Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

way2go schreef: ma 10 mei 2021, 15:41 Hoe zit dat nou eigenlijk met de startvolgorde op de Olympische Spelen? Is het de wereldbeker ranking die leidend is of de UCI ranking? Ik zie dat MVDP in de UCI ranking helemaal weg is namelijk...

Matig resultaat van dit weekend kan misschien ook wel positief uitwerken met het oog op de Olympische Spelen. Als MVDP na Novo Mesto nog niet genoeg punten heeft kunnen pakken, dan zal hij toch keuzes moeten gaan maken en nog wat meer mtb wedstrijden aan zijn programma moeten toevoegen (ten koste van zijn voorbereiding op de tour de france).
matig resultaat?

Typisch Nederlands, zodra iemand een keer niet wint is het matig :~
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

bouwpakket schreef: ma 10 mei 2021, 18:35
way2go schreef: ma 10 mei 2021, 15:41 Hoe zit dat nou eigenlijk met de startvolgorde op de Olympische Spelen? Is het de wereldbeker ranking die leidend is of de UCI ranking? Ik zie dat MVDP in de UCI ranking helemaal weg is namelijk...

Matig resultaat van dit weekend kan misschien ook wel positief uitwerken met het oog op de Olympische Spelen. Als MVDP na Novo Mesto nog niet genoeg punten heeft kunnen pakken, dan zal hij toch keuzes moeten gaan maken en nog wat meer mtb wedstrijden aan zijn programma moeten toevoegen (ten koste van zijn voorbereiding op de tour de france).
matig resultaat?

Typisch Nederlands, zodra iemand een keer niet wint is het matig :~
Als je vaste podiumklant bent, winnaar van de short track en zelf aangeeft last van het rug te hebben lijkt me dat bij dit resultaat een gepaste kwalificatie.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Makkelijk schreef: ma 10 mei 2021, 10:29 Bizarre prestatie van Pidcock, daar gaat VDP nog een kluif aan hebben op weg naar goud.. daar gaat iedereen een kluif aan hebben op weg naar goud.
GB heeft bij de heren geen startplek op de OS vertelde Bart Brentjes gister.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Cycleintothewind schreef: ma 10 mei 2021, 20:03
Makkelijk schreef: ma 10 mei 2021, 10:29 Bizarre prestatie van Pidcock, daar gaat VDP nog een kluif aan hebben op weg naar goud.. daar gaat iedereen een kluif aan hebben op weg naar goud.
GB heeft bij de heren geen startplek op de OS vertelde Bart Brentjes gister.
Nog niet, kan nog goed komen maar dat heeft Pidcock niet in de hand. Maar inderdaad, het gaat er om hangen..
Waar woke is, is vuur
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Cycleintothewind schreef: ma 10 mei 2021, 20:03
Makkelijk schreef: ma 10 mei 2021, 10:29 Bizarre prestatie van Pidcock, daar gaat VDP nog een kluif aan hebben op weg naar goud.. daar gaat iedereen een kluif aan hebben op weg naar goud.
GB heeft bij de heren geen startplek op de OS vertelde Bart Brentjes gister.
Dat vond ik ook wel een apart verhaal.
Het motto van de Spelen is toch "meedoen is belangrijker dan winnen" ?
Laat zo iemand dan gewoon meedoen..
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

bouwpakket schreef: ma 10 mei 2021, 18:35
way2go schreef: ma 10 mei 2021, 15:41 Hoe zit dat nou eigenlijk met de startvolgorde op de Olympische Spelen? Is het de wereldbeker ranking die leidend is of de UCI ranking? Ik zie dat MVDP in de UCI ranking helemaal weg is namelijk...

Matig resultaat van dit weekend kan misschien ook wel positief uitwerken met het oog op de Olympische Spelen. Als MVDP na Novo Mesto nog niet genoeg punten heeft kunnen pakken, dan zal hij toch keuzes moeten gaan maken en nog wat meer mtb wedstrijden aan zijn programma moeten toevoegen (ten koste van zijn voorbereiding op de tour de france).
matig resultaat?

Typisch Nederlands, zodra iemand een keer niet wint is het matig :~
Ik denk dat het aan de fiets ligt. Werd ie nou 6e of 7e? :wink:
Overigens is pijn aan je rug een vervelende rem.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
janhiddink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 28 oktober 2016, 21:37

Startvolgorde Spelen is bij mijn weten altijd de wereldranglijst, zonder invloed van de Worldcup.
Weet iemand of David Nordemann nog actief is?
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Nordeman had ik maart zijn been gebroken. Die zal nog niet op de fiets zitten denk ik.
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Rayb81 schreef: ma 10 mei 2021, 20:51
Cycleintothewind schreef: ma 10 mei 2021, 20:03

GB heeft bij de heren geen startplek op de OS vertelde Bart Brentjes gister.
Dat vond ik ook wel een apart verhaal.
Het motto van de Spelen is toch "meedoen is belangrijker dan winnen" ?
Laat zo iemand dan gewoon meedoen..
Dat motto heb je verkeerd begrepen! Dat moet zijn; 'Geld gaat voor alles'. :lol:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Milan Vader begon sterk..heeft hij al een eigen topic? Kans voor hem op deelname aan de OS?
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

janhiddink schreef: di 11 mei 2021, 08:48 Startvolgorde Spelen is bij mijn weten altijd de wereldranglijst, zonder invloed van de Worldcup.
Weet iemand of David Nordemann nog actief is?
Met de punten van afgelopen weekend erbij, staat MVDP op plek 209. Met winst in Novo Mesto komt hij volgens mij uit rond plek 75. Dat gaat bij lange na niet voldoende zijn voor een plek op de eerste of tweede startrij.

Ik vermoed dat het toch iets anders zit. In de Red Bull uitzending hadden ze het ook over een aangepaste wereldbeker ranking, waarbij de resultaten van 2020 niet meetellen.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

way2go schreef: di 11 mei 2021, 10:28
janhiddink schreef: di 11 mei 2021, 08:48 Startvolgorde Spelen is bij mijn weten altijd de wereldranglijst, zonder invloed van de Worldcup.
Weet iemand of David Nordemann nog actief is?
Met de punten van afgelopen weekend erbij, staat MVDP op plek 209. Met winst in Novo Mesto komt hij volgens mij uit rond plek 75. Dat gaat bij lange na niet voldoende zijn voor een plek op de eerste of tweede startrij.

Ik vermoed dat het toch iets anders zit. In de Red Bull uitzending hadden ze het ook over een aangepaste wereldbeker ranking, waarbij de resultaten van 2020 niet meetellen.
Klopt idd... in onze ploeg (junioren & U23) zijn jongens die vorig jaar puike resultaten hebben gereden maar die toch achteraan moeten starten omdat er naar 2019 gekeken wordt... best zuur
Ik ben mij er eentje...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Als het aan MvdP ligt zit ‘ie ook na de OS nog op de MTB :) :

Van ‘MTB.be’:
“Vrijdag stormde hij nog naar winst in de shorttrackwedstrijd in Albstadt, zondag kwam hij – onder meer afgeremd door wat rugpijn – nog wat tekort om mee te strijden voor het hoogste in de crosscountry, maar dinsdag keek Mathieu van der Poel alweer vooruit naar wat komt in een online persmoment van zijn team Alpecin-Fenix.

Daarin gaf hij onder meer mee dat hij na de wereldbekermanche in Nove Mesto van dit weekend op hoogtestage trekt naar La Plagne, in de voorbereiding op de Ronde van Frankrijk en de olympische mountainbikerit in Tokio. Hij zal daar in La Plagne zowel op de wegfiets als de mountainbike trainen. “Om de dag een beetje afwisselen, denk ik.”

Maar het beste nieuws, dat was dat Van der Poel nogmaals meegaf dat hij ook na de Spelen actief blijft op de mountainbike. Of hij daar nu goud verovert of niet. “Ik vind de combinatie gewoon heel leuk. En Canyon ook, denk ik. Daar wil ik voorlopig niet van afwijken.”
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Ik heb het even opgezocht hoe het nu zit met die ranking.
The UCI Olympic Qualification ranking is the sum of:
- the UCI Cross-country Nation ranking of 28 May 2019 (including results from 28 May
2018 to 27 May 2019)
- the UCI Cross-country Nation ranking including results from 28 May 2019 until 3 March
2020 and in addition two (2) to be nominated World Cup events in the 2021 season
Bron: https://www.uci.org/docs/default-source ... ---eng.pdf

Dit betreft de kwalificatie ranking, maar ik neem aan dat dit dus ook de start volgorde bepaalt. En ik neem ook aan dat Albstadt en Novo Mesto dan de 2 WB wedstrijden zijn van 2021 die nog meetellen.

Ik kan nergens vinden hoe deze ranking er op dit moment uitziet, maar het ziet er dus wel gunstiger dan de huidige UCI ranking:
- in de ranking van 28 mei 2019 staat hij op plek 4 met 1386 punten
- in de ranking van 3 maart 2020 staat hij op plek 5 met 1344 punten
janhiddink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 28 oktober 2016, 21:37

En als je dan weer uit de ranking tzt iedereen wegfiltert die zich niet kwalificeerde, krijg je volgens mij het reeele beeld.
Er doen nog geen 40 rijders mee in Tokio, zelfs achteraan starten biedt nog kansen.
Plaats reactie