Shockwizz

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Is het jullie gelukt om een account aan te maken? Ik wil de data thuis, zonder Shockwiz, ook in kunnen zien. Hopelijk lukt dat wel met account want ik ben nu alle data kwijt.
Alleen de verificatie-e-mail werkt niet.
mccoyman
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 14:03
Mijn mountainbike: Scott Patron 900

Jurriaan schreef: do 25 juli 2019, 12:38 Is het jullie gelukt om een account aan te maken? Ik wil de data thuis, zonder Shockwiz, ook in kunnen zien. Hopelijk lukt dat wel met account want ik ben nu alle data kwijt.
Alleen de verificatie-e-mail werkt niet.
Zonder problemen in de app, profiel opgeslagen en ingevuld.
Dan heb je alles compleet om terug te kijken.
Ik heb hem zelf sinds 2 weken, echt top apparaat!
Scott Patron 900 Custom
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Weet iemand een bedrijf/ persoon in omgeving oost Nederland die een shockwiz te huur/leen heeft?

Ben wat met mijn Fox aan het spelen geweest en kom er niet geheel uit met gevoel vs theorie. Ben puur nieuwsgierig naar uitkomsten met shockwiz
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Dutch schreef: do 2 april 2020, 11:09 Weet iemand een bedrijf/ persoon in omgeving oost Nederland die een shockwiz te huur/leen heeft?

Ben wat met mijn Fox aan het spelen geweest en kom er niet geheel uit met gevoel vs theorie. Ben puur nieuwsgierig naar uitkomsten met shockwiz
Omgeving Oost-Nederland strekt van Delfzijl tot Heerlen..... Ikzelf heb een Wizz gehuurd bij MTB Works in Nieuwegein. Ging heen-en-weer via de post. Ik vond het geinig om het te proberen maar ik ben er zelf eigenlijk niet veel wijzer van geworden trouwens.
Ja, doei !
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Joepie de schreef: do 2 april 2020, 11:15
Dutch schreef: do 2 april 2020, 11:09 Weet iemand een bedrijf/ persoon in omgeving oost Nederland die een shockwiz te huur/leen heeft?

Ben wat met mijn Fox aan het spelen geweest en kom er niet geheel uit met gevoel vs theorie. Ben puur nieuwsgierig naar uitkomsten met shockwiz
Omgeving Oost-Nederland strekt van Delfzijl tot Heerlen..... Ikzelf heb een Wizz gehuurd bij MTB Works in Nieuwegein. Ging heen-en-weer via de post. Ik vond het geinig om het te proberen maar ik ben er zelf eigenlijk niet veel wijzer van geworden trouwens.
Wat lukte dan niet? Ik heb er eentje. Hij is met sommige vorken niet compatibel (met mijn DVO's bijvoorbeeld, hij kan niet omgaan met de OTT functie). Mijn dempers stel ik er merkbaar beter mee af (meestal minder lucht en minder rebound dan mijn eigen aannames).
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Jan the Man schreef: do 2 april 2020, 13:30
Joepie de schreef: do 2 april 2020, 11:15

Omgeving Oost-Nederland strekt van Delfzijl tot Heerlen..... Ikzelf heb een Wizz gehuurd bij MTB Works in Nieuwegein. Ging heen-en-weer via de post. Ik vond het geinig om het te proberen maar ik ben er zelf eigenlijk niet veel wijzer van geworden trouwens.
Wat lukte dan niet? Ik heb er eentje. Hij is met sommige vorken niet compatibel (met mijn DVO's bijvoorbeeld, hij kan niet omgaan met de OTT functie). Mijn dempers stel ik er merkbaar beter mee af (meestal minder lucht en minder rebound dan mijn eigen aannames).
Op zich lukte het wel, maar het gaf geen opzienbarende verbeteringen. Voor de vork was de conclusie van Shockwizz na een hele dag Alpen rijden dat ik de low speed compression 1 tikje om moest zetten. Voor de demper verschilden de adviezen heel sterk heen en weer. Ik weet het niet meer exact maar meer druk, minder druk, meer druk. Zoiets.
Ja, doei !
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Als ik de demper met Shockwiz meet dan zet ik hem altijd open (geen pro-pedal oid). Het advies is ook een beetje afhankelijk van je gereden rit. Door met profielen te werken kun je dus voor elk (type) parcours de ideale waarden bepalen (zolang je het lekker vind fietsen).

Ook leuk is om te zien hoeveel "airtime" je hebt gehad :winkie: .

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Joepie de schreef: do 2 april 2020, 14:00Op zich lukte het wel, maar het gaf geen opzienbarende verbeteringen. Voor de vork was de conclusie van Shockwizz na een hele dag Alpen rijden dat ik de low speed compression 1 tikje om moest zetten. Voor de demper verschilden de adviezen heel sterk heen en weer. Ik weet het niet meer exact maar meer druk, minder druk, meer druk. Zoiets.
Kan zijn dat je demper te beperkt is qua afstelling en bereik.

Mtbworks heeft tegenwoordig 2 shockwizz. Kun je vork en demper direct op elkaar afstemmen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu is het zo dat verschillend terrein en verschillende snelheden om andere instellingen vragen.


Ik zou de Shockwizz dan eerder zien als een hulpmiddel tot leren. Pak een stukje terrein, ga zelf wat klooien met verschillende instellingen en voel wat er gebeurt. En hang er dan een Shockwizz in om te kijken wat dat ding dan vindt en of dat in de buurt komt van wat je zelf hebt gevonden en zo niet of de Shockwizz instellingen dan verbeteringen opleveren. Kan natuurlijk zo zijn dat het goed aanvoelt, maar dat de snelheid opeens lager ligt. Dat soort zaken.

En dan naar duidelijk ander terrein en daar nog eens spelen op dezelfde manier. Als het goed is gaat dan opvallen wat de wijzigingen moeten zijn als het terrein anders is of de snelheid hoger of lager ligt. Belangrijk is ook dat je voelt wat er aan de hand is. En dan kun je voortaan zelf aan de gang mocht er een variabele wijzigen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Exact dat is mijn insteek Lars.
In Oldenzaal heb ik wallrides, drops en dikke keien, daar kan ik met name op de keien nog niet heel goed bemerken welke kleinere aanpassingen in kan doen.

Anderzijds op een worteltapijt dat ik vorige week tegenkwam wil ik ook graag enkele malen hetzelfde fietsen en kijken of ik zelf in de buurt kan komen. Gewoon om te reflecteren op eigen instellingen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

En dan nog is de data in de Shockwizz gebaseerd op de mening van een aantal mensen bij Sram die vinden dat het zo moet zijn.Dus wat nu als jij een ander merk pindakaas op je broodje lekker vind dan zij?
◼︎ Go round the outside.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Tijgerhaai schreef: vr 3 april 2020, 11:57 En dan nog is de data in de Shockwizz gebaseerd op de mening van een aantal mensen bij Sram die vinden dat het zo moet zijn.Dus wat nu als jij een ander merk pindakaas op je broodje lekker vind dan zij?
Dan overleg je met je alter ego. Joh wat vind jij van deze demper instelling? Zo schijnen de pro’s het ook te doen :bier: Enkel hebben die een mechanieker en wij behelpen ons met eigen kennis, die van je bikematties of Shockwizz.

De pro’s:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

O enne denk je aan de bandenspanning. Als die varieert, varieert ook de instelling van je veerelementen :-q
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Helemaal waar, laatst bandenspanning verlaagt en toen mocht de rebound een slagje meer demping hebben.

Ach, hoop zo nog een klein rondje te kunnen doen. Heb weer wat zitten klooien, token eruit en druk omhoog benieuwd wat dat brengt. Op grasveld was het niet overtuigend.

Hoopte op meer small bump compliance maar de druk is toch overtuigend van groter belang dan meer lucht in de kamer.

Misschien eens een token doorzagen zodat ik met 2,5 kan testen
Laatst gewijzigd door Dutch op vr 3 april 2020, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat dus. Leuk speeltje als je niks van begrijpt. Maar als je je er in verdiept wat welk knopje doet ed. Dan kom je tot een stuk beter resultaat. Maar misschien heb ik die mening omdat het mijn werk is dingen helemaal kapot te tunen tot in perfectie. (geen fietsen trouwens)
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie