Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

thijsgillijns schreef: zo 17 oktober 2021, 14:59 Ook ik ben ondertussen al bezig aan mijn 3de lux frame....
Telkens een gescheurd frame.
Hoeveel weeg je? :tong
Hoelang ben je de fiets doorgaans kwijt?
Ik in april dit jaar ruim een maand. Toen had ik nog mijn oude HT als backup, maar die rijdt nu ergens in Friesland rond...
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

thijsgillijns schreef: zo 17 oktober 2021, 14:59 Ook ik ben ondertussen al bezig aan mijn 3de lux frame....
Telkens een gescheurd frame.
Welk model uit welk jaar, en waar, steeds dezelfde plek? Wat weeg je?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

McLambo schreef: zo 17 oktober 2021, 15:04
thijsgillijns schreef: zo 17 oktober 2021, 14:59 Ook ik ben ondertussen al bezig aan mijn 3de lux frame....
Telkens een gescheurd frame.
Hoeveel weeg je? :tong
Hoelang ben je de fiets doorgaans kwijt?
Ik in april dit jaar ruim een maand. Toen had ik nog mijn oude HT als backup, maar die rijdt nu ergens in Friesland rond...

De eerste keer heb ik hem zelf mogen ombouwen, de laatste keer was ik hem een maand kwijt, dat was in mei dit jaar.
Ik weeg overigens 78 kg
Canyon Neuron CF9 2022
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

thijsgillijns schreef: zo 17 oktober 2021, 14:59 Ook ik ben ondertussen al bezig aan mijn 3de lux frame....
Telkens een gescheurd frame.
Carbon of aluminium?
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

aurelius schreef: zo 17 oktober 2021, 15:20
thijsgillijns schreef: zo 17 oktober 2021, 14:59 Ook ik ben ondertussen al bezig aan mijn 3de lux frame....
Telkens een gescheurd frame.
Welk model uit welk jaar, en waar, steeds dezelfde plek? Wat weeg je?
Zoals hier boven gemeld weeg ik 78 kg.

De oorspronkelijke fiets is uit 2019, daarna een vervangend frame uit 19 gekregen, en vervolgens een vervangend frame uit 20.

Eerste keer zat er een scheurtje in de overgang van de bovenhuis naar de zitbuis.
De tweede keer een scheur in de zitbuis direct achter de bevestiging waar de achterbrug aan het frame zit.

De tweede scheur lijkt wel een dingetje te zijn, bij toeval een kennis die exact het zelfde had...
en waarbij ook direct het frame vervangen is.

Los frame kost trouwens volgens de fabriek 1999,00.
Gelukkig nog een paar jaar frame garantie...
Laatst gewijzigd door thijsgillijns op zo 17 oktober 2021, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Neuron CF9 2022
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

Giant-E schreef: zo 17 oktober 2021, 15:51
thijsgillijns schreef: zo 17 oktober 2021, 14:59 Ook ik ben ondertussen al bezig aan mijn 3de lux frame....
Telkens een gescheurd frame.
Carbon of aluminium?
Een lux, dus carbon
Canyon Neuron CF9 2022
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Ok, ligt dus niet je gewicht, lol.

Ik weeg 109kg en zit rijklaar nog ruim onder de aangegeven 120kg.

Neuron CF frame stond kleine 1700 op de rekening.
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ik heb zelf geen ervaring met canyon en ik denk niet dat ik die krijg ook. Ik ken veel mensen op canyons die reuze tevreden zijn en net zo veel mensen met canyons die er nooit meer wat mee te maken willen hebben. Zo maar drie frames op een fully is niets, niet thuis geven bij garantie, warrige verhalen, onderdelen veel te vast (crank op 70nm, zelf gemeten) of heel lang je fiets kwijt. Ik vind het schitterende fietsen maar ik durf het niet aan.
Omdraaien kan altijd nog!
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

JMA1992 schreef: wo 20 oktober 2021, 19:37 Ik heb zelf geen ervaring met canyon en ik denk niet dat ik die krijg ook. Ik ken veel mensen op canyons die reuze tevreden zijn en net zo veel mensen met canyons die er nooit meer wat mee te maken willen hebben. Zo maar drie frames op een fully is niets, niet thuis geven bij garantie, warrige verhalen, onderdelen veel te vast (crank op 70nm, zelf gemeten) of heel lang je fiets kwijt. Ik vind het schitterende fietsen maar ik durf het niet aan.
En dit is nieuws, omdat.... ?
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
Daantje050
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: do 4 juni 2020, 21:53
Mijn mountainbike: Canyon AL SL 7.0

