Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
JevL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 12 september 2012, 22:28

noxist schreef: vr 26 maart 2021, 20:44
JevL schreef: vr 26 maart 2021, 19:37 Woehoe, mijn fiets komt een maand eerder 8)
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat voor fiets je verwacht en wanneer de leverdatum voorheen was? Je hoort en leest verschillende verhalen. De ene fiets wordt uitgesteld en de andere komt een maand eerder.

Zelf wacht ik op een Canyon neuron 7. En heb een kleine hoop dat die eerder komt..
Neuron 7, eind april naar komende week
''
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Mijn Neuron 7 vandaag ontvangen.
12 februari besteld, leverdatum 12-16 april. Afgelopen woensdag kreeg ik ineens de betaallink al, en gisteren de melding dat je verzonden was. Vandaag lag er een groot pakket bij de buren.

Netjes allemaal, morgen het bos maar weer eens in :D Wat een verschil met m’n 14 jaar oude barrel (Cube LTD Comp). En nu een XL frame, heerlijk. En van 26” naar 29” is ook een groot verschil zeg :-q
Flierefluiter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 19 september 2020, 07:46
Mijn mountainbike: Zwart met grijs......

Goofyduck schreef: vr 26 maart 2021, 22:21 Mijn Neuron 7 vandaag ontvangen.
12 februari besteld, leverdatum 12-16 april. Afgelopen woensdag kreeg ik ineens de betaallink al, en gisteren de melding dat je verzonden was. Vandaag lag er een groot pakket bij de buren.

Netjes allemaal, morgen het bos maar weer eens in :D Wat een verschil met m’n 14 jaar oude barrel (Cube LTD Comp). En nu een XL frame, heerlijk. En van 26” naar 29” is ook een groot verschil zeg :-q
Veel plezier :-q wil je je eerste ervaringen delen?
Ik heb mijn Neuron 7 op 8 maart besteld, ben erg benieuwd hoe het met de levertijd zal gaan.
Goofyduck
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 6 december 2020, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7

Eerste ervaringen zijn super. Qua levering goed en veel eerder dan gepland.
Uitpakken geen probleem, in elkaar zetten ook makkelijk. Duidelijk en netjes.

Vandaag eerste rondje in het bos gereden als testrit. Was kapot toen ik thuis was, harde wind en een andere fiets is toch wel een dingetje.. Ik merkte wel hoe automatisch je dus aan je fiets gewend bent (reed er al 14 jaar op). De nieuwe Canyon is met zijn XL frame en 29” banden (mijn oude Cube had nog 26”) toch een stuk groter. Op tijd insturen etc is dus wel echt even ander.
Ik weet zeker dat ik hier weer helemaal aan ga wennen, maar kost wel even een paar ritjes. De schijfremmen doen het super, het schakelen gaat ook heel strak. Voelt allemaal ook erg sterk en kwalitatief goed.
De dropper zal ik nog wel aan moeten wennen geen idee hoe je dit nou het beste kunt gebruiken. Ga niet bij elke kleine afdaling dat zadel omlaag doen, ook dat gaat nog niet echt ‘automatisch’.

Maar qua fiets is het echt een heerlijk ding, groot stuur, stabiele en sterke bike. Kan niet wachten om hem weer het bos in te jagen :D :D

Afbeelding
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Goofyduck schreef: za 27 maart 2021, 22:38 Eerste ervaringen zijn super. Qua levering goed en veel eerder dan gepland.
Uitpakken geen probleem, in elkaar zetten ook makkelijk. Duidelijk en netjes.

Vandaag eerste rondje in het bos gereden als testrit. Was kapot toen ik thuis was, harde wind en een andere fiets is toch wel een dingetje.. Ik merkte wel hoe automatisch je dus aan je fiets gewend bent (reed er al 14 jaar op). De nieuwe Canyon is met zijn XL frame en 29” banden (mijn oude Cube had nog 26”) toch een stuk groter. Op tijd insturen etc is dus wel echt even ander.
Ik weet zeker dat ik hier weer helemaal aan ga wennen, maar kost wel even een paar ritjes. De schijfremmen doen het super, het schakelen gaat ook heel strak. Voelt allemaal ook erg sterk en kwalitatief goed.
De dropper zal ik nog wel aan moeten wennen geen idee hoe je dit nou het beste kunt gebruiken. Ga niet bij elke kleine afdaling dat zadel omlaag doen, ook dat gaat nog niet echt ‘automatisch’.

Maar qua fiets is het echt een heerlijk ding, groot stuur, stabiele en sterke bike. Kan niet wachten om hem weer het bos in te jagen :D :D

Afbeelding
Gave kleur!

Qua dropper: hier wen je vanzelf aan. Maar gebruik hem wel, ook op de wat kortere afdaling. Ik gebruik als regel dat als ik "diep" wil zitten ik de dropper vaak gebruik. Als ik omlaag ga neem ik hem gewoon mee.

