Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Blijft hij eigenlijk nog mountainbiken if heeft hij de olympische spelen al uit zijn hoofd gezet? Matthieu heeft nogal pech gehad met corona, hij heeft immers ook zijn doel gezet op wegwielrennen in 2021 en je wordt ook ouder. Ook qua ploeg denk ik dat hij door moet en dan wordt het gewoon grote rondes rijden..
Waar woke is, is vuur
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hij is niet op het WK wielrennen en NK MTB, omdat hij dat niet vindt passen in de voorbereiding op komende wegklassiekers.

Hoofddoel is nog steeds: goud Olympische Spelen MTB. Icm de weg en het veld, maar tot de Olympische Spelen blijft dat goud het hoofddoel (hij heeft ook wel vaker gezegd dat hij MTB-en het leukste vind om te doen).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Zou inderdaad leuk zijn als Milan met de wereldtop mee kan , zie het dit seizoen nog niet gebeuren maar hij is wel goed bezig. Hij heeft zijn teamgenoten al een keer verslagen dit jaar dus hij maakt zeker progressie. Dinsdag zullen we het zien.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kan niet wachten tot het vandaag begint :-q
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Speedfreak98 schreef: zo 27 september 2020, 17:22 Zou inderdaad leuk zijn als Milan met de wereldtop mee kan , zie het dit seizoen nog niet gebeuren maar hij is wel goed bezig. Hij heeft zijn teamgenoten al een keer verslagen dit jaar dus hij maakt zeker progressie. Dinsdag zullen we het zien.
Dat antwoord was er wel zojuist. Milan reed gewoon top 5, maar kreeg zo te zien op het laatste stuk mechanische pech
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Milan deed echt goed mee, mooi om te zien. Hij was er bij tot het einde en had top 5 kunnen eindigen maar zijn ketting brak. Nu 13e nog steeds goed, morgen is het raceday 8)
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Milan Vader 3e en Anne Terpstra 2e, goed begin! :-q
Morgen deel 2 in Tsjechië.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

scottpaul schreef: do 1 oktober 2020, 18:20 Milan Vader 3e en Anne Terpstra 2e, goed begin! :-q
Morgen deel 2 in Tsjechië.
Ja, twee prima wedstrijden :-q
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Mooie race van Milan! Hij was echt heel sterk maar kraakte in de laatste ronde waardoor een paar foutjes teveel achterstand opleverden. Bart Brentjes voorspelde al voor de Short race gisteren dat Milan goed was. Die kettingbreuk koste hem een goede klassering maar vandaag kwam het er helemaal uit! Het WK is al volgende week, er mag gedroomd worden :-D

Anne Terpstra was in de afdaling de snelste van het hele veld. Hoe ze in de laatste ronde ingehaald heeft weten we niet maar Ferrand-Prévot moet daar toch wel effe keihard technisch eraf gereden zijn.
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Ceylin ook goed bij -23. Leuk om allemaal rookies te zien winnen bij de Elite.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Alvarado 2e bij de beloftes, niet verwacht dat ze het zo goed zou doen. Wedstrijd van de mannen was spannender dan de vrouwen. Leek in het begin dat Nino een off day had maar kwam toch heel sterk terug om zelfs nog 4e te worden. Milan heeft in begin wat te veel inspanningen gedaan reed zelfs een tijd voor op. Maar 3e is nog helemaal top natuurlijk. Leuk dat er wat minder bekende namen vooraan mee doen. Denk wel dat het zondag iets anders zal zijn.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

En dan zit je net integraal te kijken naar de vrouwen wedstrijd en dan ben ik toch verbaasd dat de winnares geen woord Engels kan, 21 jaar, wat leren ze daar op school?

Anyway, ik hoop dat de mannen wedstrijd spannender was. (Deze kijk ik later terug)
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Rsw85 schreef: do 1 oktober 2020, 18:49 Mooie race van Milan! Hij was echt heel sterk maar kraakte in de laatste ronde waardoor een paar foutjes teveel achterstand opleverden. Bart Brentjes voorspelde al voor de Short race gisteren dat Milan goed was. Die kettingbreuk koste hem een goede klassering maar vandaag kwam het er helemaal uit! Het WK is al volgende week, er mag gedroomd worden :-D

Anne Terpstra was in de afdaling de snelste van het hele veld. Hoe ze in de laatste ronde ingehaald heeft weten we niet maar Ferrand-Prévot moet daar toch wel effe keihard technisch eraf gereden zijn.
PFP is nooit een geweldige afdaler geweest. Al helemaal niet op dit parcours waar ze 1 van haar zwaarste crashes heeft gehad.
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Rayb81 schreef: vr 2 oktober 2020, 03:58 En dan zit je net integraal te kijken naar de vrouwen wedstrijd en dan ben ik toch verbaasd dat de winnares geen woord Engels kan, 21 jaar, wat leren ze daar op school?
Wat heb jij op school geleerd? De hele wereld geeft precies hetzelfde onderwijs als in Nederland? Fransen spreken Frans (voor hun volgens mij de enige taal in de wereld)
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik had de herstart van het seizoen even gemist. Zeker zo doordeweeks.

Maar waar komen die nieuwe namen ineens vandaan joh? Een nieuwe winnaar bij Shorttrack en de XC race. Milan Vader die ineens een enorme stap maakt en voor Schurter op het podium staat.
Plaats reactie