Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Elvander schreef: ma 26 juli 2021, 09:24 Sporza op de Belg is voorzien van erg fijn commentaar. :-q
Ik weet niet precies wat het is, maar die Statler en Waldorf van Sporza krijgen het elke keer weer voor elkaar om in 5 minuten alle energie uit m’n lichaam te zuigen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Over 3 jaar Rob Warner maar invliegen voor commentaar. Dan val je in elk geval niet in slaap.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

vibemaker schreef: ma 26 juli 2021, 09:41
Elvander schreef: ma 26 juli 2021, 09:24 Sporza op de Belg is voorzien van erg fijn commentaar. :-q
Ik weet niet precies wat het is, maar die Statler en Waldorf van Sporza krijgen het elke keer weer voor elkaar om in 5 minuten alle energie uit m’n lichaam te zuigen.
Ze hebben bij Sporza beter Filip Meirhaeghe erbij gezet. De cross en wielrennen kennen ze alles van, maar duidelijk hoorbaar dat ze daar voor verslaggeving mountainbiken wel wat feeling met de sport te kort kwamen.

Michel: "Ja, ze rijden met DT Swiss".
José: "Jaja, dat zijn de spaken".
Michel: "Nee, nog veel meer dan alleen maar spaken. Ze rijden ook allemaal met XTR, bestaat er nog iets anders dan?"
José: "Jaja, Sram".

:D
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

hanjovdberg schreef: ma 26 juli 2021, 09:38
aurelius schreef: ma 26 juli 2021, 08:12 Balen (toch maar met een dropper gaan rijden??)...
Helemaal eens Aurelius. Met zijn lengte moet hij telkens zo'n eind achter z'n zadel gaan hangen je ziet dat hem dat regelmatig opbreekt. Al diverse malen ook voorgaande jaren 'schrikmomentjes' gehad als hij weer eens te ver naar voren lijkt te hangen. Kon hij telkens goed opvangen maar dit was er iets teveel aan :((
Hij heeft weer 3 jaar om ermee te oefenen, moet genoeg zijn :wink: .
De winst zit 'm soms in de details, zeker als je tegen Pidcock en consorten rijdt. Juist hier zou een dropper voordeel hebben gehad, juist hier had je baat bij het kunnen verlagen van je zwaartepunt, met dropper had je net wat meer ruimte gehad om eventueel nog te kunnen corrigeren.
En uit een grandioze Tour stappen en 'meteen' technisch weer superscherp kunnen zijn is ook een ding, ik denk dat dat er ook weer wat in moet 'slijpen'. Scheelt ook weer net dat ene procentje', in vergelijking met andere technische toppers?
Ik hoop maar dat 'ie niets gebroken heeft, een barst in een heup of bekkenring loop je zo op na zo'n smak. Op adrenaline rijd je dan nog ff door, maar als je dan alsnog moet afstappen ....
Hoop dat 'ie over 3 jaar weer meedoet :-q ! Sieraad voor de hele fietssport, zet MTB-en ook mooi op de kaart.

(Wat dat betreft: die voorbeschouwing vond ik dan ook wel koddig.
Er werd ingegaan op de ontwikkeling vd fiets. Oude MTB vs moderne MTB. Op de oude werd meer/langer ingezoomd dan op de moderne. Waarop geen dropper zat... wat juist een elementair onderdeel bleek te worden in deze wedstrijd. Was leuk als ze zo'n ding in beeld hadden kunnen brengen. Nu werd het alleen mondeling even kort toegelicht, nav de vraag van Rifka, 'of het klopte dat je tijdens het rijden inderdaad je stuurhoogte kon verstellen?' :winkie: ).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Wat een tegenvaller voor hem .

Zijn voorganger en na rijder bij de drop rijden ook met een hoog zadel. Hij zat te "slapen" en reed de drop verkeerd. Duwde zijn wiel in het gat i.p.v. de fiets licht maken. Geen dropper die in die situatie je kan redden.
De drop is in de 1e trainingen met een plank gereden in de laatste training was die er niet meer. Wellicht heeft hij daardoor een fout gemaakt. We gaan het hopelijk nog horen wat de verklaring van zijn kant is.

https://wielerrevue.nl/artikel/455524/t ... spectieven
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

zondezonde. Tijdens de training lag er nog een plank waardoor je hem kon rollen met ietwat tijdverlies, dat deed vd Poel en hij dacht dat die er nog lag ofzo. Tijdens de lunch vertelde Milan aan MVP dat die plank weggehaald zou worden... (aldus Milan). Pidcock een held hoor!
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Matthijs_XtC schreef: ma 26 juli 2021, 10:02 zondezonde. Tijdens de training lag er nog een plank waardoor je hem kon rollen met ietwat tijdverlies, dat deed vd Poel en hij dacht dat die er nog lag ofzo. Tijdens de lunch vertelde Milan aan MVP dat die plank weggehaald zou worden... (aldus Milan). Pidcock een held hoor!
yep, net gehoord op radio 1 in het interview met vader.. geen technische fout dus, maar een voorbereidingsfout, hij had na de discussie moeten checken of de plank er wel of niet zou liggen..

Verklaard wel duidelijk waarom hij zijn fiets in het gat duwt.. ik kon het ook niet geloven dat vdp een drop zo zou verkloten.. daar is ie te goed voor (maar ja, voor een voorbereidings fout eigenlijk ook..)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Tweet van Thijs Zonneveld:

Bondscoach Gerben de Knegt: “Mathieu zei iets over dat hij dacht dat de plank er nog lag.”
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 26 juli 2021, 09:22 K#dt NOS.
Komt coupe windhoos vertellen dat we handboogschieten moeten kijken :evil:
Op Engeland zaten ze naar zwemmen te kijken terwijl hun landgenoot een gouden medaille aan het halen was… :~
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

In elk geval; weg droom, maar ja de eerstvolgende is al over 3 jaar!👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

markje schreef: ma 26 juli 2021, 09:37
I_do schreef: ma 26 juli 2021, 09:21 en dan halverwege de laatste ronde naar het handboogschieten gaan :~
Ik was bij de 1e al overgestapt naar Sporza. Die zenden fietsen eigenlijk altijd helemaal uit.
Tja dat werkt helaas niet achter de computer...
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

I_do schreef: ma 26 juli 2021, 10:24
markje schreef: ma 26 juli 2021, 09:37

Ik was bij de 1e al overgestapt naar Sporza. Die zenden fietsen eigenlijk altijd helemaal uit.
Tja dat werkt helaas niet achter de computer...
https://televisie.xs4all.nl
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
orbeaoiz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: za 5 september 2020, 17:27

Behoorlijke fout als je niet weet dat die plank weggehaald is. Ontzettend balen, want ik denk dat hij de enige was die Pidcock had kunnen bedreigen. Les voor volgende keer is toch wat meer voorbereidingstijd nemen, vooral met zo'n pittig parkoers. Zonde
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Hoorde net van de bondscoach dat vdP niet wist dat het plankje er niet meer lag. En Milan Vader's 10e plek is op zich een top prestatie. Maar als hij leert zijn energie wat beter te verdelen over de race zit er nog meer in.
Laatst gewijzigd door rokl op wo 28 juli 2021, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

De Belg zei in z'n commentaar; Nederlanders en tactisch, laten we t daar niet meer over hebben!!
En geef ze eens ongelijk....... :oops:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie