Cube 2017

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Voodoo077
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 3 augustus 2016, 13:52

Al een paar dagen geleden was de teaser gelanceerd van hun nieuw gamma en sinds een paar uur staan de 2017 modellen ook online:
https://www.cube.eu/nl/mountainbike-mtb/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorlopig wel nog geen prijzen!
Ik zag verder o.a. 2017 Fox 32 Float Performance SC suspension fork.
Ik dacht een Shimano XT12 gezien te hebben deze morgen zeer vroeg op de tablet maar nu op pc niet zo direct ... was mogelijk te vroeg voor mij.
De kleuren vind ik in een aantal gevallen beter, het gewicht van de frames echter blijft toch vrij hog in vergelijking met de oncurrentie.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Die "xt12" is waarschijnlijk een Sram Eagle groupset :wink:
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

De AMS C68 is toch een deftig mooie fiets.....
We Are Basta
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Ik moet zeggen dat ik dat grote ruitmotief in het carbon wel mooi vind. Wel mis ik de adviesprijzen die vroeger wel op de site stonden, heb je toch een beetje indicatie welke je in je budget kan proppen.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Kleurstellingen en designs worden er de laatste jaren niet mooier op vind ik, niet alleen bij Cube overigens, dat schreeuwerige en met name elk onderdeeltje een detail in dezelfde kleur meegeven maakt het er imho allemaal niet mooier op, mag allemaal wel wat stijlvoller. Elite valt wat dat betreft nog mee.
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

vedet schreef:Ik moet zeggen dat ik dat grote ruitmotief in het carbon wel mooi vind. Wel mis ik de adviesprijzen die vroeger wel op de site stonden, heb je toch een beetje indicatie welke je in je budget kan proppen.
Adviesprijzen zijn wel op te vragen hoor.
Maar prijzen aan de kassa's bij de dealers kunnen nogal verschillen.
Zit wel eens wat verschil in.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

MadMax12 schreef:
vedet schreef:Ik moet zeggen dat ik dat grote ruitmotief in het carbon wel mooi vind. Wel mis ik de adviesprijzen die vroeger wel op de site stonden, heb je toch een beetje indicatie welke je in je budget kan proppen.
Adviesprijzen zijn wel op te vragen hoor.
Maar prijzen aan de kassa's bij de dealers kunnen nogal verschillen.
Zit wel eens wat verschil in.
Uiteraard op te vragen, maar het was gewoon handig, soms ben ik gewoon benieuwd wat een fiets kost zonder echte aankoopintresse, dan wil ik geen mails gaan sturen.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Ik vind de AMS serie mooier dan als die vorig jaar was. Ziet er goed uit hoe ze het systeem van de achtervering gemaakt hebben. Lijkt wel enigzins op een specialized epic maar toch weer net even anders.
Myrd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 25 juli 2007, 19:26
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel
Contacteer:

Ik ben benieuwd naar de daadwerkelijke gewicht incl trappers van de AMS fietsen. De genoemde 8.9, 10.5 en 11.1kg zijn toch wel erg licht.

http://singletrackworld.com/2016/08/the-2017-cube-ams/" onclick="window.open(this.href);return false;
The model being shown off here is the top-of-the-range SLT model that will be retailing in the UK for £5199. However, the AMS 100 range will kick off at £3499 for the Race model, which uses exactly the same carbon frame and suspension design, but with a cheaper parts spec to get the price down. If you’re a true weight weenie though, you will want the SLT model, because it features an unpainted frame that saves over 100 grams over the other two AMS 100 models.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4330
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Dino schreef:De AMS C68 is toch een deftig mooie fiets.....

Dat vind ik ook, de rest is vrijwel gelijk aan vorig jaar. Ook bij de racers, ook wel logisch er is weinig nieuws.
Gezien de huidige hype 1x iets te rijden vind ik de keuze wel klein geworden.

Ik snap best dat de fabrikanten het doen want de winst marges zijn veel hoger op 1x fietsen. een fiets met xtr is vaak goedkoper dan met sram 1x en die groepen zijn iets meer dan de helft van het geld. eigenlijk gewoon xt niveau.

Ik denk overigens dat de 8.9 niet klopt maar 9.9 moet zijn. Mijn f29 weegt 9.5, goed in een l met pedalen en bidonehouders en een zwaar 200gram zadel. Maar dan nog waar halen ze die kilo extra vandaan?
Tonner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: za 20 augustus 2016, 19:25
Mijn mountainbike: Lemmer, Fryslân

Zie op 12gobiking al best veel 2017 cube modellen staan met prijzen erbij.

Edit: nou nog wachten voor de opruimingsprijzen voor 2016 modellen.

Edit 2: Oh wauw, ik refresh, staan er in 1 keer wel 2016 modellen in de uitverkoop :o :o
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Wie bedenkt die kleuren combinatie bij Cube die moeten ze echt ontslaan, echt lelijk.
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Martinezz schreef:Wie bedenkt die kleuren combinatie bij Cube die moeten ze echt ontslaan, echt lelijk.
Idd. Het is ook zeker niet mijn smaak.
Feit is wel, dat ze ontzettend veel verkopen. Dus er zijn toch hele volksstammen die het kunnen waarderen.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4330
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik vind het echt niet zo slecht de kleuren. Ze zorgen iig dat alle bij elkaar past.
Oke het slaat wel eens door met op elk onderdeel een groen stickertje.

Maar bv de AMS in teamkleuren vind ik zeer geslaagd.

Wat is bv wel je smaak? Scott en Canyon is zo,n beetje hetzelfde op nuances.
Trek bv de stickers eens van de velgen, hele ander fiets heb je meteen.

Cube is wel weer goedkoper geworden dus de 2016 moeten wel extreem in de aanbieding. De ams xtr is 500 goedkoper geworden.
oke op kleine onderdelen anders, maar duurder is het iig niet!
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Tonner schreef:Zie op 12gobiking al best veel 2017 cube modellen staan met prijzen erbij.

Edit: nou nog wachten voor de opruimingsprijzen voor 2016 modellen.

Edit 2: Oh wauw, ik refresh, staan er in 1 keer wel 2016 modellen in de uitverkoop :o :o
Best knap dat zij nog 2016 modellen hebben staan die al maanden niet meer leverbaar zijn.
De Stereo 140 C68 SLT 29'er is al sinds maart uitverkocht!
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Plaats reactie