Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Valt mij op dat hij net als MvdP zonder handschoenen rijdt...wat mij betreft niet alleen demping/grip maar toch ook stukje bescherming..
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

gijsje schreef: ma 24 mei 2021, 00:44 Valt mij op dat hij net als MvdP zonder handschoenen rijdt...wat mij betreft niet alleen demping/grip maar toch ook stukje bescherming..
Heb jezelf wel eens zonder handschoenen gereden ?

Pesoonlijk vindt ik "het gevoel"tussen met en zonder een "wereld"verschil ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Snelle Buffer schreef: di 25 mei 2021, 09:17
gijsje schreef: ma 24 mei 2021, 00:44 Valt mij op dat hij net als MvdP zonder handschoenen rijdt...wat mij betreft niet alleen demping/grip maar toch ook stukje bescherming..
Heb jezelf wel eens zonder handschoenen gereden ?

Pesoonlijk vindt ik "het gevoel"tussen met en zonder een "wereld"verschil ...
Ik ook, vooral bij het neerkomen :winkie: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Snelle Buffer schreef: di 25 mei 2021, 09:17
gijsje schreef: ma 24 mei 2021, 00:44 Valt mij op dat hij net als MvdP zonder handschoenen rijdt...wat mij betreft niet alleen demping/grip maar toch ook stukje bescherming..
Heb jezelf wel eens zonder handschoenen gereden ?

Pesoonlijk vindt ik "het gevoel"tussen met en zonder een "wereld"verschil ...
Jazeker, en ik vind dat niet bepaald prettig maar da's dus heel persoonlijk. Minder snel vermoeide handen door de padding en meer grip met name in de zomer bij transpiratie.
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Lijkt erop dat Ineos er toch wel serieus mee bezig is. Wie weet gaan we Bernal ook nog terug zien op de mountainbike. :-D

Krijg ook de indruk dat ze redelijk vrij zijn in de materiaal keuze. Onder andere verschillende merken wielsets die getest zijn (DT Swiss, Syncros, Duke). Wel opvallend dat ze daarbij kiezen voor een Suntour vork. Bijkbaar doet Suntour toch wel iets enorm goed daar als ze de voorkeur krijgen boven Fox en Rockshox.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

gijsje schreef: di 25 mei 2021, 10:38
Snelle Buffer schreef: di 25 mei 2021, 09:17

Heb jezelf wel eens zonder handschoenen gereden ?

Pesoonlijk vindt ik "het gevoel"tussen met en zonder een "wereld"verschil ...
Jazeker, en ik vind dat niet bepaald prettig maar da's dus heel persoonlijk. Minder snel vermoeide handen door de padding en meer grip met name in de zomer bij transpiratie.
Het is zeker persoonlijk, ik vindt het beter om zonder te rijden , wel is bij de warmte het zweten een issue , maar daar voor kan je ook andere grips nemen , ik heb het idee dat ik meer controle heb , maar das ook misschien tussen de oren :-D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

way2go schreef: di 25 mei 2021, 13:58 Lijkt erop dat Ineos er toch wel serieus mee bezig is. Wie weet gaan we Bernal ook nog terug zien op de mountainbike. :-D

Krijg ook de indruk dat ze redelijk vrij zijn in de materiaal keuze. Onder andere verschillende merken wielsets die getest zijn (DT Swiss, Syncros, Duke). Wel opvallend dat ze daarbij kiezen voor een Suntour vork. Bijkbaar doet Suntour toch wel iets enorm goed daar als ze de voorkeur krijgen boven Fox en Rockshox.
waarschijnlijk iets met een grote zak geld :)
daarnaast is de performance (van de high end modellen) voor zover ik heb begrepen ook gewoon prima in orde
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Prulleman schreef: di 25 mei 2021, 15:15
way2go schreef: di 25 mei 2021, 13:58 Lijkt erop dat Ineos er toch wel serieus mee bezig is. Wie weet gaan we Bernal ook nog terug zien op de mountainbike. :-D

