VDP en Pidcock interesse gekregen in de XC sport. Maar je ziet aan Pidcock ook wel dat hij al als kind op de MTB zat. Het moet juist méér multidisciplinair worden, daar gaat het NOC ook aan werken, een meer multidisciplinaire insteek van het Nederlandse wielrennen. Test elke goeie wielrenner maar eens op z'n 16e op de MTB en kijk hoeveel talent we nu mis lopen, die misschien leuk mee kunnen doen op de weg maar ook een olympische plak hadden kunnen houden op de XCO.

Ik heb nog wel hoop voor VDP op de Olympische spelen hoor. Zijn seizoen ziet er nou eenmaal anders uit dan dat van Pidcock. Je kunt maar een paar keer pieken en hij gooit echt niet al z'n kaarten op tafel over zijn trainingsschema. De tour kan een prima voorbereiding zijn, als hij op de juiste manier rijdt en op de juiste momenten niet.
Waar woke is, is vuur
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Indrukwekkende race van Pidcock. Vorige week werd zijn 5e plaats nog een beetje genegeerd maar vanaf zijn startpositie was die prestatie al vele malen indrukwekkender dan de race Van der Poel. Zowel Pidcock als Van der Poel zullen nog stappen gaan zetten. Pidcock qua materiaal en conditie en Van der Poel conditioneel.

Op een parcours met lange klimmen is Pidcock momenteel echt de betere tov Van der Poel. Het olympisch parcours heeft veel korte steile klimmen volgens de berichten. Dat wordt heel spannend.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Makkelijk schreef: ma 17 mei 2021, 14:57 Het moet juist méér multidisciplinair worden, daar gaat het NOC ook aan werken, een meer multidisciplinaire insteek van het Nederlandse wielrennen.
Ik begreep van Gerben de Knegt dat de MTB'ers in NL technisch erg goed zijn, en beter zijn dan bijvoorbeeld de Duitsers en Belgen. Dat zie je ook terug in de uitslagen.

Naast de huidige lichting zit er nog meer talent in de 'pijplijn', Chris van Dijk bijvoorbeeld reed als (jonge) junior op het WK afgelopen jaar van plek 72 naar plek 17, en won een paar weken geleden de UCI Cross-country Olympic Junior Series wedstrijd in het Ötztal (met overmacht).

Dus Nederland lijkt goed bezig.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

yup, en ook de sprintploeg op de baan bestaat voor 75% uit ex BMX-ers
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rsw85 schreef: ma 17 mei 2021, 15:05 Indrukwekkende race van Pidcock. Vorige week werd zijn 5e plaats nog een beetje genegeerd maar vanaf zijn startpositie was die prestatie al vele malen indrukwekkender dan de race Van der Poel. Zowel Pidcock als Van der Poel zullen nog stappen gaan zetten. Pidcock qua materiaal en conditie en Van der Poel conditioneel.

Op een parcours met lange klimmen is Pidcock momenteel echt de betere tov Van der Poel. Het olympisch parcours heeft veel korte steile klimmen volgens de berichten. Dat wordt heel spannend.
Als je VdP zag in Strade Bianchi bijvoorbeeld ..... dat soort versnellingen had hij nu nog niet paraat, maar reken erop dat als zijn "turbo boost" weer scherp staat hij heel moeilijlk te volgen is.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Rsw85 schreef: ma 17 mei 2021, 15:05 Op een parcours met lange klimmen is Pidcock momenteel echt de betere tov Van der Poel.
Vooral ook indrukwekkend hoe Pidcock telkens omhoog reed op dat supersteile stuk. Iedereen moest daar afstappen, alleen Cink lukte het ook. Hier pakte Pidcock iedere keer wel een seconde of 3-4.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Puck Pieterse 4 e bij de dames U23 dit weekend. 5e in het klassement
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4333
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Toch mooi dat pidcock de vrijheid krijgt bij ineos. Zeker ook gezien de sponsoren.