Erg mooie Bike, ik blijf nog even op m'n Nerve tot ook deze generatie wordt vervangen.
Who needs roads when there's dirt
Bigfish
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 18 december 2020, 14:05
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 8

Fijn dat sommigen toch snel geleverd krijgen. Mijn in december bestelde GC8 is nog meer vertraagd. Zou maart zijn, toen april en nu inmiddels mei... zucht.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Hou de website dagelijks in de gaten, dat heb ik ook gedaan...

Toen ar eentje beschikbaar was voor dezelfde week levering heb ik gewoon een nieuwe bestelling gedaan :-q
Laatst gewijzigd door Patrick_V op ma 29 maart 2021, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Oude website??
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

dat zijn toch mooie dingen , als je fiets stukken eerder binnenkomt.
veel plezier ermee
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

* Hou de

Ik doe wel eens tekst-naar-spraak als ik meerdere dingen tegelijk doe. Of gewoon lui ben :bier:
Veldwachter
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 december 2020, 09:46

Goofyduck schreef: za 27 maart 2021, 22:38 De dropper zal ik nog wel aan moeten wennen geen idee hoe je dit nou het beste kunt gebruiken. Ga niet bij elke kleine afdaling dat zadel omlaag doen, ook dat gaat nog niet echt ‘automatisch’.
Goed om te lezen dat je de fiets eerder kreeg!

Qua dropper heb je natuurlijk het hele bereik om mee te spelen. Bij een lange klim lekker omhoog, lange(re) afdaling helemaal naar beneden. Ik merk dat ik het op de NL trails fijn vind om de dropper een paar cm. beneden de max te hebben staan op zeer wisselvallige stukken (Hooge Vuursche bijv.). Dat geeft me voldoende hoogte om efficiënt een paar trappen te geven, maar ik hoef hem niet voor elke korte hobbel naar beneden te laten zakken.
JevL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 12 september 2012, 22:28

Goofyduck schreef: za 27 maart 2021, 22:38 Eerste ervaringen zijn super. Qua levering goed en veel eerder dan gepland.
Uitpakken geen probleem, in elkaar zetten ook makkelijk. Duidelijk en netjes.

Vandaag eerste rondje in het bos gereden als testrit. Was kapot toen ik thuis was, harde wind en een andere fiets is toch wel een dingetje.. Ik merkte wel hoe automatisch je dus aan je fiets gewend bent (reed er al 14 jaar op). De nieuwe Canyon is met zijn XL frame en 29” banden (mijn oude Cube had nog 26”) toch een stuk groter. Op tijd insturen etc is dus wel echt even ander.
Ik weet zeker dat ik hier weer helemaal aan ga wennen, maar kost wel even een paar ritjes. De schijfremmen doen het super, het schakelen gaat ook heel strak. Voelt allemaal ook erg sterk en kwalitatief goed.
De dropper zal ik nog wel aan moeten wennen geen idee hoe je dit nou het beste kunt gebruiken. Ga niet bij elke kleine afdaling dat zadel omlaag doen, ook dat gaat nog niet echt ‘automatisch’.

Maar qua fiets is het echt een heerlijk ding, groot stuur, stabiele en sterke bike. Kan niet wachten om hem weer het bos in te jagen :D :D

Afbeelding
Ik heb de fiets deze week binnen gekregen, ik kan me volledig aansluiten bij jouw bevindingen :-q
''
Bigfish
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 18 december 2020, 14:05
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 8

Bigfish schreef: ma 29 maart 2021, 16:34 Fijn dat sommigen toch snel geleverd krijgen. Mijn in december bestelde GC8 is nog meer vertraagd. Zou maart zijn, toen april en nu inmiddels mei... zucht.
Uiteindelijk toch nog eind vorige week de GC8 geleverd gekregen. Inmiddels al twee leuke rondjes Den Treek gedaan. Genieten.
Bassie1979
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 22:19

Bigfish schreef: wo 21 april 2021, 21:47
Bigfish schreef: ma 29 maart 2021, 16:34 Fijn dat sommigen toch snel geleverd krijgen. Mijn in december bestelde GC8 is nog meer vertraagd. Zou maart zijn, toen april en nu inmiddels mei... zucht.
Uiteindelijk toch nog eind vorige week de GC8 geleverd gekregen. Inmiddels al twee leuke rondjes Den Treek gedaan. Genieten.
Fijn dat deze uiteindelijk toch nog geleverd is. Dat is voor mij ook alleen maar gunstiger :wink: . Ik wacht op de GC9: eind januari besteld, verwachte levering eind mei. Wachten duurt altijd zo lang :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een beetje opgeschoond.

Nu weer verder met NIEUWS
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie