Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 28 februari 2021, 20:24 Ik mag het eigenlijk nog niet zeggen, maar het forum gaat straks ook tablets boycotten.
:-q Nog meer bike tijd :winkie:
Flierefluiter
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 19 september 2020, 07:46
Mijn mountainbike: Zwart met grijs......

Afgelopen week de Canyon Neuron AL 7 besteld.
Wie heeft ervaring met de fiets en levertijd? Ik kom best wat verhalen tegen over de bouten van de achterbrug en spaken van het achterwiel, maar dit lijkt vaak te gaan over modellen voor 2021.
Ik rij nu op een Cube Ltd pro hardtail, en zal zeker verschil gaan merken.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Het is altijd verstandig om je fiets te controleren. Of deze nu van fietsenmaker fo online winkel komt. Controleer of alles netjes is vast gezet en voorzien is van vet. En doorloop de afstelling van je versnelling. Derailleur B-tension en H en Limit schroeven en natuurlijk kabelspanning. Loopt ketting niet tegen de bladen aan en schakelt alles soepel.

Mijn ervaring met Canyon was alles behalve prettig toen ik de fiets kreeg. Gelukkig was nagenoeg alles zelf op te lossen en rem is na wat weerstand vervangen onder garantie. En compensatie gehad voor kosten die ik heb mogen maken. Had geluk dat hele groepset en dropper, stuur etc vervangen werd. Moest toch alles netjes op mijn gemak nalopen…

En fiets met plezier rond op mijn omgebouwde Canyon Neuron.

Dit alles kan je ook gebeuren bij lokale fietsenmaker. Dus niks om je zorgen over te maken. Alvast veel plezier met je nieuwe fiets voor straks :-D
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Kan het me nauwelijks voorstellen. Niet een nulletje teveel?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Veldwachter
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 december 2020, 09:46

Flierefluiter schreef: zo 14 maart 2021, 08:03 Afgelopen week de Canyon Neuron AL 7 besteld.
Wie heeft ervaring met de fiets en levertijd? Ik kom best wat verhalen tegen over de bouten van de achterbrug en spaken van het achterwiel, maar dit lijkt vaak te gaan over modellen voor 2021.
Ik rij nu op een Cube Ltd pro hardtail, en zal zeker verschil gaan merken.
Gefeliciteerd met de aankoop! Levertijd is heel voorspelbaar. Geen bijzonderheden ontdekt.

Wat betreft bouten/spaken zou ik zeggen dat je alleen de verhalen leest van mensen waarbij het niet goed gaat. Alle verhalen waar niets gebeurt lees je niet. Bij mij niets aan de hand!
aurelius schreef: do 18 maart 2021, 13:57 Kan het me nauwelijks voorstellen. Niet een nulletje teveel?
Lijkt mij ook veel geld. Anderzijds; hoeveel fietsen van dit model verkopen ze? Het kan wel eens vele malen duurder zijn om door imagoschade een hoop toekomstige verkopen mis te lopen. Dat kon wel eens verder gaan dan één jaar.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

aurelius schreef: do 18 maart 2021, 13:57 Kan het me nauwelijks voorstellen. Niet een nulletje teveel?
wat gebruikers op fiets.nl forum geven aan dat er 1000 tot 1300 wordt vergoed als compensatie, dit wel te ontvangen nadat het stuur is vervangen bij/door Canyon.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Veldwachter schreef: do 18 maart 2021, 15:04
Flierefluiter schreef: zo 14 maart 2021, 08:03 Afgelopen week de Canyon Neuron AL 7 besteld.
Wie heeft ervaring met de fiets en levertijd?
Gefeliciteerd met de aankoop! Levertijd is heel voorspelbaar. Geen bijzonderheden ontdekt.
:lol: Inderdaad, voorspelbaar dat hij waarschijnlijk verplaatst gaat worden:
Wildfire schreef: ma 8 februari 2021, 09:10 Zijn er toevallig nog meer mensen waar hun levering een maand is door geschoven? (Ivm voorraad en productie planning)
Mijn ervaring was juist dat ze normaal juist eerder kwamen.
Bigfish schreef: ma 8 februari 2021, 16:32 Hmm... dit belooft niet veel goeds. Die van mij staat gepland 2e week maart. Maar dit zal ook wel uitlopen....
EDIT: zojuist ook de mail ontvangen. 5 weken vertraging.....
Patrick_V schreef: vr 19 februari 2021, 15:14 De Stoic staat ook een maandje eerder :-q In mijn maat dan tenminste.... Ik kan niet wachten eigenlijk :bier:
Sabazius schreef: wo 10 februari 2021, 23:06 Een collega had ook een canyon besteld maar drie keer verplaatsing van de leverdatum heeft hij zijn geld terug gekregen want ze konden niet zeggen wanneer de fiets wel leverbaar was.
JevL schreef: vr 19 februari 2021, 05:45 Zucht, de verzenddatum is weer naar achteren geschoven :(
Vogels schreef: di 23 februari 2021, 22:28 Voor wat het waard is, ik heb vandaag ook een mail gehad uit Koblenz. Geplande leverdatum eind maart is nu voorlopig eind april geworden.
Etc.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Veldwachter
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 december 2020, 09:46

