Cube 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

Cube-Elite schreef:
Cube is wel weer goedkoper geworden dus de 2016 moeten wel extreem in de aanbieding. De ams xtr is 500 goedkoper geworden.
oke op kleine onderdelen anders, maar duurder is het iig niet!
Uhm als ik zo op de site van 12gobiking kijk zijn de 3 ams 100 modellen allen 600 a 700 euro duurder geworden?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2135
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Zo dat is inderdaad niet mis die prijsverhoging. Vooral het middelste model is flink duurder geworden, van 3800 naar 5000. Het is natuurlijk een compleet andere fiets maar de hele AMS lijn is nu toch wel erg duur geworden.
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Elvander schreef:Zo dat is inderdaad niet mis die prijsverhoging. Vooral het middelste model is flink duurder geworden, van 3800 naar 5000. Het is natuurlijk een compleet andere fiets maar de hele AMS lijn is nu toch wel erg duur geworden.
Is ook helemaal gericht op wedstrijdrijders die het toch wel betalen.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Voodoo077
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 13:52

Tonner schreef:Zie op 12gobiking al best veel 2017 cube modellen staan met prijzen erbij.

Edit: nou nog wachten voor de opruimingsprijzen voor 2016 modellen.

Edit 2: Oh wauw, ik refresh, staan er in 1 keer wel 2016 modellen in de uitverkoop :o :o
Raar ik heb net nog eens gekeken en ik zie niets nieuws van kortingen tov gisteren morgen.
Misschien je browser die al langere tijd de pagina uit het geheugen bezocht?
Daarentegen zijn de kortingen niets speciaal. Op een fiets van 2000 euro ongeveer 200 euro is nauwelijks 10%
Ik las elders dat sommige winkels dat onmiddellijk geven ook op producten tijdens het seizoen. Verder had ik gisteren op de tablet een winkel gevonden die kortingen gaf van 20% tot 25% ... enige probleempje ... nauwelijks of geen voorraad :evil:
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

Voodoo077 schreef:
Tonner schreef:Zie op 12gobiking al best veel 2017 cube modellen staan met prijzen erbij.

Edit: nou nog wachten voor de opruimingsprijzen voor 2016 modellen.

Edit 2: Oh wauw, ik refresh, staan er in 1 keer wel 2016 modellen in de uitverkoop :o :o
Raar ik heb net nog eens gekeken en ik zie niets nieuws van kortingen tov gisteren morgen.
Misschien je browser die al langere tijd de pagina uit het geheugen bezocht?
Daarentegen zijn de kortingen niets speciaal. Op een fiets van 2000 euro ongeveer 200 euro is nauwelijks 10%
Ik las elders dat sommige winkels dat onmiddellijk geven ook op producten tijdens het seizoen. Verder had ik gisteren op de tablet een winkel gevonden die kortingen gaf van 20% tot 25% ... enige probleempje ... nauwelijks of geen voorraad :evil:
Echt vaag. Ik zit 10 minuten geleden nog is naar die kortingen te kijken, bijv. Cube Analog 2016 van 649 naar 589 (volgens mij). Maar nu refresh ik hem weer, zijn alle kortingen op 2016 modellen weer weg.....

Edit: Ok wtf. Als ik dus de pricerange op zijn hoogst laat, staan de kortingen er niet tussen. Als ik tot bijv. max €1000 selecteer, dan staan de kortingen er wel weer bij..... Glitchy
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Myrd schreef:
Cube-Elite schreef:
Cube is wel weer goedkoper geworden dus de 2016 moeten wel extreem in de aanbieding. De ams xtr is 500 goedkoper geworden.
oke op kleine onderdelen anders, maar duurder is het iig niet!
Uhm als ik zo op de site van 12gobiking kijk zijn de 3 ams 100 modellen allen 600 a 700 euro duurder geworden?
De Elite SLT is 500 euro goedkoper dan 2016.
De AMS met volledig XTR is 5000 dat was 5500.