Ik denk wel dat hij wellicht betere ondersteuning krijgt.
Neem bv Vader, ik denk dat die zich 3 slagen in de rondte schrikt als hij ziet waar pidcock de beschikking over heeft bij ineos.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Jan the Man schreef: ma 17 mei 2021, 15:31
Makkelijk schreef: ma 17 mei 2021, 14:57 Het moet juist méér multidisciplinair worden, daar gaat het NOC ook aan werken, een meer multidisciplinaire insteek van het Nederlandse wielrennen.
Ik begreep van Gerben de Knegt dat de MTB'ers in NL technisch erg goed zijn, en beter zijn dan bijvoorbeeld de Duitsers en Belgen. Dat zie je ook terug in de uitslagen.

Naast de huidige lichting zit er nog meer talent in de 'pijplijn', Chris van Dijk bijvoorbeeld reed als (jonge) junior op het WK afgelopen jaar van plek 72 naar plek 17, en won een paar weken geleden de UCI Cross-country Olympic Junior Series wedstrijd in het Ötztal (met overmacht).

Dus Nederland lijkt goed bezig.

Ciao
Jan
Chris van Dijk... die was afgelopen weekend in Nove Mesto na een slechte start (ronde 2 positie 30) weer goed bezig door naar een 4e plek te rijden (ik was daar zelf ook). Hij is zo'n exceptioneel renner die je heel af en toe tegenkomt...
Ik ben mij er eentje...
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4333
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Andere kant is het ook geen garantie als je een niveau hoger gaat dat het dan ook lukt.
Maar het zou wel leuk zijn!
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Cube-Elite schreef: di 18 mei 2021, 09:02 Andere kant is het ook geen garantie als je een niveau hoger gaat dat het dan ook lukt.
Maar het zou wel leuk zijn!
Klopt, ik ken Chris een beetje... ik denk dat de potentie er is... maar alles moet blijven kloppen...
Zoals hij nu omgaat met alles... heel professioneel, materiaal... mentaliteit... rust.. professionaliteit.. hij heeft alles op dit moment :-D
Ik ben mij er eentje...
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

D-man schreef: di 18 mei 2021, 08:59 Chris van Dijk... die was afgelopen weekend in Nove Mesto na een slechte start (ronde 2 positie 30) weer goed bezig door naar een 4e plek te rijden (ik was daar zelf ook). Hij is zo'n exceptioneel renner die je heel af en toe tegenkomt...
Hij zou alleen maar een rondje inrijden en niet aan de wedstrijd meedoen om hem te sparen. Maar het ging zo goed en soepel dat hij alsnog mee mocht doen, maar wel achteraan moest starten. Dus na ronde 2 had hij al meer dan de helft van het peloton ingehaald.
D-man schreef: di 18 mei 2021, 09:29 Klopt, ik ken Chris een beetje... ik denk dat de potentie er is... maar alles moet blijven kloppen...
Zoals hij nu omgaat met alles... heel professioneel, materiaal... mentaliteit... rust.. professionaliteit.. hij heeft alles op dit moment :-D
Chris heeft altijd bij ons getraind, en zit nu sinds een jaar of 2 op de talentenschool in Sittard. Hij was toen al niet van zijn fiets te slaan, en zeer behendig.

Erg fijne en bescheiden jongen die vooral heel veel plezier in het MTB'en heeft.

En er komt nog meer talent uit Ede aan :wink:

Ciao,
Jan
Laatst gewijzigd door Jan the Man op di 18 mei 2021, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

En toch is het jammer dat vdP (en Pidcock) 'niet echt meedoen' bij het MTB-en.
Het zou leuker zijn en de MTB-sport meer glans geven als ze eens het hele wereldbeker programma mee zouden draaien.
Of behalve een gooi doen naar het OS-podium ook andere grote wedstrijden zouden aandoen (EK, WK, etc).
Nu doen ze het MTB-en er een beetje bij, zo lijkt het, zo oogt het.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie