Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Laat je band even leeg lopen, draai het ringetje van het ventiel losser. Als je dan het ventiel los kunt drukken en het blijft hangen, dan zit er een binnenband in. Valt je ventiel naar binnen, dan is het tubeless. (Draai het ringetje dus niet helemaal van het ventiel!)

Maar de kans dat Canyon de fiets met tubeless setup levert is minimaal. 99,99% kans op een binnenband.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Met binnenbanden.
Wel simpel tubeless te maken. Tubeless ventielen, latex, meer heb je niet nodig.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Lars TB schreef: do 26 december 2019, 00:08 Laat je band even leeg lopen, draai het ringetje van het ventiel losser. Als je dan het ventiel los kunt drukken en het blijft hangen, dan zit er een binnenband in. Valt je ventiel naar binnen, dan is het tubeless. (Draai het ringetje dus niet helemaal van het ventiel!)

Maar de kans dat Canyon de fiets met tubeless setup levert is minimaal. 99,99% kans op een binnenband.
Dit is inderdaad een iets betrouwbaardere manier om het uit te vinden dan de mijne, maar inderdaad de fiets zal komen met binnenbanden.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

vincent75 schreef: wo 25 december 2019, 23:50 Weet iemand of de banden bij de Canyon Lux CF SL 7.0 dan wel Tubeless (dus met sapje) geleverd worden of dat er binnenbandjes in zitten?
Of hoe dit snel en zonder problemen te controleren is.
Mijn Lux CF 7.0 werd geleverd met binnenlanden. Er worden ook geen tubeless vernielen meegeleverd.
Na een chat met Canyon als antwoord dat DT Swiss ze niet bij de wielen levert en dat Canyon ze er dan ook niet bij doet.. Is geen probleem natuurlijk. Was wel benieuwd want bij een vorige fiets zaten ze wel bij.
Het tubeles maken is verder geen probleem. Tape zit al in de velg.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Mike123 schreef: do 26 december 2019, 11:20 Mijn Lux CF 7.0 werd geleverd met binnenlanden. Er worden ook geen tubeless vernielen meegeleverd.
Na een chat met Canyon als antwoord dat DT Swiss ze niet bij de wielen levert en dat Canyon ze er dan ook niet bij doet.. Is geen probleem natuurlijk. Was wel benieuwd want bij een vorige fiets zaten ze wel bij.
Het tubeles maken is verder geen probleem. Tape zit al in de velg.
Dat werd mij ook verteld bij mijn exceed (reynolds wielen). Bij levering bleken er toch tubeless ventielen bij te zitten.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

FranX78 schreef: vr 27 december 2019, 20:27
Mike123 schreef: do 26 december 2019, 11:20 Mijn Lux CF 7.0 werd geleverd met binnenlanden. Er worden ook geen tubeless vernielen meegeleverd.
Na een chat met Canyon als antwoord dat DT Swiss ze niet bij de wielen levert en dat Canyon ze er dan ook niet bij doet.. Is geen probleem natuurlijk. Was wel benieuwd want bij een vorige fiets zaten ze wel bij.
Het tubeles maken is verder geen probleem. Tape zit al in de velg.
Dat werd mij ook verteld bij mijn exceed (reynolds wielen). Bij levering bleken er toch tubeless ventielen bij te zitten.
Bij de 7.0 van mij werden ze niet bijgeleverd, bij mij buurman met een 7.0 niet en op een Duits forum is bij niemand met een 7.0 een set tubeless vernielen bijgeleverd.
De kans is dus klein dat ze er wel bij zitten.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Weet iemand of ze langer vakantie vieren bij Canyon dan ze op de website aangeven? De chat is namelijk offline en het telefoonnummer niet te bereiken. Zou eigenlijk tot 1 januari zijn staat er op de website, maar gister en vandaag dus ook niet te bereiken.

Ik krijg daar een beetje jeuk van want ik heb afgelopen maandag een fiets besteld en heb daar geen enkele info of bevestiging over ontvangen. Geen mail of code, helemaal niks. Wel een account aangemaakt na het bestellen en daar kun je dan de status van je bestelling volgen. Die staat al vanaf het moment van bestellen op ontvangen. Whatever dat betekend.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Ik heb op Facebook een bericht voorbij zien komen dat ze 'door omstandigheden' niet bereikbaar zijn..
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Okee thx, stevige kater zeker.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Bij dit soort teksten zijn ze vaak failliet... :winkie:
Ik wil geen paniek schoppen, maar... :winkie:
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Als ze die fiets dan nog maar ff opsturen vind ik dat helemaal prima :tong
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik denk dat ze je fiets aan het inpakken zijn en daarom niet kunnen opnemen.
Adem in, adem uit, komt goed :winkie: .
Ennuh… wat had je besteld?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik ben soms een ongeduldig rotkind. Moet meteen weer denken aan mijn mail contact met Canyon over mijn gescheurde frame dat zo traag verliep. Uiteindelijk is het supernetjes afgehandeld en zat alleen mijn eigen ongeduld me in de weg.

Enneh, t is een zilveren Grail AL 6.0. Die ga jij ook bestellen toch? :wink:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dit is de Nieuws rubriek en de topictitel is anno 2020 nog steeds 2019. :~
Hoog tijd voor een nieuw topic.
Of hebben jullie liever oud nieuws? :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 3 januari 2020, 14:54 Dit is de Nieuws rubriek en de topictitel is anno 2020 nog steeds 2019. :~
Hoog tijd voor een nieuw topic.
Of hebben jullie liever oud nieuws? :winkie:
Of de topic titel aanpassen? 1e bericht in Canyon 2019 is uit 2017. Is dus al eerder aangepast.
Plaats reactie