Krijg ook de indruk dat ze redelijk vrij zijn in de materiaal keuze. Onder andere verschillende merken wielsets die getest zijn (DT Swiss, Syncros, Duke). Wel opvallend dat ze daarbij kiezen voor een Suntour vork. Bijkbaar doet Suntour toch wel iets enorm goed daar als ze de voorkeur krijgen boven Fox en Rockshox.
waarschijnlijk iets met een grote zak geld :)
daarnaast is de performance (van de high end modellen) voor zover ik heb begrepen ook gewoon prima in orde
Suntour (zeker de Werx vorken) zijn heerlijk soepele vorken. Die doen niets onder voor RS of Fox. Dus als Pidcock daar een goed gevoel bij heeft, waarom niet.
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 881
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Suntour is al jaren gewoon een A merk wat kwalitatief zeer goede producten op de markt brengt. Vroeger als goedkoper alternatief of als Shimano niet kon leveren ten onrechte als B keus bestempeld. Hun schakelsystemen waren in elk geval beter dan wat Sachs/Huret ( inmiddels opgegaan in SRAM ) er van bakte.
Laatst gewijzigd door gijsje op di 25 mei 2021, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

o.a. DVO wordt ook bij Suntour gemaakt...... en dat zijn hele fijne vorkjes :bier: .....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

yo-eddy schreef: di 25 mei 2021, 17:28 o.a. DVO wordt ook bij Suntour gemaakt...... en dat zijn hele fijne vorkjes :bier: .....
Suntour ontwerpt ze niet.
In elke willekeurige taiwanese fabriek worden zowel goeie spullen als troep gemaakt door dezelfde mensen. Dat zegt niet zoveel. Maar high-end suntour spul zal best goed zijn.
Waar woke is, is vuur
PLONS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 januari 2005, 22:51

ik was eerst aan het bidden dat hij goud ging winnen, ik ga nu maar eens beginnen dat het uberhaupt doorgaat
Oud Maar Niet Wijs
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

PLONS schreef: wo 26 mei 2021, 11:22 ik was eerst aan het bidden dat hij goud ging winnen, ik ga nu maar eens beginnen dat het uberhaupt doorgaat
Ja, ik betwijfel het inmiddels. Japan lijkt in dezelfde fase te verkeren als wij in januari
Waar woke is, is vuur
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Prulleman schreef: di 25 mei 2021, 15:15
way2go schreef: di 25 mei 2021, 13:58 Lijkt erop dat Ineos er toch wel serieus mee bezig is. Wie weet gaan we Bernal ook nog terug zien op de mountainbike. :-D

Krijg ook de indruk dat ze redelijk vrij zijn in de materiaal keuze. Onder andere verschillende merken wielsets die getest zijn (DT Swiss, Syncros, Duke). Wel opvallend dat ze daarbij kiezen voor een Suntour vork. Bijkbaar doet Suntour toch wel iets enorm goed daar als ze de voorkeur krijgen boven Fox en Rockshox.
waarschijnlijk iets met een grote zak geld :)
daarnaast is de performance (van de high end modellen) voor zover ik heb begrepen ook gewoon prima in orde
De huidige Ineos sponsoren hebben niet zo heel veel voor de MTB. Dus is het wel logisch.
Wel leuk om te zien wat er dan gekozen word.
Maar 1 ding er komt echt geen Sram op die fiets en daarom denk ik ook niets uit die stal!

Hij is wel heel licht en klein, dus wellicht verklaart dan sommige keuzes.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Makkelijk schreef: di 25 mei 2021, 19:09
yo-eddy schreef: di 25 mei 2021, 17:28 o.a. DVO wordt ook bij Suntour gemaakt...... en dat zijn hele fijne vorkjes :bier: .....
Suntour ontwerpt ze niet.
In elke willekeurige taiwanese fabriek worden zowel goeie spullen als troep gemaakt door dezelfde mensen. Dat zegt niet zoveel. Maar high-end suntour spul zal best goed zijn.
Bij SR-Suntour werken al een aantal jaar wat ex-Marzocchi ingenieurs die het hydraulische gedeelte doen, dus ook op dat gebied zit het wel snor.


Of je van 'troep' moet spreken is de vraag? Het is eerder een kwestie van prijs en de bijbehorende prestaties. Dat ligt niet zozeer aan SR-Suntour, maar wel aan hoeveel de afnemer er voor over heeft om op een bepaald niveau te komen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie