Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

yo-eddy schreef: ma 2 maart 2020, 19:08 Ach, nooit eens een avond doorzakken overal je Whereabouts bijhouden, altijd om je voeding denken etc etc .....topsport is 24/7 ..... dat bepaald een heel groot deel van je leven.
En dan nog is het nastreven van een topsportcarriere volledig de eigen keuze en is de component 'ego strelen' in heel veel sporten nog steeds een grotere drijfveer dan het financiele gewin. Dat heet dan chique: 'het beste uit mezelf willen halen' (maar wel het liefst met steun vd staat 😉).
Uiteindelijk is het vanuit die uitgangspositie een hele andere mate van 'opoffering' dan wij als goedbedoelende recreanten allemaal denken.
Ga maar eens praten met wat subtoppers in kantlijnsporten op Papendal. Niemand gaat daar, al het geploeter dat zeer ws nergens toe gaat leiden ten spijt, de sport opzij zetten voor een 9 to 5. Helemaal niemand. Waarvoor? Ego, zelfbeeld, status.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

En niet te vergeten, de absolute toppers zijn enorm egoïstisch, moet je ook wel zijn maar alles draait om hen. Het eten, slapen, trainen en wedstrijd ritme.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Har77 schreef: di 3 maart 2020, 12:21 Ga maar eens praten met wat subtoppers in kantlijnsporten op Papendal. Niemand gaat daar, al het geploeter dat zeer ws nergens toe gaat leiden ten spijt, de sport opzij zetten voor een 9 to 5. Helemaal niemand. Waarvoor? Ego, zelfbeeld, status.
Ach, toevallig is Nederlands grootste snowboard talent (slope style) net gestopt op Papendal, is zoon van een collega's van mij.
Niets ego en status die jongen maar wel bizar veel talent, best zonde eigenlijk :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

yo-eddy schreef: di 3 maart 2020, 12:32
Har77 schreef: di 3 maart 2020, 12:21 Ga maar eens praten met wat subtoppers in kantlijnsporten op Papendal. Niemand gaat daar, al het geploeter dat zeer ws nergens toe gaat leiden ten spijt, de sport opzij zetten voor een 9 to 5. Helemaal niemand. Waarvoor? Ego, zelfbeeld, status.
Ach, toevallig is Nederlands grootste snowboard talent (slope style) net gestopt op Papendal, is zoon van een collega's van mij.
Niets ego en status die jongen maar wel bizar veel talent, best zonde eigenlijk :bier:
Even de betekenis van ego doornemen. Dat heeft nl iedereen, en iedereen wil dat gestreeld hebben.
Een ego wordt pas een probleem icm een laag zelfbeeld, laag IQ, narcistische trekjes of een combinatie 8)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

yo-eddy schreef: di 3 maart 2020, 12:32
Har77 schreef: di 3 maart 2020, 12:21 Ga maar eens praten met wat subtoppers in kantlijnsporten op Papendal. Niemand gaat daar, al het geploeter dat zeer ws nergens toe gaat leiden ten spijt, de sport opzij zetten voor een 9 to 5. Helemaal niemand. Waarvoor? Ego, zelfbeeld, status.
Ach, toevallig is Nederlands grootste snowboard talent (slope style) net gestopt op Papendal, is zoon van een collega's van mij.
Niets ego en status die jongen maar wel bizar veel talent, best zonde eigenlijk :bier:
Quote Erat Demonstrantum, die jongen is dus niet egoïstisch genoeg om de absolute top te behalen, dat siert hem!
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Har77 schreef: di 3 maart 2020, 12:59 Even de betekenis van ego doornemen. Dat heeft nl iedereen, en iedereen wil dat gestreeld hebben.
Een ego wordt pas een probleem icm een laag zelfbeeld, laag IQ, narcistische trekjes of een combinatie 8)
Je snapt prima wat iemand met "een ego" in de volksmond bekend ;) .... is geen psychologen forum hè :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Strade al geschrapt door de ploeg. Nu trainen in Spanje.
Hoop dat ze de eerste Wereldbekers alsnog gaan toevoegen nu het halve voorjaar in de Coronasoep dreigt te lopen. Vrees er echter voor dat in plaats daarvan meer Ardennenkoersen meegenomen gaan worden.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Har77 schreef: do 5 maart 2020, 11:20 Strade al geschrapt door de ploeg. Nu trainen in Spanje.
Hoop dat ze de eerste Wereldbekers alsnog gaan toevoegen nu het halve voorjaar in de Coronasoep dreigt te lopen. Vrees er echter voor dat in plaats daarvan meer Ardennenkoersen meegenomen gaan worden.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/05 ... ronavirus/

...... hmmmmm, Wevelgem ook maar schrappen ....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik denk dat de wereldbekers er ook nog wel last van gaan krijgen!
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Zou het virus in Zuid Afrika opgedoken zijn...? Zo niet Mathieu, is dat de beste mogelijkheid om de gemiste koers- en trainingsdagen in te halen 😜
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Ik weet het zeker, hij leest mee!
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Catalonie ook geschrapt.
Nog niks op de startlijst van de Cape-Epic 😜
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Pff alle leuke voorjaars klassiekers en rondes geschrapt helaas
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Helaas wel, maar wel begrijpelijk... :(
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Toch nog even een mooie laatste berg etappe van Parijs-Nice gezien.
Was een welkome afleiding van alle ellende momenteel.
(Ondanks dat ik het raar vind dat de koers niet is afgelast)
Plaats reactie