Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
christmtb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr 24 maart 2006, 13:28

Forau schreef: di 27 juli 2021, 08:07 Ook belgie geeft geen mountainbiken :evil:
Op sporza.be was alles live te zien. Of via de app van sporza.
Christonabike!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Via de satelliet was er op sporza zwemmen en triathlon.
Geen mountainbiken voor dames.
Misschien dat de app of de DVBT2 wel mtb lieten zien :~
De NOS kwam na kayak en persconferentie alsnog met de beelden, maar toen waren de dames IRL al bijna gefinisht...
Nou ja, 1e half uur was geknipt, zodat het ergens tussen een live verslag en een samenvatting in hing.
In ieder geval gezien dat de 3 zwitserse dames zich de zwitserse kaas niet van het brood lieten eten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Har77 schreef: di 27 juli 2021, 19:48
hanjovdberg schreef: di 27 juli 2021, 17:46 Doet hij mee dan op het WK MTB?
Ja
Ik doelde op Pidcock. En begreep dat hij niet meegaat doen. Maar zich richt op de Vuelta.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

ThaSingleTrackMastah schreef: di 27 juli 2021, 20:07 Via de satelliet was er op sporza zwemmen en triathlon.
Geen mountainbiken voor dames.
Misschien dat de app of de DVBT2 wel mtb lieten zien :~
De NOS kwam na kayak en persconferentie alsnog met de beelden, maar toen waren de dames IRL al bijna gefinisht...
Nou ja, er was flink in geknipt, zodat het ergens tussen een live verslag en een samenvatting in hing.
In ieder geval gezien dat de 3 zwitserse dames zich de zwitserse kaas niet van het brood lieten eten.
Ik heb het op sporza helemaal gezien,zonder onderbreking, maar ze hebben het +/- een kwartier vertraagd uitgezonden. Het commentaar was daar overigens ook belabberd. Volgens mij hadden ze gedacht dat Ferrand Prevois wel vooraan zou strijden met Lecomte, wat ondanks dat die twee rond de tiende plek reden en de zwitserse dames 'het podium stalen' hadden ze alleen maar verhalen over die twee Franse Dames 🤭
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Net de dames wedstrijd bekeken, eerste half uur was niet uitgezonden op de NOS :~
Anyway, mooi dat Neff gewonnen heeft, dat gun ik haar van harte.

Dat van Pidcock las ik ook, dat hij vertelde dat van der Poel voor hem reed en (te) langzaam op de drop af ging.
Pidcock die vervolgens bewust afstand nam omdat hij al in zag dat dat niet goed kon gaan en even later lag Mathieu op de grond zag liggen.

Wel opvallend dat de plank er vandaag weer lag bij de vrouwen wegens "slippery conditions"..
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

hanjovdberg schreef: di 27 juli 2021, 20:09
Har77 schreef: di 27 juli 2021, 19:48

Ja
Ik doelde op Pidcock. En begreep dat hij niet meegaat doen. Maar zich richt op de Vuelta.
Wacht, wie is "hij" ?
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Rayb81 schreef: di 27 juli 2021, 21:58 ...

Wel opvallend dat de plank er vandaag weer lag bij de vrouwen wegens "slippery conditions"..
Dat de plank er wel of niet lag was niet het echte probleem.
Het probleem was dat 35 rijders wisten dat de plank er niet meer lag, en eentje wist dat niet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Makkelijk schreef: di 27 juli 2021, 22:06
hanjovdberg schreef: di 27 juli 2021, 20:09

Ik doelde op Pidcock. En begreep dat hij niet meegaat doen. Maar zich richt op de Vuelta.
Wacht, wie is "hij" ?
MvdP wel
Pidcock niet ..

:winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

hanjovdberg schreef: di 27 juli 2021, 22:37
Makkelijk schreef: di 27 juli 2021, 22:06

Wacht, wie is "hij" ?
MvdP wel
Pidcock niet ..

:winkie:
Vind ik gaaf, hij zal ook nog wel ambitie hebben op Parijs - Roubaix en het WK weg, dus er komt nog wat aan :-q
Pidcock moet gewoon even 2 jaar stoppen met de MTB en CX. Ik snap dat hij het leuk vind, maar ik denk dat hij het winnen van een grote ronde ook wel in zich heeft en dat is er niet veel gegund. Hij zal alleen dit jaar ongetwijfeld een nieuwe poging willen doen VDP van de troon te stoten in de CX.
Waar woke is, is vuur
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

CX vraag ik me af. Dat is toch een andere discipline waar MvdP echt wel een streepje voor heeft. Zeker de wat snellere power parcoursen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Hebben jullie gezien hoe Neff naast 'het plankje' terecht kwam toen ze Perrand Prevois wilde inhalen 😰. Dat ging maar net goed, als ze geen dropper had gehad, waardoor ze haar gewicht helemaal achter haar fiets kon brengen, had ze net zo'n smakker gemaakt als Mattieu.
Details maken het verschil tussen fout en goud, 🙄pffff.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Azurri schreef: wo 28 juli 2021, 09:12 Hebben jullie gezien hoe Neff naast 'het plankje' terecht kwam toen ze Perrand Prevois wilde inhalen 😰. Dat ging maar net goed, als ze geen dropper had gehad, waardoor ze haar gewicht helemaal achter haar fiets kon brengen, had ze net zo'n smakker gemaakt als Mattieu.
Details maken het verschil tussen fout en goud, 🙄pffff.
Jolanda is de beste technician in het vrouwenveld, dus om nu meteen te beweren dat de dropper haar gered heeft gaat wat ver. 90% van de mannen gebruikte op die plek de dropper niet. Zoals BB al aangaf: dat is niet perse een lastige drop, zolang je maar weet dat ie er zit.

Overigens is Neff zeer kritisch richting PFP en de manier waarop die bijna crash daar ontstond.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Har77 schreef: wo 28 juli 2021, 11:05
Azurri schreef: wo 28 juli 2021, 09:12 Hebben jullie gezien hoe Neff naast 'het plankje' terecht kwam toen ze Perrand Prevois wilde inhalen 😰. Dat ging maar net goed, als ze geen dropper had gehad, waardoor ze haar gewicht helemaal achter haar fiets kon brengen, had ze net zo'n smakker gemaakt als Mattieu.
Details maken het verschil tussen fout en goud, 🙄pffff.
Jolanda is de beste technician in het vrouwenveld, dus om nu meteen te beweren dat de dropper haar gered heeft gaat wat ver. 90% van de mannen gebruikte op die plek de dropper niet. Zoals BB al aangaf: dat is niet perse een lastige drop, zolang je maar weet dat ie er zit.

Overigens is Neff zeer kritisch richting PFP en de manier waarop die bijna crash daar ontstond.
Deed PFP iets fout dan?
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Cycleintothewind schreef: wo 28 juli 2021, 11:21
Har77 schreef: wo 28 juli 2021, 11:05

Jolanda is de beste technician in het vrouwenveld, dus om nu meteen te beweren dat de dropper haar gered heeft gaat wat ver. 90% van de mannen gebruikte op die plek de dropper niet. Zoals BB al aangaf: dat is niet perse een lastige drop, zolang je maar weet dat ie er zit.

Overigens is Neff zeer kritisch richting PFP en de manier waarop die bijna crash daar ontstond.
Deed PFP iets fout dan?
Blijkbaar ging ze vol in de remmen voor het plankje waardoor Neff niets anders kon dan links over de rotsen. Bijna een OTB daar.
Naar mijn mening is de achteropkomende atleet in zo'n geval fout, maar goed, PFP heeft volgens Neff sowieso een reputatie qua 'strange moves'
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Har77 schreef: wo 28 juli 2021, 11:05
Azurri schreef: wo 28 juli 2021, 09:12 Hebben jullie gezien hoe Neff naast 'het plankje' terecht kwam toen ze Perrand Prevois wilde inhalen 😰. Dat ging maar net goed, als ze geen dropper had gehad, waardoor ze haar gewicht helemaal achter haar fiets kon brengen, had ze net zo'n smakker gemaakt als Mattieu.
Details maken het verschil tussen fout en goud, 🙄pffff.
Jolanda is de beste technician in het vrouwenveld, dus om nu meteen te beweren dat de dropper haar gered heeft gaat wat ver. 90% van de mannen gebruikte op die plek de dropper niet. Zoals BB al aangaf: dat is niet perse een lastige drop, zolang je maar weet dat ie er zit.

Overigens is Neff zeer kritisch richting PFP en de manier waarop die bijna crash daar ontstond.
Ik wil absoluut NIET!!! beweren dat alleen de dropper haar gered heeft, het heeft meegeholpen, maar zonder haar techniek en reflexen had ze dat niet gered!! Wilde alleen aangeven hoe klein het verschil tussen winnen en verliezen kan zijn! Perrand Prevois remde voor de drop af omdat ze 'm wilde rollen,terwijl Neff op volle snelheid 'm wilde spingen,zoals ze ook de andere rondes deed. Daardoor ontstond de situatie.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie