Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Houd je van een lange diepe zit of zit je liever compact?
Proefzitten Koblenz?
Proefzitten bij een Luxeigenaar?
Of er een bestellen in maat ‘x’, wetende dat die altijd retour kan <1 maand?
Altijd wat lastig, precies tussen 2 maten inzitten...
Laatst gewijzigd door aurelius op di 15 oktober 2019, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Nu kom ik qua lengte net uit op maat L of XL afhankelijk of ik mijn lengte 1m92 of 1m93 invul. Ik ben zeg maar 1m92 en een half.
Ik denk zelf dat L me het best zal bevallen. Heeft iemand met hetzelfde dilemma gezeten en wat heb je uiteindelijk gedaan?
Ik zelf zit ook tussen twee maten in. Ben voor groter gegaan, ik heb een relatief lang bovenlichaam vergeleken met de lengte van mijn benen. Het is altijd goed te kijken of ze lengte uit het frame halen of door het stuur meer naar voren te zetten met een langere pen. Volgens mij doet Canyon dit voor elk model verschillend.
Op de website zeggen "> 192 cm". 1m92 en een half is "> 192 cm". Dus als je slaafs de website volgt (wat dat waard is) is het XL
oekiwoeki
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 16 juni 2009, 21:35
Mijn mountainbike: Taurine

Ik heb een L besteld. Dinsdagavond besteld, donderdagmiddag bezorgd! Heb hem vanavond in elkaar gezet en ben zeer benieuwd naar eerste proefrit.
hamiet
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 13:43

oekiwoeki schreef: di 15 oktober 2019, 21:48 Ik vind dat ik na 10 jaar op een Cannondale taurine rondgereden te hebben ook maar eens een nieuwe fiets mag kopen. Nu kom ik qua lengte net uit op maat L of XL afhankelijk of ik mijn lengte 1m92 of 1m93 invul. Ik ben zeg maar 1m92 en een half.
Ik denk zelf dat L me het best zal bevallen. Heeft iemand met hetzelfde dilemma gezeten en wat heb je uiteindelijk gedaan?
Ik ben sinds kort in het bezit van een maatje xl met mn 192cm. Bevalt me tot nu toe goed. Niet het gevoel dat ik een L nodig heb. Heb ook nog maar 1 ritje gedaan( route met korte/ scherpe bochten, weinig rechtdoor. Had twijfel of dat de fiets niet “speels” genoeg zou aanvoelen in XL maar daar heb ik m niet op betrapt
geertk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 7 augustus 2015, 19:29
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Ik zat ook met hetzelfde dilemma (1,92, precies tussen de maten), had in eerste instantie een L besteld. Maar na het opmeten van de zadelhoogte op mijn andere fietsen (82cm) er achter gekomen dat ik bij de L tegen de max aan ging lopen. Ik heb mijn bestelling laten omzetten naar een XL en heb daarbij een kortere (80mm) stuurpen besteld, zodat ik deze gelijk kan monteren. Hiermee compenseer ik de grotere reach tov mijn huidige bike (21" Cube reaction met whopping 110mm stuurpen) en stuurt ie hopelijk ook nog eens lekkerder.

De grotere stack kan ik mooi opvangen door de spacers weg te laten.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Even muggenziften hoor: stack en reach liggen vast in de geometrie van een frame en veranderen niet door stuurpenlengte, spacers etc. :wink:

Reach wordt vaak gezien als de afstand die de rijder moet overbruggen naar het stuur, maar dat is het dus niet:
Afbeelding

Hier verandert niets aan door de montage van een bepaalde stuurpenlengte.
Wel door bijvoorbeeld een langere of kortere voorvork! (een beetje)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
geertk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 7 augustus 2015, 19:29
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Dat klopt, daarom schreef ik ook (bewust) dat ik het verschil in de stack en reach compenseer en niet aanpas ;).

Trouwens, voor wie recent een Canyon met DT Swiss wielen heeft gekocht: ik weet dat de DT Swiss wielen als je ze los koopt standaard met tubeless ventielen worden geleverd maar ook dat Canyon de fietsen standaard met binnenbanden worden geleverd. Stoppen ze deze ventielen er dan wel bij in het pakket of zal ik zelf nog ventielen moeten kopen?

Ik heb graag alles in huis voor als de fiets binnen komt zodat ik hem gelijk kan maken zoals ik wil :roll:.
sanderanders
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 12:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 2014
Contacteer:

geertk schreef: vr 18 oktober 2019, 13:02 Dat klopt, daarom schreef ik ook (bewust) dat ik het verschil in de stack en reach compenseer en niet aanpas ;).

Trouwens, voor wie recent een Canyon met DT Swiss wielen heeft gekocht: ik weet dat de DT Swiss wielen als je ze los koopt standaard met tubeless ventielen worden geleverd maar ook dat Canyon de fietsen standaard met binnenbanden worden geleverd. Stoppen ze deze ventielen er dan wel bij in het pakket of zal ik zelf nog ventielen moeten kopen?

Ik heb graag alles in huis voor als de fiets binnen komt zodat ik hem gelijk kan maken zoals ik wil :roll:.
6 jaar geleden zaten ze wél bij m’n DT SWiss wielen in m’n Canyon Nerve RC, nu helaas niet bin de LUX. Even zelf bestellen

Inmiddels heb ik: de banden tubeless. Maar ook de 18t ratchet in de hub geupgrade naar 36t, andere handvatten, Ergon zadel, XT pedalen en zo’n mooi Syncross Mud Guard en sideloading bidonhouders gemonteerd...alle contactpunten zijn iig geregeld.



“If i die, don’t let my wife sell my bikes for what she thinks they are worth!”
Laatst gewijzigd door sanderanders op zo 20 oktober 2019, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Een fiets is niet niets.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Let op met de grote Elite bidons...
Bij mij zit er nu een krasje op het frame precies boven de bidonhouder omdat de bidon dus langs het frame schuurt met de dop...
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
geertk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 7 augustus 2015, 19:29
Mijn mountainbike: Specialized Epic

sanderanders schreef: za 19 oktober 2019, 01:25 ...

6 jaar geleden zaten ze wél bij m’n DT SWiss wielen in m’n Canyon Nerve RC, nu helaas niet bin de LUX. Even zelf bestellen

...
Top bedankt, dat ga ik dan doen. Dit hoort eigenlijk in een topic over tubeless, maar nu we toch bezig zijn: ik zat te denken aan de ventielen van Stan's noTubes, passen die goed op de DT Swiss? En moet ik nog rekening houden met ventiel lengte (34 vs 44mm)?

Edit: nvm, heb de ventielen van dt swiss zelf inmiddels gevonden op bikecomponents.de.
gaisdergerman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 610
Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 13:46
Mijn mountainbike: Stevens manic

Iemand enig idee wanneer de grand Canyon 2020 online komt?
Ride like a maniac on a manic!
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

gaisdergerman schreef: za 19 oktober 2019, 14:34 Iemand enig idee wanneer de grand Canyon 2020 online komt?
Als je naar de pagina gaat van de Grand Canyon staat er bij 2 fietsen "NIEUW" bij.
Weet niet of dat nieuw is voor 2020.
gaisdergerman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 610
Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 13:46
Mijn mountainbike: Stevens manic

I know.

Zou graag een fiets willen met slx 12 speed.

De nieuwe modellen zijn voornamelijk met sram. Waarschijnlijk zal het aan de levering van shimano liggen.
Ride like a maniac on a manic!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nieuwe carbon Spectrals 160mm nu ook online.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

En de Lux CF SL 7.0 is weer 100 euro duurder geworden.
Plaats reactie