Stanton bikes gaat ook Fully's uitbrengen #steel-is-real

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Gaaf
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Stanton altijd +1, en deze is absoluut interessant. (Ook al is hij maar de helft Real ;-)) Ik ben er alleen nog niet waarom die rocker is zoals hij is, waarom dat pootje naar onderen? Heeft ongetwijfeld iets te maken met het al dan niet aanpassen van de dempercurve, maar het oogt wat onlogisch. Al passen ze nu wel mooi bij BTR, itt tot bijvoorbeeld Cotic, Starling en Swarf.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Het is wel één van de meest 'ingewikkelde' stalen fully's die ik ken. De BTR ziet er inderdaad ook exotisch uit, al is dat uiteindelijk 'maar' een single pivot met een stel links. Zo'n vpp als deze Stanton zie je niet vaak in staal. Wel gaaf! En ook loooong en slack as f*ck;
There’s a 63.75° head angle and a 440mm reach measurement on the smallest frame! And the largest size? Five, whole, hundred, millimetres.

Die links zijn wel uniek te noemen qua constructie. En dat pootje naar onderen zal wel zijn om wat meer hefboom te creëren, en de demper onder precies de gewenste hoek aan te kunnen spreken. Nadeel is dat het nogal druk oogt (net als die BTR trouwens, dan vind ik een Cotic toch wat strakker!)

Mocht iemand er één bestellen, dan mag die gelijk een let's ride organiseren. Kunnen wij er ook eens op stappen :bier:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Kevin toch? prijs klopt, gewicht kan ik nergens vinden maar neem maar aan 0nder de 3,2kg :bier: :wink:


*more serious note, prijs in pre-order is zeker netjes te noemen.
Size chart is zoals ik er ook naar kijk met mijn fietsen en eigen lengte waarmee ik altijd tegen de XL aan schurk maar toch de Large mee neem.

**dit forum is niet goed voor mij.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik kwam net dit uitgebreide interview tegen van end vorig jaar met Dan Stanton, leuk om te lezen.
Ook deze FS wordt uitgebreid genoemd.

https://www.wideopenmountainbike.com/20 ... nton-bikes
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Leuk interview, en een prima vent om voor te werken.. het volgende heb ik mijn werkgever nog niet horen zeggen:
Literally, we’re looking to take on a full time welder. We’re going to be paying handsomely!

I’m not just looking to rinse the shit out of everyone that works for me and make bare hench money and buy yachts and shit like that.

What I’m looking to do is create a lifestyle that I’m happy with that I want to live with and make our own little abstraction from standard capitalism so that we all have a flexible working environment, we all know how much work we’re going to do through the year, we break that down per week and then you can ask “do you have time go riding during your working hours?”.

All that matters is that the work that we’ve agreed is completed. And that’s it. We want to run it like that, like a family.
Vooral dat fietsen tijdens werktijd spreekt me wel aan 8)
'BUILT not Bought '
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zal ik hem wat detailplaatjes van de Snowdon mailen en zeggen dat je interesse hebt? ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Ja doe dat maar, dan blijf ik nog even oefenen :-D
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Tot nu toe was er veel info over de prototypes en "0" serie test fietsen maar ondertussen is het fully frame in definitieve status beschikbaar.

Ondertussen blijkt ook het kleuren pallet veel uitgebreider voor alle frames .. met mijn Sherpa kon ik toen alleen kiezen voor groen of grijs.
Nu worden de frames kaal bij Stanton afgeleverd en daar in de gewenste kleur gespoten.

Hier dan de nieuwe fully:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Erg mooi idd. Volg deze ook al vanaf t begin, ook contact gehad vorig jaar over levertijden e.d. alleen dat was toen nog allemaal onzeker. Dus voor de Cotic gegaan. Maar ondanks dat ik zelf een hele lekker stalen fully heb, vind ik deze dan toch weer the next level!! Enige "minpuntje" vind ik de redelijk fors uitgevoerde aluminium achterkant.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Kijkje in de keuken https://youtu.be/WIBvKJF7QDU" onclick="window.open(this.href);return false;
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Interessant filmpje ... kende ik nog niet.

Vanavond thuis maar eens op mijn gemak bekijken met geluid aan :winkie:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

KevinBel werkt bij Stanton? WTF!!

Gelukkig kan ik het nog niet goedpraten voor mijzelf om de scout inte ruilen, al zal ik een goed bod niet afslaan :D
(en het inzetbereik van de FS is buiten hetgeen waar ik fiets, maar dat zijn kleinigheidjes :P )
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

KevinBel werkt bij Stanton? WTF!!
Dat vond ik dus ook al :lol:
'BUILT not Bought '
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Plaats reactie