New 29er Giant Anthem

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

de geo is echt verschrikkelijk, niet om aan te zien.. de groene hierboven kan ik nog net naar kijken.
Het is dan ook wel iets dat een merk toch zijn eigenstijl doorzet ipv maar mee te gaan met de rest.. mag ook wel gezegd worden:D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

mauke schreef:de geo is echt verschrikkelijk, niet om aan te zien.. de groene hierboven kan ik nog net naar kijken.
Wat zie jij aan de geometrie? :~
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
walters
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 2 februari 2010, 18:30

Altijd wat te zeuren, we zijn ook echte Nederlanders! Mijn eerste dubbel geveerde was een GT LTS, toen net uit, iedereen vond hem verschrikkelijk eruit zien. Na een stukje rijden keek men er toch anders naar. Moet functioneel zijn, het uiterlijk wendt heel snel. Een auto die we nu fantastisch vinden eruit zien, is over 5 jaar ouderwets, uitzonderingen daargelaten.
Qua Geometrie is de voorvork iets lui, maar hierdoor daalt hij voor een XC bike erg rustig. De bochten kom je er makkelijk mee door, dus zo lui is hij ook weer niet!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

mauke schreef:de geo is echt verschrikkelijk, niet om aan te zien.. de groene hierboven kan ik nog net naar kijken.
Het is dan ook wel iets dat een merk toch zijn eigenstijl doorzet ipv maar mee te gaan met de rest.. mag ook wel gezegd worden:D

Haha, ik denk dat de anthem tot de betere xc fully's hoort, iig qua veersysteem de top.
Dus qua Geo zal het ook wel redelijk kloppen, maar er is natuurlijk niks dat kan tippen aan een neuron :-q
Bird Aeris 9 blurple
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ik gok dat men hier eerder de looks bedoelt (van de hoge bovenbuis en hoe lui de vork 'lijkt')?

Want met de daadwerkelijke (functionele) geometrie is niks mis vind ik. 8) Sterker nog, ik heb zelden op een fiets gezeten die zo makkelijk, zo hard door snelle singletracks blaft.
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Ik heb alleen ervaring met de voorgaande modellen. Altijd een L voor mijn 1.83.
Met die 1.83 zit ik precies op de splitsing van M en L.
Met die iets gewijzigde GEO , wat is voor mij de beste keuze?
Vooralsnog denk ik de L
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

L, M is te klein en XL uiteraard te groot.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

reetegoed schreef:Ik heb alleen ervaring met de voorgaande modellen. Altijd een L voor mijn 1.83.
Met die 1.83 zit ik precies op de splitsing van M en L.
Met die iets gewijzigde GEO , wat is voor mij de beste keuze?
Vooralsnog denk ik de L
Het ligt een beetje aan hoe je op de fiets zit en wat je voorkeur heeft.

Ik heb recentelijk op een M gereden, ben 180 cm en de stuurpen was 70 mm. Daar zat ik niet super sportief op, maar zeker wel sportief. Maar dan net met wat extra controle om wat te gooien en te smijten (doet dat ding opvallend goed!). En ik denk dat het stuurgedrag ook met een 80 mm pen nog uitstekend is, zeker (juist!) op Nederlandse rondjes.

Dus M kan absoluut.

Maar wil je echt knallen, racen, dan zou ik toch een L pakken. Ook met een 70 mm stuurpen. Dan zit je echt sportief en heb je een strak sturende bike.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

nversteege schreef:Ik gok dat men hier eerder de looks bedoelt (van de hoge bovenbuis en hoe lui de vork 'lijkt')?

Want met de daadwerkelijke (functionele) geometrie is niks mis vind ik. 8) Sterker nog, ik heb zelden op een fiets gezeten die zo makkelijk, zo hard door snelle singletracks blaft.
Klopt als een bus, fietsen zal hij prima doen! Vind het frame ook gewoon niet echt look 2018/2019.. wel een echte giant look.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Heb zelf de Anthem Advanced 29er gehad van MY2013. Totaal andere geometrie maar ook met Maestro vering. Die fiets was heerlijk. Had alleen lange liggende achtervork en daardoor niet makkelijk in het gooi- en spitwerk. Klimmen als de beste echter. Heerlijke fiets voor NL en wat meer.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

Sinds twee weken mijn carbon fully ingeruild voor de Anthem2. ( Die rode dus ) Voor en achter Nobby Nic tubeless. Nog nooit zo hard door de kombochten van de singletracks gegaan. Wat een fiets !
Wat binne we mooi fut niet ?
walters
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 2 februari 2010, 18:30

reetegoed schreef:Ik heb alleen ervaring met de voorgaande modellen. Altijd een L voor mijn 1.83.
Met die 1.83 zit ik precies op de splitsing van M en L.
Met die iets gewijzigde GEO , wat is voor mij de beste keuze?
Vooralsnog denk ik de L
Ben 181 en heb een L, stuurpen vervangen voor een stuurpen van 9 cm. Zit nu perfect. M is echt te klein voor 183 als je een beetje sportief wilt fietsen.
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Bedankt!
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ik ben ook 1m83 en zit op een L. Ook nooit nagedacht over een andere maat. Qua reach is de L ongeveer een centimeter langer dan mijn Camber (ook maat L), dus met een iets kortere stuurpen prima. Ik heb de standaard stuurpen er nog op (80mm dacht ik). Zou evt. nog wat langer kunnen maar dit is ook best lekker.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Jurriaan schreef: ma 24 april 2017, 19:00Anyway Giant de fabrikant die gezworen had bij 650bers komt daar nu op terug:
En nu is het hek helemaal van de dam....

2020 Giant Reign 29...
... met weer wat modernere geometrie 8)

https://www.giant-bicycles.com/global/reign29
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie