Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Menneme3eieren schreef: do 22 oktober 2020, 20:04 Ik heb 29/9 de Neuron CF 9 (blauw) in XL besteld. Deze zou oorspronkelijk tussen 9/11 en 13/11 geleverd worden maar kwam vandaag al binnen. Ik zie trouwens op de site dat hij inmiddels alweer 100 euro duurder is.
Jammer dat de bijgeleverde Manual en Quick Start Guide niet de juiste zijn, deze zijn specifiek voor road bikes.
Morgen maar even Canyon contacten hierover. Het voorwiel, stuur en stuurbegrenzingsnokje zijn uiteraard geen probleem maar ik weet niet goed waar ik rekening mee moet houden om die zadelpen met dropper correct te monteren.
Goed gezien, nu al 3400 euro. Vraag me af waarom deze prijsverhoging zo snel na een nieuw model...
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
SanchoBunce
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 17 oktober 2020, 15:47

McLambo schreef: do 22 oktober 2020, 21:23
Menneme3eieren schreef: do 22 oktober 2020, 20:04 Ik heb 29/9 de Neuron CF 9 (blauw) in XL besteld. Deze zou oorspronkelijk tussen 9/11 en 13/11 geleverd worden maar kwam vandaag al binnen. Ik zie trouwens op de site dat hij inmiddels alweer 100 euro duurder is.
Jammer dat de bijgeleverde Manual en Quick Start Guide niet de juiste zijn, deze zijn specifiek voor road bikes.
Morgen maar even Canyon contacten hierover. Het voorwiel, stuur en stuurbegrenzingsnokje zijn uiteraard geen probleem maar ik weet niet goed waar ik rekening mee moet houden om die zadelpen met dropper correct te monteren.
Goed gezien, nu al 3400 euro. Vraag me af waarom deze prijsverhoging zo snel na een nieuw model...
Omdat het kan...
Vraag is groter dan het aanbod.
Bijna geen enkel ander merk kan in 2020 nog fietsen leveren...

En als je uw bedrijf wil verkopen...
Dan helpen betere cijfers..
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

SanchoBunce schreef: do 22 oktober 2020, 21:35
McLambo schreef: do 22 oktober 2020, 21:23

Goed gezien, nu al 3400 euro. Vraag me af waarom deze prijsverhoging zo snel na een nieuw model...
Omdat het kan...
Vraag is groter dan het aanbod.
Bijna geen enkel ander merk kan in 2020 nog fietsen leveren...

En als je uw bedrijf wil verkopen...
Dan helpen betere cijfers..
Ben ook bang dat de prijzen alleen maar omhoog zullen gaan na de eventuele verkoop
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

aurelius schreef: do 22 oktober 2020, 21:11 Pinkbike:
Major Private Equity Firms Considering Buying Canyon Bicycles - Sale Could Bring in $592 Million
https://m.pinkbike.com/news/private-equ ... llion.html
Ik heb er niet echt verstand van, maar de commentaren op dit artikel zijn niet echt positief gestemd over de toekomst van Canyon als deze deal doorgaat 🤔
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

jeroen mud 7.0 schreef: zo 25 oktober 2020, 08:38 Ben ook bang dat de prijzen alleen maar omhoog zullen gaan na de eventuele verkoop
Maar dan verliest het alleen via internet kopen zijn aantrekkelijkheid. Dan kun je namelijk beter naar de lokale fietsenwinkel gaan waar ze alle service voor je afhandelen.
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Baron Tankhe schreef: zo 25 oktober 2020, 12:42
jeroen mud 7.0 schreef: zo 25 oktober 2020, 08:38 Ben ook bang dat de prijzen alleen maar omhoog zullen gaan na de eventuele verkoop
Maar dan verliest het alleen via internet kopen zijn aantrekkelijkheid. Dan kun je namelijk beter naar de lokale fietsenwinkel gaan waar ze alle service voor je afhandelen.
Ik kan je vertellen dat een investeringsmaatschappij dat geen zak interesseert hoor , wbt het kopen bij de LBS dan zullen er eerst wat meer goede moeten komen daar schort het nog wel aan in Nederland
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En de prijzen gaan de laatste 3 jaar al aardig omhoog bij Canyon... :-(
Ik ben benieuwd hoe het gaat veranderen komend jaar...
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Ik heb vorige maand een Spectral besteld, en er is nog steeds geen ander merk waarbij je zo'n goed uitgeruste fiets krijgt voor dat geld.
De prijzen zullen best gestegen zijn... Maar dat is bij de andere merken niet anders.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

jeroen mud 7.0 schreef: zo 25 oktober 2020, 20:08
Baron Tankhe schreef: zo 25 oktober 2020, 12:42

Maar dan verliest het alleen via internet kopen zijn aantrekkelijkheid. Dan kun je namelijk beter naar de lokale fietsenwinkel gaan waar ze alle service voor je afhandelen.
Ik kan je vertellen dat een investeringsmaatschappij dat geen zak interesseert hoor , wbt het kopen bij de LBS dan zullen er eerst wat meer goede moeten komen daar schort het nog wel aan in Nederland
Investeringsmaatschappij pompt het vol met schulden en verkoopt het binnen een paar jaar weer door.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Baron Tankhe schreef: zo 25 oktober 2020, 21:16 Ik heb vorige maand een Spectral besteld, en er is nog steeds geen ander merk waarbij je zo'n goed uitgeruste fiets krijgt voor dat geld.
De prijzen zullen best gestegen zijn... Maar dat is bij de andere merken niet anders.
Vitus, Cube, radon misschien yt. Bird?
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Weet niet of dit helemaal de goede plek is, maar even een snelle vraag tussendoor:

Worden Canyon fietsen doorgaans tubeless ready afgeleverd? Of moet ik een complete kit aanschaffen als ik TL wil rijden?

Heb nu een aantal ritjes op mijn Neuron CF9 achter de rug, en vind de rolweerstand opmerkelijk. Mogelijk wat te verbeteren door het bitumen eruit te halen.
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

2mnd terug Neuron Cf9 (2020) aangeschaft en daar zaten Reynolds carbon velgen op. Deze waren al voorzien van tubless tape. Dus enkel tubeless ventielen monteren en latex erin en klaar.

Of je nu echt veel verschil gaat merken betwijfel ik. Zelf de Forcaster achterband vervangen voor een Ikon 2.35 en dat maakte voor mij persoonlijk meer verschil.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

bedankt voor je reachte; wel frappant: ik heb ook de Neuron cf9 2020 en heb DTswiss X1501 alu velgen :-?
Is het duidelijk te zien dat er TL rimtape op zit?
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Zou zeggen neem even contact op met Canyon NL. Zij kunnen dit vast nakijken voor je.
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Goeie tip.

Ah, dat verklaart het, ik heb de 'gewone' CF 9, wilde graag shimano ;)
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Plaats reactie