Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Zijn er toevallig nog meer mensen waar hun levering een maand is door geschoven? (Ivm voorraad en productie planning)

Mijn ervaring was juist dat ze normaal juist eerder kwamen.
KTM990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 10 november 2020, 11:22

Wildfire schreef: ma 8 februari 2021, 09:10 Zijn er toevallig nog meer mensen waar hun levering een maand is door geschoven? (Ivm voorraad en productie planning)

Mijn ervaring was juist dat ze normaal juist eerder kwamen.
Zojuist ook de mail gehad. Ik heb een Grand Canyon 8 in november besteld die in eerste instantie eerste week van februari geleverd zou worden. Na al een keer vertraagd te zijn tot begin maart, net bericht gehad dat het begin april wordt :-?
Canyon Grand Canyon 8
Bigfish
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 18 december 2020, 14:05
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 8

Hmm... dit belooft niet veel goeds. Die van mij staat gepland 2e week maart. Maar dit zal ook wel uitlopen....

EDIT: zojuist ook de mail ontvangen. 5 weken vertraging.....
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Wildfire schreef: ma 8 februari 2021, 09:10 Zijn er toevallig nog meer mensen waar hun levering een maand is door geschoven? (Ivm voorraad en productie planning)

Mijn ervaring was juist dat ze normaal juist eerder kwamen.
Bij mijn 29-er Spectral was het 29 december bestellen. Levering gepland van 12-19 Februari.
Uiteindelijke levering 25 Januari ( 3 weken eerder dus).
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Mag weg heb het al gevonden :-q
Laatst gewijzigd door Koban op wo 10 februari 2021, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Koban schreef: wo 10 februari 2021, 15:26 Wil van mijn Canyon Neuron CF 9.0 SL (2020) de SRAM G2 RSC remmen vervangen voor Shimano Saint BL-M820 + BR-M820 . Welke adapters heb ik hiervoor nodig. Voor en achter 180mm rotors.

Achter dacht ik deze?
https://www.bakkerracingproducts.nl/shi ... 7hEALw_wcB

Voor dacht ik deze?
https://www.bakkerracingproducts.nl/shi ... mount.html

En om AXS shifter te monteren op de I-Spec B. Dacht ik aan onderstaande
https://r2-bike.com/BIKEYOKE-Matchmaker ... -adapter_1

Voor AXS dropper nog geen adapter gevonden. (Linker kant van stuur)
Volgens mij kun je beter een nieuw topic openen, in plaats van deze vraag te stellen in nieuws.
Voor de remmen zitten er toch de juiste adapters op? Je gaat de de rem schijven toch niet veranderen?
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Een collega had ook een canyon besteld maar drie keer verplaatsing van de leverdatum heeft hij zijn geld terug gekregen want ze konden niet zeggen wanneer de fiets wel leverbaar was.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat zal bij veel merken momenteel zo zijn. Het is knap als je momenteel überhaupt aan een fiets weet te komen...
JevL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 12 september 2012, 22:28

Hoe zit dit? Als ik een bestelling heb geplaatst en de levering is naar verwachting in april, en als ik nu opnieuw dezelfde bestelling zou doen is de levering in februari... Behandeld Canyon de bestellingen dan niet op volgorde van binnenkomst? Wordt mijn levertijd dan niet naar voren gehaald?
''
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

JevL schreef: do 18 februari 2021, 21:16 Hoe zit dit? Als ik een bestelling heb geplaatst en de levering is naar verwachting in april, en als ik nu opnieuw dezelfde bestelling zou doen is de levering in februari... Behandeld Canyon de bestellingen dan niet op volgorde van binnenkomst? Wordt mijn levertijd dan niet naar voren gehaald?
Ik zou meteen aan de chat hangen hij Canyon. Dit wilden ze mij ook flikken en uiteindelijk kreeg ik de fiets toch eerder geleverd.
JevL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 12 september 2012, 22:28

Zucht, de verzenddatum is weer naar achteren geschoven :(
''
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

JevL schreef: do 18 februari 2021, 21:16 Hoe zit dit? Als ik een bestelling heb geplaatst en de levering is naar verwachting in april, en als ik nu opnieuw dezelfde bestelling zou doen is de levering in februari... Behandeld Canyon de bestellingen dan niet op volgorde van binnenkomst? Wordt mijn levertijd dan niet naar voren gehaald?
Kan me zomaar voorstellen van niet. Ik zou het niet doen in ieder geval als ik zo'n bedrijf zou hebben.

Reden:

1: ik lok liever een nieuwe klant met een kortere levertijd
2: het is misschien maar 1 fiets die geannuleerd is
3: de bestellingen die er al zijn, zijn akkoord gegaan met een langere levertijd dus je voldoet nog steeds aan de verwachting
4: zo'n wijziging van 1 order kost meer geld dan een nieuwe fiets verkopen want alles daarna moet ook 1 plek opschuiven
5: bij een afwijking van het proces loop je het risico op fouten

Maar het belangrijkste: het gaat allemaal automatisch. Er gaan daar per dag vrachtwagens vol fietsen de deur uit en rekening houden met specifieke orders is dan heel dom. Dus ik zou het woord 'flikken' niet in mijn mond durven nemen. Het is een geautomatiseerd systeem. Een berichtje via de chat kan dan al helpen.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Bij mijn bestelling van de Spectral is ook de levertijd naar voren gehaald. Het blijft een planning. Canyon is ook afhankelijk van hun leveranciers in deze onzekere tijden. Kan mij goed voorstellen dat ze op 1 onderdeel een fiets niet kunnen produceren. Komt dit onderdeel ineens eerder binnen dan kunnen ze de levertijd korter maken.

Zo gaat het constant op en neer.

Even contact zoeken en om hulp vragen.
Ze zijn erg service gericht en denken graag mee.

Succes 👍🏻
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

De Stoic staat ook een maandje eerder :-q In mijn maat dan tenminste.... Ik kan niet wachten eigenlijk :bier:
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Patrick_V schreef: vr 19 februari 2021, 15:14 De Stoic staat ook een maandje eerder :-q In mijn maat dan tenminste.... Ik kan niet wachten eigenlijk :bier:
Weer op 2 wielen ipv 1 👍🏻
Plaats reactie