Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

hanjovdberg schreef: ma 26 juli 2021, 13:39 Uhm waarom zou Pidcock een bwr zijn? Dat zijn eigenlijk al die xc racers :wink: Ze doen echter dingen met hun xc bike waar menig enduro Rider moeite mee zou hebben.

Ook jammer dat niemand een baggy draagt ... 8)

Maar effe ontopic. Wat zegt het als MvdP kiest om niet te springen als iedereen dat wel doet? Toch niet zo zeker van zijn zaak? Vond hij het een te groot risico? Toch een kwestie van niet de beste techniek? Ik bedoel maar ... alle andere mtbers reden wel de drop/schans ... Dan zegt het toch wat als hij dat als enige niet doet ... :~
Niet heel lang geleden kwamen er filmpjes langs van MVDP die op zijn XC-fietsie in Lac Blanc aan het downhillen was. Daaruit bleek nou niet echt dat hij bang was voor een sprongetje (of er de techniek niet voor heeft).
Ik hou het op een totale blackout. Het viel me op dat hij voor die crash ook al regelmatig kleine foutjes maakte.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Als je dit filmpje bekijkt, lijkt het zelfs dat hij bewust zijn voorwiel naar beneden drukt:
https://sporza.be/nl/2021/07/26/sven-ny ... 291127482/
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Pfff, dit was zo jammer zeg. Niet alleen MVDP keek uit naar deze wedstrijd met hem in de hoofdrol. Heeeel veel mensen keken er ook al tijden naar uit. Zonde voor iedereen dat het zo is afgelopen.

Op naar goud in 2024!
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

way2go schreef: ma 26 juli 2021, 13:54 Als je dit filmpje bekijkt, lijkt het zelfs dat hij bewust zijn voorwiel naar beneden drukt:
https://sporza.be/nl/2021/07/26/sven-ny ... 291127482/
ja.. een bewuste keuze om het voorwiel op het plankje te houden.. maar dan moet er wel een plankje zijn.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

way2go schreef: ma 26 juli 2021, 13:54 Als je dit filmpje bekijkt, lijkt het zelfs dat hij bewust zijn voorwiel naar beneden drukt:
https://sporza.be/nl/2021/07/26/sven-ny ... 291127482/
Dat is toch ook logisch als je in je brein gegrift hebt dat daar een ramp ligt?

Maar het is weer zo lekker Nederlands om meteen de schuldvraag te stellen als 'we' (wie dat ook mogen zijn) een 'zekere' (bepaald door de media) medaille 'mislopen'.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

way2go schreef: ma 26 juli 2021, 13:54 Als je dit filmpje bekijkt, lijkt het zelfs dat hij bewust zijn voorwiel naar beneden drukt:
https://sporza.be/nl/2021/07/26/sven-ny ... 291127482/
Ja dat was precies wat ik dacht. Ik heb t filmpje meteen 3-4 keer bekeken omdat ik niet kon geloven dat hij zo'n 'beginnersfout' zou maken. Maar als gij dacht dat dat plankje er nog lag verklaart dat alles. Jammer voor hem,en voor ons.Daardoor was er toch meteen een stuk spanning weg😪.
Leergeld betaald,en verder!!👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

massen schreef: ma 26 juli 2021, 11:04
bert l. schreef: ma 26 juli 2021, 10:28
https://televisie.xs4all.nl
Deel je ook je inloggegevens?
username: bert l.
password: 0000
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Een parcoursverkenning (laten) uitvoeren voor de start is dus heel erg nuttig..
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Pollekes schreef: ma 26 juli 2021, 13:35 Er onze zeer gewaardeerde bondscoach heeft tijdens die 12 verkenningsronden, Mathieu er niet op gewezen dat hij moest oefenen op het springen, i.p.v. rollen van die drop ?
Waarschijnlijk te druk geweest met allerlei randzaken en niet met de renners op het parcours actief geweest. :roll:
Wat een onzin, zelfs Milan Vader geeft aan dat hij MvdP erop gewezen heeft... Op het moment supreme is het MvdP kennelijk ontschoten. Ik ben een groot fan van MvdP maar vrees dat de "schuld" ditmaal bij hemzelf ligt.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Uhm Milan heeft alleen gezegd dat op het testevent de ramp werd weggehaald. De reactie van Milan bekeken lijkt het ook alsof hij het eigen schuld dikke bult vindt. Toch een beetje apart als je teamgenoten bent.