Jan the Man schreef: do 18 maart 2021, 16:09
:lol: Inderdaad, voorspelbaar dat hij waarschijnlijk verplaatst gaat worden:
Die ervaring heb ik dus niet.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Veldwachter schreef: do 18 maart 2021, 16:15
Jan the Man schreef: do 18 maart 2021, 16:09
:lol: Inderdaad, voorspelbaar dat hij waarschijnlijk verplaatst gaat worden:
Die ervaring heb ik dus niet.
Gelukkig, dan gaat het ook wel eens goed. Maar ze verkopen heel veel fietsen en ik heb het idee dat de vertragingen met name veroorzaakt worden door toeleveranciers (Shimano/Sram/DT). Dan blijft het een dilemma:
- Gaan we aan de veilige kant zitten en verliezen we klanten omdat die niet willen wachten of..
- Gaan we aan de opportunistische kant zitten en halen we omzet binnen en we zien wel als het fout gaat.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Jan the Man schreef: do 18 maart 2021, 16:09
Veldwachter schreef: do 18 maart 2021, 15:04
Gefeliciteerd met de aankoop! Levertijd is heel voorspelbaar. Geen bijzonderheden ontdekt.
:lol: Inderdaad, voorspelbaar dat hij waarschijnlijk verplaatst gaat worden:
Wildfire schreef: ma 8 februari 2021, 09:10 Zijn er toevallig nog meer mensen waar hun levering een maand is door geschoven? (Ivm voorraad en productie planning)
Mijn ervaring was juist dat ze normaal juist eerder kwamen.
Bigfish schreef: ma 8 februari 2021, 16:32 Hmm... dit belooft niet veel goeds. Die van mij staat gepland 2e week maart. Maar dit zal ook wel uitlopen....
EDIT: zojuist ook de mail ontvangen. 5 weken vertraging.....
Patrick_V schreef: vr 19 februari 2021, 15:14 De Stoic staat ook een maandje eerder :-q In mijn maat dan tenminste.... Ik kan niet wachten eigenlijk :bier:
Sabazius schreef: wo 10 februari 2021, 23:06 Een collega had ook een canyon besteld maar drie keer verplaatsing van de leverdatum heeft hij zijn geld terug gekregen want ze konden niet zeggen wanneer de fiets wel leverbaar was.
JevL schreef: vr 19 februari 2021, 05:45 Zucht, de verzenddatum is weer naar achteren geschoven :(
Vogels schreef: di 23 februari 2021, 22:28 Voor wat het waard is, ik heb vandaag ook een mail gehad uit Koblenz. Geplande leverdatum eind maart is nu voorlopig eind april geworden.
Etc.

Ciao,
Jan
Ik heb 30 jan een lux besteld, met de verwachte levertijd eind maart. Maar die staat ondertussen alweer 2 weken in de schuur. Dus het kan ook nog steeds andersom
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

aurelius schreef: do 18 maart 2021, 13:57 Kan het me nauwelijks voorstellen. Niet een nulletje teveel?
Als je de fiets tot juli als het nieuwe stuur er is niet mag gebruiken lijkt me 1000 euro niet zo gek.
Als je zo'n fiets hebt zal er in de mail ook wel iets over aansprakelijkheid staan als je wel door rijdt met het oude stuur.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

fl-wappie schreef: do 18 maart 2021, 20:12
Jan the Man schreef: do 18 maart 2021, 16:09
:lol: Inderdaad, voorspelbaar dat hij waarschijnlijk verplaatst gaat worden:
Ik heb 30 jan een lux besteld, met de verwachte levertijd eind maart. Maar die staat ondertussen alweer 2 weken in de schuur. Dus het kan ook nog steeds andersom
Klopt, daarom staat er ook zo'n voorbeeldje bij :wink: .

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Jan the Man schreef: do 18 maart 2021, 21:57
fl-wappie schreef: do 18 maart 2021, 20:12

Ik heb 30 jan een lux besteld, met de verwachte levertijd eind maart. Maar die staat ondertussen alweer 2 weken in de schuur. Dus het kan ook nog steeds andersom
Klopt, daarom staat er ook zo'n voorbeeldje bij :wink: .

Ciao
Jan
Je moet er ook op rijden hehh :D. Als hij in de schuur staat gebeurd er niet zo veel.
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

Cycleintothewind schreef: vr 19 maart 2021, 11:41
Jan the Man schreef: do 18 maart 2021, 21:57
Klopt, daarom staat er ook zo'n voorbeeldje bij :wink: .

Ciao
Jan
Je moet er ook op rijden hehh :D. Als hij in de schuur staat gebeurd er niet zo veel.
Hij is het lux(e) paardje uit de stal. En mag met slecht weer niet naar buiten. Dus gister pas weer een rondje mee gemaakt :-q
Plaats reactie