Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Maar het retour sturen en bestellen van dezelfde bike kost voor Canyon toch echt meer centen met verzenden ed.
En bij Canyon heb je toch echt 30 dagen retourrecht zonder vragen. Ik was in ieder geval wel blij met de snelle afhandeling van Canyon :-q
AFJ13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: di 13 mei 2014, 08:58
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.9 AL

SnelleJonge schreef: ma 9 maart 2020, 16:12 Heb ik net een week een fonkel nieuwe Canyon Exceed CF SL 7.0 gekauft, is die na 2 dagen ineens €400 goedkoper :evil: En hebben ze een 8.0 voor dezelfde prijs met een SRAM XO1 Eagle groep ipv de GX :o

Zit toch echt te denken om van mijn 30 dagen retour recht gebruik te gaan maken. Dus de Canyon Exceed CF SL 7.0 retour, en dezelfde maar dan €400 goedkoper weer bestellen. Het is werkelijk een heerlijke bike, maar die €400 misgrijpen zit me nou net niet zo lekker.
Helaas reageren ze nou ineens niet zo vlotjes op mijn mail bij Canyon :-{

Iemand dezelfde ervaring ?
dit had ik ik paar jaar geleden met mijn nerve. via de chat zeiden ze terugsturen, opnieuw bestellen en wachten.
via de mail naar nederland@canyon waren ze stuk coulanter en heb geld teruggestort gekregen
Btje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 19 augustus 2013, 11:27

Met de chat gaat het snel en dat slaan ze ook op. Ik heb op de valreep mijn GrandCanyon 8.0 ingeruild voor een exceed 5.0 scheelde 100euro nu door de start of season sale.

Wel ff wennen die sram schakelaars.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Benji83 schreef: do 5 maart 2020, 15:49
awinkel schreef: do 5 maart 2020, 15:42 Het is 2020, dus flexibele werktijden. :-)
Vaste werktijden zijn zoooo ouderwets...
Ja, dat was mijn boodschap gisteren ook :D :D
Komt vast wel goed, ik regel het wel.

Edit: Heel snel naar de fietsenmaker gefietst, oude fiets in de stalling geplaats en op de Canyon naar huis gefietst. Al stond het zadel flink te laag en was de achterband een beetje te zacht naar mijn smaak, wat een fiets!
Super netjes geregeld, echt topservice van de beste man: Canyon heeft beloofd een nieuwe lock ring op te sturen naar hem, maar hij wilde me niet laten wachten dus had bij Shimano een stel nieuwe besteld die vandaag geleverd zijn en hier een van geïnstalleerd. Hij regelt de betaling zelf met Canyon. Kijk, dat soort winkels ga je nog eens naar terug!
Je zou mij nog steeds erg blij maken met een paar mooie foto's van de fiets, met name overzichts foto en van het balhoofd :) :)
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Ik heb een Endurace CF SL 8.0 Di2 Aero besteld en deze is op voorraad dus dat is mooi. Er moet alleen een cockpit aangepast worden. Ik wil een kortere cockpit. Nu zeiden ze 2 tot 3 weken levertijd, vanwege de aanpassing van de cockpit.

Ik ben echter zeeeeeeeeeer ongeduldig en wil die nieuwe fiets nu hebben haha. Dus hopelijk werken ze een beetje door in Duitsland.

Iemand ervaring met het kopen van een fiets op voorraad die een kleine aanpassing kreeg in combinatie met de levertijd?



;)
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Gezien het feit dat in Duitsland veel fabrieken en andere bedrijven dicht gaan wegens Corona zou ik rekening houden met een paar maanden.....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Pro_Shifty schreef: di 17 maart 2020, 14:56 Ik heb een Endurace CF SL 8.0 Di2 Aero besteld en deze is op voorraad dus dat is mooi. Er moet alleen een cockpit aangepast worden. Ik wil een kortere cockpit. Nu zeiden ze 2 tot 3 weken levertijd, vanwege de aanpassing van de cockpit.

Ik ben echter zeeeeeeeeeer ongeduldig en wil die nieuwe fiets nu hebben haha. Dus hopelijk werken ze een beetje door in Duitsland.

Iemand ervaring met het kopen van een fiets op voorraad die een kleine aanpassing kreeg in combinatie met de levertijd?



;)
Jep, je had de stuur/pen-combo beter achteraf kunnen wisselen. Scheelt weken :)

Moet je wel zelf een stuurlintje kunnen wikkelen.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

McLambo schreef: zo 15 maart 2020, 22:53
Benji83 schreef: do 5 maart 2020, 15:49

Ja, dat was mijn boodschap gisteren ook :D :D
Komt vast wel goed, ik regel het wel.

Edit: Heel snel naar de fietsenmaker gefietst, oude fiets in de stalling geplaats en op de Canyon naar huis gefietst. Al stond het zadel flink te laag en was de achterband een beetje te zacht naar mijn smaak, wat een fiets!
Super netjes geregeld, echt topservice van de beste man: Canyon heeft beloofd een nieuwe lock ring op te sturen naar hem, maar hij wilde me niet laten wachten dus had bij Shimano een stel nieuwe besteld die vandaag geleverd zijn en hier een van geïnstalleerd. Hij regelt de betaling zelf met Canyon. Kijk, dat soort winkels ga je nog eens naar terug!
Je zou mij nog steeds erg blij maken met een paar mooie foto's van de fiets, met name overzichts foto en van het balhoofd :) :)
Helemaal niet meer aan gedacht, sorry!! Ik ga deze week even een setje foto's schieten.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

RuudRuud schreef: di 17 maart 2020, 15:11
Pro_Shifty schreef: di 17 maart 2020, 14:56 Ik heb een Endurace CF SL 8.0 Di2 Aero besteld en deze is op voorraad dus dat is mooi. Er moet alleen een cockpit aangepast worden. Ik wil een kortere cockpit. Nu zeiden ze 2 tot 3 weken levertijd, vanwege de aanpassing van de cockpit.

