Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

Even een vraag over wat ik vandaag met Canyon had. Ik kreeg vannacht een betaallink toegestuurd voor de GC voor mijn dochter. Deze zou in de eerste week van juli worden geleverd. Er staat in deze mail, met betaallink, dat de link 2 weken voor levering wordt gestuurd. Rekening betaald, dochter helemaal te happy. 12 minuten later krijg ik een mail dat de levering is uitgesteld tot september. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik er nou wel of niet vanuit gaan dat de fiets binnenkort geleverd wordt?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Betaallink betekent vaak dat de fiets klaarstaat.
Ik kan natuurlijk niet in hun administratie kijken, maar ik denk dat je de fiets in een weekje hebt.
Ik heb ooit in een week tijd gehad dat de fiets eerder kwam, 2 dagen later dat de levering uitgesteld was en dezelfde dag dat ie eerder kwam. :-D
Uiteraard kan je het het beste aan Canyon zelf vragen als je echt zekerheid wilt. :-)
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

Dat ga ik morgen ook zeker doen. Vond het zo vaag maar ben nu alweer een beetje meer gerust. Anders zou ik straks in de vakantie 3 weken een bike moeten huren.
Bassie1979
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 22:19

The Pwep schreef: ma 14 juni 2021, 21:16 Dat ga ik morgen ook zeker doen. Vond het zo vaag maar ben nu alweer een beetje meer gerust. Anders zou ik straks in de vakantie 3 weken een bike moeten huren.
Ben benieuwd wat je als antwoord hebt gekregen. Ik heb maandag ook mijn betaallink gekregen. In eerste instantie stond de geplande levering nog een tijdje op de week van 5 juli, maar vandaag is dat aangepast naar de week van 21 juni.

Al met al 22 jan 2021 besteld. Oorspronkelijke levering gepland voor week van 24 mei, maar in april uitgesteld naar 5 juli. Nu alsnog eerder geleverd (gelukkig) :-D
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

Bassie1979 schreef: wo 16 juni 2021, 22:34
The Pwep schreef: ma 14 juni 2021, 21:16 Dat ga ik morgen ook zeker doen. Vond het zo vaag maar ben nu alweer een beetje meer gerust. Anders zou ik straks in de vakantie 3 weken een bike moeten huren.
Ben benieuwd wat je als antwoord hebt gekregen. Ik heb maandag ook mijn betaallink gekregen. In eerste instantie stond de geplande levering nog een tijdje op de week van 5 juli, maar vandaag is dat aangepast naar de week van 21 juni.

Al met al 22 jan 2021 besteld. Oorspronkelijke levering gepland voor week van 24 mei, maar in april uitgesteld naar 5 juli. Nu alsnog eerder geleverd (gelukkig) :-D
Dan heb je mazzel denk ik. Die van mijn dochter is uitgesteld naar 30 augustus. :cry: Betekent dat we geen mtb voor haar mee op vakantie kunnen nemen. Maar ik heb nog steeds een klein beetje hoop dat hij voor de vakantie wordt verzonden.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Bassie1979 schreef: wo 16 juni 2021, 22:34 Al met al 22 jan 2021 besteld. Oorspronkelijke levering gepland voor week van 24 mei, maar in april uitgesteld naar 5 juli. Nu alsnog eerder geleverd (gelukkig) :-D
Eerder? Minder laat :winkie:

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Bassie1979
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 22:19

The Pwep schreef: wo 16 juni 2021, 22:58
Bassie1979 schreef: wo 16 juni 2021, 22:34

Ben benieuwd wat je als antwoord hebt gekregen. Ik heb maandag ook mijn betaallink gekregen. In eerste instantie stond de geplande levering nog een tijdje op de week van 5 juli, maar vandaag is dat aangepast naar de week van 21 juni.