Dus ik kom een procent of 7 - 10 goedkoper. Het is een beetje lastiger verglijken omdat ze de onderdelen van model hebben gewisseld.
Voodoo077
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 13:52

Het gaat hier over Cube en kortingen.
Ben op zoek naar nieuwe bike (ook andere topic over) en zie vandaag promo :
https://www.cube.eu/en/products/mtb-har ... blue-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.cube.eu/en/products/mtb-har ... reen-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
Beiden aan 1700 euro. De SL heeft een Fox ipv Manitou en nog paar kleinigheden verschil maar die felle gele kleur?
Toch beter voor de SL of merk ik dat verschil niet?
Thx
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2135
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Cueb-Elite, je hebt gelijk, ik zit nog een beetje te kijken in de volgorde "goedkoopste" model AMS, "middelste" model AMS en "duurste" model AMS.
Het goedkoopste model van 4000 euro vind ik wel echt aan de prijs voor "slechts" afgemonteerd met XT.
Dat mag voor die prijs toch echt wel wat fraaier.
Je kunt ook al een volledig XT afgemonteerde fiets voor 1500 euro of minder kopen dan verwacht ik bij zo'n fiets wat meer.
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Elvander schreef: Je kunt ook al een volledig XT afgemonteerde fiets voor 1500 euro of minder kopen dan verwacht ik bij zo'n fiets wat meer.
Je krijgt oa. carbon fully kader, Sid XX vork en Monarch XX demper erop, die vind je niet zo snel op een kader fiets van 1500.

voor 4000 euro koop je geen topfiets meer maar het beter middensegment.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2135
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

En juist daarom verwacht ik op zo'n fiets met die door jou genoemde specs en de ruime prijs geen XT afmontage meer.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Maar wat dan een fully met xtr voor 4000??
Dat vind je ook nergens een hardtail voor 4k is al lastig met XTR.

Wat verwacht je dan voor 4K XX1, dat is in de praktijk even duur als XT he! en dan krijg je tenminste werkende schijfremmen en een cassette die bij vervanging te betalen is.

Een fiets met eagle12 of xx1 mag wel 6k kosten maar 4k met XT is te duur, de groep maakt echt maar een heel klein bedrag van de totale fiets, stel je pakt voor 4k xt en upgrade naar xtr, xt verkopen, ben je 4700 met XTR kwijt.....
Laatst gewijzigd door Cube-Elite op do 1 september 2016, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Voodoo077 schreef:Het gaat hier over Cube en kortingen.
Ben op zoek naar nieuwe bike (ook andere topic over) en zie vandaag promo :
https://www.cube.eu/en/products/mtb-har ... blue-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.cube.eu/en/products/mtb-har ... reen-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
Beiden aan 1700 euro. De SL heeft een Fox ipv Manitou en nog paar kleinigheden verschil maar die felle gele kleur?
Toch beter voor de SL of merk ik dat verschil niet?
Thx
Mijn zoon van 7 vind die gele wel gaaf :-D die heeft nu een gifgroene kid 240 8)
Maar ik zou zeker de zwarte pakken.
Ik verwacht niet dat je het gaat merken, de huidige manitou vorken zijn echt weer goed. De fox op "goedkoppere"fietsen zijn ook anders dan de dure.
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Elvander schreef:En juist daarom verwacht ik op zo'n fiets met die door jou genoemde specs en de ruime prijs geen XT afmontage meer.
je vind XT minderwaardig voor een middenklasse fiets?

4000€ is voor fietsfabrikanten geen ruime prijs hoor.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Voodoo077
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 13:52

Cube-Elite schreef:
Voodoo077 schreef:Het gaat hier over Cube en kortingen.
Ben op zoek naar nieuwe bike (ook andere topic over) en zie vandaag promo :
https://www.cube.eu/en/products/mtb-har ... blue-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.cube.eu/en/products/mtb-har ... reen-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
Beiden aan 1700 euro. De SL heeft een Fox ipv Manitou en nog paar kleinigheden verschil maar die felle gele kleur?
Toch beter voor de SL of merk ik dat verschil niet?
Thx
Mijn zoon van 7 vind die gele wel gaaf :-D die heeft nu een gifgroene kid 240 8)
Maar ik zou zeker de zwarte pakken.
Ik verwacht niet dat je het gaat merken, de huidige manitou vorken zijn echt weer goed. De fox op "goedkoppere"fietsen zijn ook anders dan de dure.
Ok bedankt ... de dochter van bijna 4 vindt die gele ook mooier ...
Enige is nu beiden aan zelfde prijs en anders toch 200 euro meer voor de SL.
Misschien eerst eens vergelijke wat specs met de 2017 serie (maar dacht dat die identiek zijn?)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2135
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik verwacht denk ik teveel, dat is de conclusie ;)
Maar ik zit kennelijk uberhaupt niet helemaal goed met mijn inschattingen want ik vind 4000 euro namelijk geen middenklasse meer.
Terug naar het onderwerp, een heel aantal nieuwe cube fietsen kunnen mij wel bekoren qua looks, de ams, elite en een aantal reactions vind ik heel geslaagd.

ik vind XT trouwens niet minderwaardig maar ben wel meer gecharmeerd van het harde klikklak schakelen van sram.
Plaats reactie