Ik ben echter zeeeeeeeeeer ongeduldig en wil die nieuwe fiets nu hebben haha. Dus hopelijk werken ze een beetje door in Duitsland.

Iemand ervaring met het kopen van een fiets op voorraad die een kleine aanpassing kreeg in combinatie met de levertijd?



;)
Jep, je had de stuur/pen-combo beter achteraf kunnen wisselen. Scheelt weken :)

Moet je wel zelf een stuurlintje kunnen wikkelen.
En 300 euro extra betalen. Want dan moet ik een tweede cockpit erbij bestellen en de standaard cockpit nemen ze niet terug.

Dus dit was wel de enige manier om niet teveel te betalen, de fiets was al duur genoeg haha
#Skraleanjers
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Pro_Shifty schreef: di 17 maart 2020, 16:53
RuudRuud schreef: di 17 maart 2020, 15:11

Jep, je had de stuur/pen-combo beter achteraf kunnen wisselen. Scheelt weken :)

Moet je wel zelf een stuurlintje kunnen wikkelen.
En 300 euro extra betalen. Want dan moet ik een tweede cockpit erbij bestellen en de standaard cockpit nemen ze niet terug.

Dus dit was wel de enige manier om niet teveel te betalen, de fiets was al duur genoeg haha
Dat is dan echt wel een tegenvaller..
Vroeger (<2019) nog wel in twee gevallen. De aero-cockpit en een zadelpen werden gewoon omgewisseld...
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Pro_Shifty schreef: di 17 maart 2020, 14:56 Ik heb een Endurace CF SL 8.0 Di2 Aero besteld en deze is op voorraad dus dat is mooi. Er moet alleen een cockpit aangepast worden. Ik wil een kortere cockpit. Nu zeiden ze 2 tot 3 weken levertijd, vanwege de aanpassing van de cockpit.

Rare keuze voor op de mountainbike routes :bier: :-q
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Pro_Shifty schreef: di 17 maart 2020, 14:56 Ik heb een Endurace CF SL 8.0 Di2 Aero besteld en deze is op voorraad dus dat is mooi. Er moet alleen een cockpit aangepast worden. Ik wil een kortere cockpit. Nu zeiden ze 2 tot 3 weken levertijd, vanwege de aanpassing van de cockpit.

Ik ben echter zeeeeeeeeeer ongeduldig en wil die nieuwe fiets nu hebben haha. Dus hopelijk werken ze een beetje door in Duitsland.

Iemand ervaring met het kopen van een fiets op voorraad die een kleine aanpassing kreeg in combinatie met de levertijd?



;)
Ik had een jaar of anderhalf geleden ook een Enduract CF SL 8.0 besteld en wilde een kortere cockpit. Canyon Eindhoven gebeld en volgens hen moest ik de fiets naar hen toesturen en kreeg binnen 1 week de fiets terug met een nieuwe cockpit (zonder kosten). Na weken lang wachten op advies van Canyon een nieuwe Endurace besteld met een korter cockpit (omdat dit volgens hen sneller gaat als een los cockpit geleverd te krijgen). Moest uiteindelijk 3 maanden wachten totdat die werd uitgeleverd. Intussen was de fiets 200.- Euro goedkoper. De korting werd gelukkig verrekend. Bovenop als excuses kreeg ik nog een cadeaubon t.w.v. 50.- euro.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Of je koopt zelf een stuurpen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Pro_Shifty schreef: di 17 maart 2020, 14:56 Ik heb een Endurace CF SL 8.0 Di2 Aero besteld en deze is op voorraad dus dat is mooi. Er moet alleen een cockpit aangepast worden. Ik wil een kortere cockpit. Nu zeiden ze 2 tot 3 weken levertijd, vanwege de aanpassing van de cockpit.

Ik ben echter zeeeeeeeeeer ongeduldig en wil die nieuwe fiets nu hebben haha. Dus hopelijk werken ze een beetje door in Duitsland.

Iemand ervaring met het kopen van een fiets op voorraad die een kleine aanpassing kreeg in combinatie met de levertijd?



;)
Normaal is het binnen 5 werkdagen maar nu is er een flinke buffer ingebouwd i.v.m. Corona. Het draait allemaal nog zonder problemen in Duitsland maar dat kan idd snel omslaan bij mogelijke besmettingen. Gelukkig hebben ze bij Canyon wel ervaringen met crisis management :roll: dus er liggen diverse scenarios klaar!
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

mijn chain stay is gebroken van mijn canyon neuron.
deze word onder garantie gepareerd.
nu had ik gedacht breng hem even. doen ze dat niet ivm carona

heeft iemand in het midden van het land een bikeguard te leen zodat ik hem op kan sturen ??

anders moet ik wachten tot dat de carona crisus weg is en tegen die heb ik zelf een crisis omdat ik niet kan fietsen :(

ja ik weet dat dit de verkeerde rubriek is
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Plaats reactie