Al met al 22 jan 2021 besteld. Oorspronkelijke levering gepland voor week van 24 mei, maar in april uitgesteld naar 5 juli. Nu alsnog eerder geleverd (gelukkig) :-D
Dan heb je mazzel denk ik. Die van mijn dochter is uitgesteld naar 30 augustus. :cry: Betekent dat we geen mtb voor haar mee op vakantie kunnen nemen. Maar ik heb nog steeds een klein beetje hoop dat hij voor de vakantie wordt verzonden.
Dat is raar en balen dan ook.

Ik heb dan 'geluk', de fiets is donderdag al verzonden en gister binnen gekomen. Helaas moet ik werken dit weekend en heb nog andere verplichtingen waardoor de fiets nog maar half in elkaar staat :(

De levering ziet er goed uit, geen krassen o.i.d. Alleen montage pasta en pedalen ontbraken. Die worden nog nagestuurd. Is een nieuwe bestelling voor aangemaakt, verwachte levering: augustus :roll:
Laatst gewijzigd door Bassie1979 op za 19 juni 2021, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Bassie1979
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 22:19

Jan the Man schreef: do 17 juni 2021, 10:08
Bassie1979 schreef: wo 16 juni 2021, 22:34 Al met al 22 jan 2021 besteld. Oorspronkelijke levering gepland voor week van 24 mei, maar in april uitgesteld naar 5 juli. Nu alsnog eerder geleverd (gelukkig) :-D
Eerder? Minder laat :winkie:

Ciao
Jan
Haha, inderdaad. Maar in de mail staat dat wel grappig vermeld. Dat de fiets dus eerder komt...
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Als de levertijd augustus is zou ik het geld terugvragen.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Code: Selecteer alles

Die van mijn dochter is uitgesteld naar 30 augustus
dan stort het geld maar terug en stuur maar een nieuwe betaal link als het zover is. zou ik zeggen
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Denk dat een nieuwe betaallink als het in augustus " zo ver" is , hetzelfde gaat als daarvoor , grote vraag , weinig leveringen .......,dus kans op weer 5 maanden of langere levertijden ...., blij dat ik ,net voor de corona crisis uitlever problemen , mn fiets had besteld en binnen 4 dagen thuis had staan ....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

awinkel schreef: za 19 juni 2021, 19:47 Als de levertijd augustus is zou ik het geld terugvragen.
En waar bestel je een fiets, verglijkbaar qua afmontage en prijs die wel snel leverbaar is? Ik lees bij alle merken dat er lange levertijden zijn, is gewoon niet leuk meer.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik bedoel het bedrag van de resterende onderdelen.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

markje schreef: zo 20 juni 2021, 18:42
awinkel schreef: za 19 juni 2021, 19:47 Als de levertijd augustus is zou ik het geld terugvragen.
En waar bestel je een fiets, verglijkbaar qua afmontage en prijs die wel snel leverbaar is? Ik lees bij alle merken dat er lange levertijden zijn, is gewoon niet leuk meer.
Dit is de reden dat ik fiets heb gekozen in augustus waarvan frame, vork en demper naar wens was. En de Neuron opgebouwd naar wens. Was ook nog eens leuk en leerzaam om te doen. Denk dat er maar één met deze afmontage rond rijd.

Onderdelen die van de fiets kwamen goed kunnen verkopen.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Koban schreef: zo 20 juni 2021, 19:34
markje schreef: zo 20 juni 2021, 18:42 En waar bestel je een fiets, verglijkbaar qua afmontage en prijs die wel snel leverbaar is? Ik lees bij alle merken dat er lange levertijden zijn, is gewoon niet leuk meer.
Dit is de reden dat ik fiets heb gekozen in augustus waarvan frame, vork en demper naar wens was. En de Neuron opgebouwd naar wens. Was ook nog eens leuk en leerzaam om te doen. Denk dat er maar één met deze afmontage rond rijd.

Onderdelen die van de fiets kwamen goed kunnen verkopen.
Zo zoek ik een fiets ook uit; frame en dempers ga ik niet vervangen, dus die moeten goed zijn. De rest is inderdaad goed aan te passen (als dat wenselijk is) en de originele onderdelen gaan in de verkoop.
Plaats reactie