Misschien ligt MvdP niet zo lekker in de mountainbike community. Komt af en toe effe buurten en dan alles willen winnen waar anderen hun leven mee bezig zijn. Toch wat verholen afgunst misschien.

Verder gaat het niet zo zeer om de schuldvraag maar meer de onderzoeksvraag. Gewoon om te verklaren hoe het zo heeft kunnen lopen. Dat is interessant en is misschien ook wel typisch NL. Want van fouten leer je :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

je mag er denk ik wel vanuit gaan dat als er sprake van twijfel was geweest, er verder gechecked zou worden. Dat is nu niet gedaan, dus Milan dacht dat ie duidelijk was, (maar geeft ook aan dat ie bij de eerste ronde nog dacht als dat maar goed gaat bij vdP..). Voor vdP was het blijkbaar ook duidelijk genoeg om de fiets er gewoon vol in te duwen.

Ze hebben elkaar dus gewoon niet goed begrepen, gedacht dat ze wel wisten wat ze zelf bedoelen en of wat de ander bedoelt..
Miscommunicatie noemen ze dat :(

Jammer dat dat op dit niveau voor moet komen, dan zou je denken aan check, check, dubbelcheck, maar ook dat is niet gebeurd, door niemand in en rond het team.

ik hoop dat ie niet teveel schade heeft en er snel weer boven op is om andere kunstjes te laten zien. Het is normaal gesproken altijd mooi om hem op de fiets te zien, of het nou een MTB, CX, racefiets of TT is. (hoewel ik hem liever meer op de MTB zou zien :))
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Heel simpel.
MvdP is een prof, het is zijn werk om te weten dat die plank er niet zou liggen.
Alle andere deelnemers wisten het wel.

Maar niks mis mee dat dit hem een keer overkomt, leert ie van, wordt ie alleen maar nog beter van.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

je kan het meer beschouwen als een absolute fail van de Nederlandse Organisatie, met meneer Van Den Hoogenband voorop. Als je de touwtjes in handen hebt en alles piekfijn wilt organiseren voor de sporters dan laat je dit soort dingen uitzoeken vooraf, kan en mag geen twijfel over bestaan. Zelfde als met de wegwedstrijd. Als je toch weet dat er geen oortjes zijn en de communicatie in Japan bagger is, dan zet je toch crewleden langs de route met informatie die ze delen/roepen/laten zien (bij mannen en vrouwen). Dan ook nog eens het gezeik bij de roeiers, tennissers, turners...kan geen toeval zijn dat er zoveel dingen fout gaan. Er dachten een paar bobo's goede sier te gaan maken en gingen ervan uit dat de sporters alles op eigen kracht zouden kunnen, zo werkt het dus niet bij de spelen blijkt maar weer...
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

hanjovdberg schreef: ma 26 juli 2021, 13:39 Maar effe ontopic. Wat zegt het als MvdP kiest om niet te springen als iedereen dat wel doet? Toch niet zo zeker van zijn zaak? Vond hij het een te groot risico? Toch een kwestie van niet de beste techniek? Ik bedoel maar ... alle andere mtbers reden wel de drop/schans ... Dan zegt het toch wat als hij dat als enige niet doet ... :~
Banden aan de grond is sneller! Hij probeerde de ramp duidelijk te pumpen.
Waar woke is, is vuur
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Matthijs_XtC schreef: ma 26 juli 2021, 15:14 je kan het meer beschouwen als een absolute fail van de Nederlandse Organisatie, met meneer Van Den Hoogenband voorop. Als je de touwtjes in handen hebt en alles piekfijn wilt organiseren voor de sporters dan laat je dit soort dingen uitzoeken vooraf, kan en mag geen twijfel over bestaan.
De Chef de Mission is er niet om individuele sporters op een wedstrijd voor te bereiden, daarvoor zijn (nu juist..) de coaches.
Plaats reactie