JMA1992 schreef: wo 20 oktober 2021, 19:37 Ik heb zelf geen ervaring met canyon en ik denk niet dat ik die krijg ook. Ik ken veel mensen op canyons die reuze tevreden zijn en net zo veel mensen met canyons die er nooit meer wat mee te maken willen hebben. Zo maar drie frames op een fully is niets, niet thuis geven bij garantie, warrige verhalen, onderdelen veel te vast (crank op 70nm, zelf gemeten) of heel lang je fiets kwijt. Ik vind het schitterende fietsen maar ik durf het niet aan.
Dan haal je de crank toch los en zet je m op 50nm...
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120


Dan haal je de crank toch los en zet je m op 50nm...
Als ze alles zo veel te vast zetten dan snap ik het dat frames scheuren. Als je een fiets koopt en je moet hem eerst uit elkaar halen om alles juist op moment te zetten kan je net zo goed zelf iets bouwen. En dan nog maar afwachten of er niet al schade is ontstaan.
Omdraaien kan altijd nog!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Een bout (crank) kan ook vaster komen te zitten in gebruik, of heb je de momentsleutel erop gezet nieuw uit de doos? En dan doorgetrokken tot de klik van 70Nm? Anders ben ik wel benieuwd hoe je aan die waarde komt.

Ik heb geen Canyon, maar zou er best een aandurven. Alleen hebben ze amper fietsen die mij aanspreken, en staan ze nog steeds in de top vijf van lelijkste decals op fietsframes... (met die letters hebben ze ooit een designprijs gewonnen, de jury was waarschijnlijk omgekocht :roll: :D ).

Maar ik denk niet dat het bij hen slechter is dan bij de meeste willekeurige andere merken, op technologisch vlak en op het vlak van garantieafwikkeling. Ze verkopen wel gigantisch veel fietsen, dan komen er (in absolute aantallen) ook meer problemen voor.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

McLambo schreef: zo 17 oktober 2021, 16:15 Ok, ligt dus niet je gewicht, lol.

Ik weeg 109kg en zit rijklaar nog ruim onder de aangegeven 120kg.

Neuron CF frame stond kleine 1700 op de rekening.
Die 120kg is max systeemgewicht van fiets + berijder...dus 'ruim' zou ik het niet noemen :wink:
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

JMA1992 schreef: wo 20 oktober 2021, 19:37 Ik heb zelf geen ervaring met canyon en ik denk niet dat ik die krijg ook. Ik ken veel mensen op canyons die reuze tevreden zijn en net zo veel mensen met canyons die er nooit meer wat mee te maken willen hebben. Zo maar drie frames op een fully is niets, niet thuis geven bij garantie, warrige verhalen, onderdelen veel te vast (crank op 70nm, zelf gemeten) of heel lang je fiets kwijt. Ik vind het schitterende fietsen maar ik durf het niet aan.

Die 70Nm ben ik wel benieuwd naar... Vooral omdat ik zelf ervaren heb dat een bout op 50Nm vastzetten niet betekent dat het na 3 maanden nog steeds 50Nm is; ik ben gestopt bij de 65Nm met proberen.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

markje schreef: vr 22 oktober 2021, 17:58
JMA1992 schreef: wo 20 oktober 2021, 19:37 Ik heb zelf geen ervaring met canyon en ik denk niet dat ik die krijg ook. Ik ken veel mensen op canyons die reuze tevreden zijn en net zo veel mensen met canyons die er nooit meer wat mee te maken willen hebben. Zo maar drie frames op een fully is niets, niet thuis geven bij garantie, warrige verhalen, onderdelen veel te vast (crank op 70nm, zelf gemeten) of heel lang je fiets kwijt. Ik vind het schitterende fietsen maar ik durf het niet aan.

Die 70Nm ben ik wel benieuwd naar... Vooral omdat ik zelf ervaren heb dat een bout op 50Nm vastzetten niet betekent dat het na 3 maanden nog steeds 50Nm is; ik ben gestopt bij de 65Nm met proberen.
Zo kwam hij uit de doos. We wilden er een groter kettingblad op zetten maar dat lukte maar niet. Daarna hebben we met de momentsleutel eens gekeken hoe vast hij eigenlijk zat. Na enig proberen en trekken dat hij dus op dat moment nog steeds met 70nm vast. Uiteindelijk heeft hij bij het canyon service center in Bergschenhoek(volgens mij) het 30 blad laten vervangen voor een 32 blad.
Omdraaien kan altijd nog!
Plaats reactie