Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Je kunt een Canyon ook binnen bepaalde voorwaarde retourneren als ie al geleverd is. Dus dan lijkt het me ook geen probleem om een openstaande bestelling te annuleren.

Met annuleren heb ik overigens geen ervaring. Ik heb wel een keer een openstaande bestelling laten wijzigen. Dat was in elk geval geen probleem.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Annuleren kan zelfs door naar de website te gaan, daar je bestelling op te zoeken en dan op de annuleerknop te drukken.
Gebruikersavatar
Daantje050
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: do 4 juni 2020, 21:53
Mijn mountainbike: Canyon AL SL 7.0

Boehhh waarom allemaal shimano afgemonteerd, enkel de duurdere modellen SRAM...
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Daantje050 schreef: di 14 juni 2022, 19:08 Boehhh waarom allemaal shimano afgemonteerd, enkel de duurdere modellen SRAM...
Mooi toch :D
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik zou geen SRAM willen hebben.
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

twowheeler schreef: di 14 juni 2022, 19:03 Hoe zit het met aankoop annuleren bij Canyon? Is dat gewoon zonder opgaaf van redenen mogelijk?

Ik heb nu een Nerve AL9.9 zou graag een Neuron al 7 kopen.

De Nerve is maatje L, ik begrijp dat de Neuron ietsje langer is. Lopen de maten toch redelijk door? Iemand die dezelfde overstap heeft gemaakt?
Geen probleem om je gereserveerde bike te annuleren zonder reden.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Ik denk dat de opgegeven gewichten niet helemaal kloppen. Volgens de specs is de Trail 7 slechts 100 gram zwaarder dan de World Cup 7. Voor die 100 gram extra krijg je een dropper, extra veerweg, bredere velgen en meer rubber. De rest van de afmontage is erg vergelijkbaar.
ebbert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 12 december 2016, 22:04

Gister al de World Cup thuis ontvangen, dat ging snel!
Mooie fiets! Ik dacht dat het meer een geupdate versie was van de vorige, maar hij is wel echt compleet nieuw.

Wat even "tegenviel".:
Vering is push to unlock.
Kettinglijn is 55mm. Voordeel is, dat door de brede achrerburg aspen 2.4 wel met gemak passen.

Wat uitdaging dus om m'n stepcast 34 vork er in te zetten. En wilde eigenlijk m'n oude cranks overzetten(xx1) maar dat past dus niet met die kettinglijn. Gelukkig had ik het zelfde probleem met m'n scott spark, dus kon mooi die raceface crank met langere spindle er in doen :).

vanavond eerste ritje. :D
kjoeb
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: za 4 februari 2012, 11:26

Ziet er mooi uit allemaal. Maar gruwelt niemand van de kabels door het balhoofd lager? Waarom deze doe het zelf-onvriendelijke, aerodynamisch-niet nodige oplossing, denk ik dan..
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

ebbert schreef: do 16 juni 2022, 08:42 Gister al de World Cup thuis ontvangen, dat ging snel!
Mooie fiets! Ik dacht dat het meer een geupdate versie was van de vorige, maar hij is wel echt compleet nieuw.

Wat even "tegenviel".:
Vering is push to unlock.
Kettinglijn is 55mm. Voordeel is, dat door de brede achrerburg aspen 2.4 wel met gemak passen.

Wat uitdaging dus om m'n stepcast 34 vork er in te zetten. En wilde eigenlijk m'n oude cranks overzetten(xx1) maar dat past dus niet met die kettinglijn. Gelukkig had ik het zelfde probleem met m'n scott spark, dus kon mooi die raceface crank met langere spindle er in doen :).

vanavond eerste ritje. :D
Heb je een foto? Ben wel benieuwd, ook naar je ervaring natuurlijk.
Ben je nu van een Scott Spark overgestapt naar deze nieuwe Lux?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

kjoeb schreef: do 16 juni 2022, 09:46 Ziet er mooi uit allemaal. Maar gruwelt niemand van de kabels door het balhoofd lager? Waarom deze doe het zelf-onvriendelijke, aerodynamisch-niet nodige oplossing, denk ik dan..
Volgens mij is dat nu iets dat steeds meer opduikt bij mtb's. Overgenomen uit het wielrennen.
Uiteraard met mooie marketingpraatjes eromheen, maar imo ook met meer na- dan voordelen.

Tijdelijk natuurlijk, over een paar jaar gebeurt alles draadloos en is dit ook weer ouderwets ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
ebbert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 12 december 2016, 22:04

Heb wel een foto.. maar kan 'm niet toevoegen.. werkt dit?
https://photos.app.goo.gl/PboCpS2zTDNPEvmE8

Als hij bevalt komt hij in plaats van de spark ja.
Ben alleen bang dat ik misschien toch een XL nodig heb van de lux worldcup.
Op de lux trail die ik had voor de spark pastte ik goed op een L. maar de zadelbuis van de Worldcup is wat korter.
Helaas stond in de geometrie tabel dat dezelfde zadelhoogte mogelijk was als bij de trail..

edit kermit, even in je post zichtbaar gemaakt ;-)
Afbeelding
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

kermit schreef: do 16 juni 2022, 10:06
kjoeb schreef: do 16 juni 2022, 09:46 Ziet er mooi uit allemaal. Maar gruwelt niemand van de kabels door het balhoofd lager? Waarom deze doe het zelf-onvriendelijke, aerodynamisch-niet nodige oplossing, denk ik dan..
Volgens mij is dat nu iets dat steeds meer opduikt bij mtb's. Overgenomen uit het wielrennen.
Uiteraard met mooie marketingpraatjes eromheen, maar imo ook met meer na- dan voordelen.

Tijdelijk natuurlijk, over een paar jaar gebeurt alles draadloos en is dit ook weer ouderwets ;-)
Je ziet het inderdaad tegenwoordig overal. Is de nieuwe trend.
MTB-ers hebben er niet om gevraagd, monteurs ook niet, dus je zult het evt moeten slikken...
Doe mij ook maar ouderwetse kabelvoeringen, en een losse stuur/stuurpen combo. Dat valt het makkelijkst te fijntunen en te onderhouden. Vind ik belangrijker dan een strakke look of een aerodynamisch niet relevant gewin.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
michielios2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 16 juni 2022, 10:22

Ben benieuwd naar je ervaring! Wat is de reden om van de lux trail weer over te stappen naar de lux world cup?

Ik ben nog in dubio: had de lux trail al besteld, zou in augustus geleverd worden. Maar twijfel of ik niet toch voor de lux world cup moet gaan. Lux trail lijkt op papier wel meer bang voor buck: hetzelfde gewicht maar inclusief dropper post / 120mm veerweg en zelfs iets goedkoper...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dit klinkt wel logisch, dus in hoeverre de opgegeven gewichten correct zijn...?
way2go schreef: di 14 juni 2022, 21:29 Ik denk dat de opgegeven gewichten niet helemaal kloppen. Volgens de specs is de Trail 7 slechts 100 gram zwaarder dan de World Cup 7. Voor die 100 gram extra krijg je een dropper, extra veerweg, bredere velgen en meer rubber. De rest van de afmontage is erg vergelijkbaar.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie