Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Bospaadje schreef: di 8 juni 2021, 13:37 Mooi topic, zeker als je de eerste pagina's doorleest. En nog steeds zijn er mensen die MvdP niet de GOAT vinden. Wat moet het mens nog meer doen? Kunstrijden, de baan, de bierfiets ;-)
GOAT is altijd een lastig begrip, er zijn er sowieso weinig die de 3 disciplines die VdP doet combineren of gecombineerd hebben in het verleden.
Dat hij bizar goed is (wint nu net ook even zijn tweede rit in de Ronde van Zwitserland) staat buiten kijf. Ik volg 'm sinds Louisville 2013 en wist gelijk dat we hier niet met "een gewone" te maken hadden. Blijft zelfs mij verbazen met wat hij uit z'n mouw schut. Altijd spektakel en altijd starten om te winnen.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

En ieder koers die hij actief rijd, is een genot om naar te kijken!..
(Ja, ik ben fan.... denk ik)
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Ik had nooit sporthelden, totdat ik door de real life docu's op tv bij onze zuiderburen over cyclocrossers ( bart wellens , sven nijs ) me voor deze tak van sport ben gaan interesseren. Tja, de laatste jaren kon niemand meer om MvdP heen en heb ik.een sportheld 😇
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Bospaadje schreef: di 8 juni 2021, 13:37 En nog steeds zijn er mensen die MvdP niet de GOAT vinden.
Neuh, als je al iets anders dan leipe rappers de GOAT moet noemen laten we dan wel stellen dat je dat niet in deze fase van iemand's carrière kunt zeggen. Tijdgeest is altijd iets lastigers, er is nu wellicht meer concurrentie, maar als het om de algemene mening gaat dan is er in het wielrennen maar 1 GOAT natuurlijk en ik betwijfel dat iemand ooit aan die statistieken gaat komen, zeker VDP niet :lol:. Hij kan wel in de buurt komen :-q

Ik heb speciaal voor Zwitserland maar eens Eurosport aangeschaft en man man man wat was dat een verwoestende manier van koersen weer van VDP. Ik hoop dat hij zichzelf nog een beetje in toom kan houden straks in de tour, maar ik vrees er voor :lol: Dit is een betere versie van Sagan in zijn beste dagen, en dat was een héél bijzonder geval in zijn beste dagen en is de reden dat ik ooit wielrennen leuk ben gaan vinden.
Waar woke is, is vuur
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

als we dan toch een GOAT in sport moeten noemen ...... https://en.wikipedia.org/wiki/Esther_Vergeer
Bekijk dat palmares maar eens, 470 wedstrijden op rij ongeslagen :o
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Laten we ervan genieten, de kans dat er in ons leven nog zo'n Nederlands talent opstaat is heel klein.
En sowieso hebben we nu een leuke club aanvallers in het peloton. Dat afwachtende van de een paar jaar geleden is eraf!

De vraag is alleen hoe lang houd je dit vol in de moderne sporten. Je ziet zeker bij de absolute topsprinters (dit is MvdP niet, hij kan het wel, maar het is geen type topsprinter) Daar is vaak het beste na 2 a 3 jaar vanaf.
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

Ik zag gisteren al weer 2 filmpjes voorbijkomen van Pidcock. Eentje op de racefiets en bij 1 was hij zich aan het opdrukken.
Ik weet niet wat sporters eten, maar het herstelvermogen van die mannen is toch fenomenaal. Ik ben bang dat hij het Mathieu toch nog moeilijk gaat maken.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

peter246 schreef: wo 9 juni 2021, 12:58 Ik ben bang dat hij het Mathieu toch nog moeilijk gaat maken.
Het is het mooiste als alle sterke mannen in goede vorm aan de start staan, voor de kijker en voor de winnaar.

Ik hoop dat hij op tijd fit is om op waarde geklopt te worden. :bier:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Het woord "bang" is niet iets wat ik voel in associatie met MvdP,
Het is vooral toch heel bijzonder wat we hier mogen beleven.

It is better to have attacked and lost than never to have attacked at all

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Knakker29 schreef: wo 9 juni 2021, 13:29 Het is het mooiste als alle sterke mannen in goede vorm aan de start staan, voor de kijker en voor de winnaar.

Ik hoop dat hij op tijd fit is om op waarde geklopt te worden. :bier:
Ja, of beter gezegd: dat hij dan nog net zo fit is als nu. Want het lijkt erop dat hij telkens net iets te vroeg in supervorm is. Vrijwel direct na een rustperiode staat hij er meteen en rijdt ie super indrukwekkend. Zie bijvoorbeeld die lange vlucht in Brussel-Kuurne-Brussel en vervolgens de Strade Bianchi. Daar was hij al vrijwel direct in topvorm. Het lukte hem vervolgens niet om die topvorm door te trekken. In de andere wedstrijden leek hij net dat halve procentje minder (of de anderen waren intussen een half procentje beter), waardoor het flitsende ervan af was.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Heckler40 schreef: wo 9 juni 2021, 13:44 Het woord "bang" is niet iets wat ik voel in associatie met MvdP,
Het is vooral toch heel bijzonder wat we hier mogen beleven.

It is better to have attacked and lost than never to have attacked at all

Enjoy!!
Das nog eens een uitspraak! Zo is het! Dat maakt de koers tot een fantastische koers :winkie:
Ik ben mij er eentje...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Wereldkampioen die de rest klop geeft..
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben blij met zo'n renner als Alaphilippe, altijd lekker op de aanval, spektakel verzekerd 8)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Tja, wat zullen we hier eens over zeggen… Afbeelding
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat het een heerlijk sportdagje is? :D
Max Verstappen die wint, dan Mathieu en zometeen met voetballen ook uiteraard. :D
Plaats reactie