Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

HuibMM schreef: wo 3 februari 2021, 11:04 Van de NOS
"In voorbereiding op de Tour zal ik een aantal wereldbekers op de mountainbike rijden en ik plan een langer trainingskamp op de mountainbike", legt Van der Poel uit

Zelf gaat hij er vanuit dat het doorgaat en past daar zijn training voor aan. Geeft ook aan eerder uit de tour te willen stappen als dit nodig is. :-q
Ik had juist gelezen dat ie voor ploeg en sponsor niet kon maken om de tour niet uit te rijden....
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

streetracer schreef: wo 3 februari 2021, 12:27
HuibMM schreef: wo 3 februari 2021, 11:04 Van de NOS
"In voorbereiding op de Tour zal ik een aantal wereldbekers op de mountainbike rijden en ik plan een langer trainingskamp op de mountainbike", legt Van der Poel uit

Zelf gaat hij er vanuit dat het doorgaat en past daar zijn training voor aan. Geeft ook aan eerder uit de tour te willen stappen als dit nodig is. :-q
Ik had juist gelezen dat ie voor ploeg en sponsor niet kon maken om de tour niet uit te rijden....
Mathieu kan wel een potje breken hoor, net weer WK titel binnen. Laatste week tour is toch niets voor hem. Eerste week wordt gewoon knallen voor geel, groen en/of ritzeges.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Precies, alles wat interessant is voor Van der Poel (en daarmee zijn sponsors) ligt in het begin van deze Tour.

Daarbij is dit natuurlijk precies de reden waarom hij voor Alpecin-Fenix heeft gekozen en niet voor een grote World Tour formatie. Na zijn nieuwe WK titel had hij het erover dat 'ie misschien eerst even ging motorcrossen. Daar moet je mee aankomen bij Quick-Step of Jumbo.

Zijn grootste probleem op het moment zal eerder zijn of die wereldbekers en de OS daadwerkelijk gaan plaatsvinden. Als ze er zijn zorgt hij wel dat 'ie er klaar voor is.
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Alpecin-Phenix uit de UAE koers vanwege een coronageval in het support team. Dat is toch mooi balen voor Mathieu en collega’s.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Cycleintothewind schreef: ma 22 februari 2021, 13:08 Alpecin-Phenix uit de UAE koers vanwege een coronageval in het support team. Dat is toch mooi balen voor Mathieu en collega’s.
ja, zuur, het liep zo lekker :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Sympathiek naar de concurrentie toe zullen we maar zeggen :winkie:
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Op naar de Omloop
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

zeroground schreef: ma 22 februari 2021, 23:33 Op naar de Omloop
daar begint het steeds meer op te lijken :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Na een paar mooie wedstrijden waarin Mathieu lekker aanvallend rijdt (Alaphilipe ook overigens) is het komende zaterdag tijd voor de Strade Bianchi!
Kan niet wachten 8)
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

De vraag is vooral op welke fiets, daar ben ik vooral benieuwd naar.
Hebben het consumenten vertrouwen in een maand even meer dan gehalveerd denk ik :o

De oude aeroad of een slx
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Cube-Elite schreef: vr 5 maart 2021, 17:27 De vraag is vooral op welke fiets, daar ben ik vooral benieuwd naar.
Hebben het consumenten vertrouwen in een maand even meer dan gehalveerd denk ik :o

De oude aeroad of een slx
Ik las ergens dat ie op het model van vorig jaar rijdt.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

dat hele stuur verhaal is toch complete nonsens.. die zadelpen ok.. maar dit stuur is gewoon een non issue. Er wordt al aangegeven dat ie tegen een auto was gebotst met dat stuur, verder lijkt het erop dat voor het breken de brake/shifter al los zat (of verschoven door een klap of de klem niet goed genoeg vastgezet). Als je dan door blijft fietsen kan je wachten tot het mis gaat natuurlijk.

dit was voor de breuk:
Afbeelding

Maar strade op een aero fiets..? vdP komt overal mee weg natuurlijk, en er zal wellicht meer solo dan in een peleton gereden worden dan een wegkoers.. wat voor fietsen werden vorige edities gebruikt?
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Het is een hele diverse koers en de omstandigheden bepalen veel. Volgens mij is het er vrij goed weer geweest maar is er vandaag en morgen mogelijk regen. Vraag is dan hoeveel dat is. Een beetje regen is zo weg als het lang droog is geweest maar van een stortbui blijf je de gevolgen wel even ondervinden.

Als het droog ligt heb je te maken met een veelal harde en stoffige ondergrond. Ligt het echt nat dan zak je er op sommige plekken weer een beetje in weg wat het enorm zwaar kan maken, met name heuvel op. Los van de ondergrond van die stroken zijn de hoogtemeters natuurlijk ook fors. Het is niet voor niets dat veel renners uit deze regio goed presteren in een koers als Luik-Bastenaken-Luik. Het is er geen meter vlak.

De meest lastige keuze is wat mij betreft die voor de banden. Hoeveel mm en met welke spanning ga je rijden. Dat moet je echt ervaren. Ik neem aan dat Van der Poel dat snel onder de knie heeft met zijn achtergrond met cyclocross en mtb.

Echt een van de mooiste koersen van het jaar door de diversiteit.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

En een van de mooiste om naar te kijken op tv.
Samen met Vlaanderen en Roubaix.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Mooier dan RVV en Roubaix!
Zulke fraaie dorpjes en steden hebben we helaas niet in noordwest Europa, het landschap is van ongekende schoonheid en dit is dé koers waar zowel de mannen/vrouwen van de heuvelklassiekers als de Vlaamse ritten elkaar tegen komen en beconcurreren.
Schijnt dat het mee is gevallen met de neerslag, dus stoffige witte wegen waarschijnlijk.
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie