Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

...
Laatst gewijzigd door rokl op wo 28 juli 2021, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Eerst (in de media) al bij voorbaat uitgeroepen tot grote winnaar, nu wachten tot het afbranden door diezelfde media begint... :roll:
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

orbeaoiz schreef: ma 26 juli 2021, 10:32 Behoorlijke fout als je niet weet dat die plank weggehaald is. Ontzettend balen, want ik denk dat hij de enige was die Pidcock had kunnen bedreigen. Les voor volgende keer is toch wat meer voorbereidingstijd nemen, vooral met zo'n pittig parkoers. Zonde
Eerlijk? Gezien de continue kleine foutjes die hij maakte vanaf start denk ik niet dat hij Flueckinger en Pidcock had kunnen bedreigen....
Ik ben mij er eentje...
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

bert l. schreef: ma 26 juli 2021, 10:28
I_do schreef: ma 26 juli 2021, 10:24

Tja dat werkt helaas niet achter de computer...
https://televisie.xs4all.nl
weer wat geleerd :-q
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

bert l. schreef: ma 26 juli 2021, 10:28
I_do schreef: ma 26 juli 2021, 10:24 Tja dat werkt helaas niet achter de computer...
https://televisie.xs4all.nl
Deel je ook je inloggegevens?
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1943
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Wel heeeel vreemd dat er net voor de wedstrijd nog een aanpassing aan een parcours gedaan wordt... Als dat daadwerkelijk het verhaal is, kán ik me voorstellen dat MVDP er vanuit ging (of iig in zijn hoofd had) dat ie de eerste ronden redelijk relaxt daar af kon rijden.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

...
Laatst gewijzigd door rokl op wo 28 juli 2021, 17:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

ik blijf het een vreemd vinden dat Milan Vader de journalist bij NOS vertelde dat ze het bij het ontbijt over de schans hebben gehad. Vader heeft VDP toen verteld dat de schans weg was gehaald..
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Steelboy schreef: ma 26 juli 2021, 11:13 Wel heeeel vreemd dat er net voor de wedstrijd nog een aanpassing aan een parcours gedaan wordt... Als dat daadwerkelijk het verhaal is, kán ik me voorstellen dat MVDP er vanuit ging (of iig in zijn hoofd had) dat ie de eerste ronden redelijk relaxt daar af kon rijden.
ik ken de details ook niet, maar schijnbaar was de plank gisteren al weg. Voor alle andere was dit blijkbaar common knowledge..
Zal zitten in de combinatie van laat aankomen in tokyo, weinig bewegings vrijheid vanwege corona , ... etc

Kortom geen optimale voorbereiding... achteraf praat is makkelijk

https://twitter.com/thijszonneveld/stat ... 3566267392
Gebruikersavatar
bianchi5555
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 12:16
Mijn mountainbike: 26 inch en 29 inch

Jefro98 schreef: ma 26 juli 2021, 10:09 Tweet van Thijs Zonneveld:

Bondscoach Gerben de Knegt: “Mathieu zei iets over dat hij dacht dat de plank er nog lag.”
Vreemd dat de anderen die gedachten dan niet hadden inclusief de winnaar. Eerst over de oortjes bij de dames die niet mochten en daardoor NL verloor met dames wielrennen, dan een ontbrekend plankje waar alleen Mathieu last van had, dan iemand ie de balk verloor vanwege het gezeur over turnen in NL en zo zullen er meer excuses komen. NL had gewoon te hoge verwachtingen met de Spelen. En de rest was slimmer en/of beter.
Regards Luke

Love to drive 26 inch, love to run, love old skool
but now also 29inch :)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Merijn. schreef: ma 26 juli 2021, 10:52 Eerst (in de media) al bij voorbaat uitgeroepen tot grote winnaar, nu wachten tot het afbranden door diezelfde media begint... :roll:
Hier gebeurd hetzelfde.

Over techniek, voorbereiding, detail en Nederland gesproken. Het is zo makkelijk om te generaliseren maar dit is ook Nederland
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1943
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Milan zegt na de wedstrijd heel duidelijk 'Let op, ze hebben het plankje tijdens het testevenement weggehaald'. Daar kun je 2 conclusies aan verbinden... blijkbaar trok MVDP de ene.

Los van instructies: ik vind dat je niet aan een parcours moet rommelen tussen verkenning en wedstrijd, anders dan de boel veiliger maken. Er was hier geen enkele goede reden om die plank weg te halen.
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

bianchi5555 schreef: ma 26 juli 2021, 11:24
Jefro98 schreef: ma 26 juli 2021, 10:09 Tweet van Thijs Zonneveld:

Bondscoach Gerben de Knegt: “Mathieu zei iets over dat hij dacht dat de plank er nog lag.”
Vreemd dat de anderen die gedachten dan niet hadden inclusief de winnaar. Eerst over de oortjes bij de dames die niet mochten en daardoor NL verloor met dames wielrennen, dan een ontbrekend plankje waar alleen Mathieu last van had, dan iemand ie de balk verloor vanwege het gezeur over turnen in NL en zo zullen er meer excuses komen. NL had gewoon te hoge verwachtingen met de Spelen. En de rest was slimmer en/of beter.
In Nederland grijpen we voor de spelen alles aan om zoveel mogelijk medailles naar ons toe te praten. Daarbij verliezen we uit beeld dat er heel veel sporters zijn die alleen maar bezig zijn met die ene wedstrijd en daardoor beter dan in de hele voorbereiding aan de start komen. Ook zonder valpartij had hij het heel moeilijk gekregen in deze race maar jammer genoeg hebben we dat niet kunnen zien.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Steelboy schreef: ma 26 juli 2021, 11:39 Milan zegt na de wedstrijd heel duidelijk 'Let op, ze hebben het plankje tijdens het testevenement weggehaald'. Daar kun je 2 conclusies aan verbinden... blijkbaar trok MVDP de ene.

Los van instructies: ik vind dat je niet aan een parcours moet rommelen tussen verkenning en wedstrijd, anders dan de boel veiliger maken. Er was hier geen enkele goede reden om die plank weg te halen.
Jawel, het parcours moest blijkbaar nog uitdagender/onderscheidender gemaakt worden.
Is (helaas) goed gelukt :(( ....

(En iedereen had evenveel last van dat ontbrekende plankje, anderen waren er alleen beter op voorbereid? Of beter geinformeerd, of minder vergeetachtig, of beter geoefend, of 'makkelijker materiaal' (dropper), of minder risco genomen/voorzichtiger geweest het eerste rondje. Whatever, allemaal achteraf makkelijk praten. Over 3 jaar weer een kans. MvdP kennende is 'ie er nu nog meer op gebrand dan dat 'ie al was? De ontbrekende scalp?).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Als hij gewonnen had was zijn voorbereiding de hemel in geprezen. Blijft dat op veel trainingsfilmpjes op you tube van afgelopen week :roll: het 'plankje' er ook niet lag.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie