Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

fl-wappie schreef: za 20 maart 2021, 11:05 Hij is het lux(e) paardje uit de stal. En mag met slecht weer niet naar buiten. Dus gister pas weer een rondje mee gemaakt :-q
Wat een kolder, gebruik hem nu ruim 2,5 jaar het hele jaar door. Ongeveer 9000 km nu en niets aan het handje. Mensen wassen hun fiets eerder stuk.....
Canyon Neuron CF9 2022
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

thijsgillijns schreef: za 20 maart 2021, 14:41
Wat een kolder, gebruik hem nu ruim 2,5 jaar het hele jaar door. Ongeveer 9000 km nu en niets aan het handje. Mensen wassen hun fiets eerder stuk.....
Praat voor jezelf ,niet iedereen houdt van wassen ....... :roll:

:bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Loo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 27 november 2020, 13:13

Even een dik compliment naar Canyon.
Ik heb het geluk gehad dat ik woensdagavond de Exceed 5 heb kunnen bestellen. Donderdag ochtend betaald, donderdagmiddag aan UPS aangeboden en vrijdagmiddag in huis. Vandaag de eerste rit gemaakt: dik te tevreden over de fiets; doet precies wat ik verwacht had:
heel direct stuurgedrag en directe krachtoverbrenging, met elke pedaalslag wil de fiets rechtdoor of berg op. Geen comfortabele fiets, dus niet zo geschikt voor lange relaxte ritten op ruiger terrein. Maar wel voor PR's jagen.
Alleen de lockout vereiste wat verstelling, verder vooralsnog geen problemen. Hoop dat het zo blijft :-q
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

thijsgillijns schreef: za 20 maart 2021, 14:41
fl-wappie schreef: za 20 maart 2021, 11:05 Hij is het lux(e) paardje uit de stal. En mag met slecht weer niet naar buiten. Dus gister pas weer een rondje mee gemaakt :-q
Wat een kolder, gebruik hem nu ruim 2,5 jaar het hele jaar door. Ongeveer 9000 km nu en niets aan het handje. Mensen wassen hun fiets eerder stuk.....
Ach, tuurlijk!
Stukwassen gaat mij niet lukken. Maar als ik kan kiezen uit een gravelbike/ crosser, een ht en een fully waarbij de fully veruit de duurste is van de 3, dan blijft de fully inderdaad lekker binnen met slecht weer.
thijsgillijns
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 15 januari 2015, 21:16
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF pro race 2019

Ieder zijn keuze. Vaak ben je te bang, en die lux kan echt wel ergens tegen.

Nog even over dat stuk wassen,.....

Er zijn een hoop mensen die gewoon te gretig wassen en dan nog het liefst met een HD reiniger....

Als iets slecht is voor je lagers😏
Canyon Neuron CF9 2022
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Jan the Man schreef: do 18 maart 2021, 16:37
Veldwachter schreef: do 18 maart 2021, 16:15

Die ervaring heb ik dus niet.
Gelukkig, dan gaat het ook wel eens goed. Maar ze verkopen heel veel fietsen en ik heb het idee dat de vertragingen met name veroorzaakt worden door toeleveranciers (Shimano/Sram/DT). Dan blijft het een dilemma:
- Gaan we aan de veilige kant zitten en verliezen we klanten omdat die niet willen wachten of..
- Gaan we aan de opportunistische kant zitten en halen we omzet binnen en we zien wel als het fout gaat.

Ciao,
Jan
Wat mij betreft zijn ze niet goed bezig met hun klanten...

Als je in Januari fiets besteld is met een levertijd van zeg eind mei, en op de site staat een maand later dat hij beschikbaar is vanaf half april dan krijgt degene die hem op dat moment dus besteld hem eerder geleverd.
Dit terwijl ik dit toentertijd nog met Canyon Nederland telefonisch en via mail heb bevestigd gekregen dat dit absoluut nooit het geval is;
Wie het eerst besteld, wie het eerst krijgt. Nou NIET dus :-{ :((

Had ik vorrige maand maar opnieuw besteld, dan reed ik over een week of 2 a 3 weken mijn nieuwe Stoic. Nu is het maar afwachten of ze de leverdatum van eind mei gaan halen....
Het vervelende is dat mijn huidige bike eigenlijk niet offroad waardig is door problemen met de voorvork.

Ik vind het een vervelende manier van omgaan met je klanten. Een koude douche voor Canyon
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Dit zelfde gehad met mijn Neuron. Ik kreeg hem vrij vlot en kennis mocht nog langer wachten. Hij was licht geërgerd. Alleen ging het bij ons om andere maat voering en kleur stelling. Hij hoorde alleen Neuron en was even vergeten dat er verschillende maaten,kleuren en asmontages van zijn :oops: Geloof wel dat men netjes de lijst afwerkt.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

In dit geval gaat het om dezelfde kleur , dezelfde maat.
Veldwachter
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 december 2020, 09:46

Patrick_V schreef: ma 22 maart 2021, 09:00 Had ik vorrige maand maar opnieuw besteld, dan reed ik over een week of 2 a 3 weken mijn nieuwe Stoic. Nu is het maar afwachten of ze de leverdatum van eind mei gaan halen....
Het vervelende is dat mijn huidige bike eigenlijk niet offroad waardig is door problemen met de voorvork.

Ik vind het een vervelende manier van omgaan met je klanten. Een koude douche voor Canyon
Dat is maar de vraag. Misschien hanteren ze het begrip; underpromise en overdeliver. Misschien krijg je ineens over twee weken bericht dat je fiets verzonden gaat worden en die van je kennis óók. Dus in plaats van dat ze tegen je zeggen dat je hem eerder krijgt, waar ze vervolgens op terug moeten komen, krijg je pas een update als hij daadwerkelijk geleverd kan worden.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Patrick_V schreef: ma 22 maart 2021, 09:00
Jan the Man schreef: do 18 maart 2021, 16:37
Gelukkig, dan gaat het ook wel eens goed. Maar ze verkopen heel veel fietsen en ik heb het idee dat de vertragingen met name veroorzaakt worden door toeleveranciers (Shimano/Sram/DT). Dan blijft het een dilemma:
- Gaan we aan de veilige kant zitten en verliezen we klanten omdat die niet willen wachten of..
- Gaan we aan de opportunistische kant zitten en halen we omzet binnen en we zien wel als het fout gaat.

Ciao,
Jan
Wat mij betreft zijn ze niet goed bezig met hun klanten...

Als je in Januari fiets besteld is met een levertijd van zeg eind mei, en op de site staat een maand later dat hij beschikbaar is vanaf half april dan krijgt degene die hem op dat moment dus besteld hem eerder geleverd.
Dit terwijl ik dit toentertijd nog met Canyon Nederland telefonisch en via mail heb bevestigd gekregen dat dit absoluut nooit het geval is;
Wie het eerst besteld, wie het eerst krijgt. Nou NIET dus :-{ :((

Had ik vorrige maand maar opnieuw besteld, dan reed ik over een week of 2 a 3 weken mijn nieuwe Stoic. Nu is het maar afwachten of ze de leverdatum van eind mei gaan halen....
Het vervelende is dat mijn huidige bike eigenlijk niet offroad waardig is door problemen met de voorvork.

Ik vind het een vervelende manier van omgaan met je klanten. Een koude douche voor Canyon
Zet je die nieuwe vork die je voor die stoic gekocht heb effe in je oude fiets? Of wordt dat hem niet??
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Oude fiets is straight, gok ik.

Ik denk ook niet dat het kwaad opzet is.
De spullen voor model 1 zijn er nog niet, voor model 2 wel?
SLX is niet leverbaar en GX wel?
Of Fox niet, maar RS wel?
Etc.
En wat veldwachter zegt.
Liever vertellen dat ie toch volgende week klaar is, ipv zeggen dat het nog 2 maanden gaat duren.
Blijkbaar beloven ze bij de verkoop wel snellere levering. Dat zal zijn vanwege de concurrentie. Als Cube en Radon snelle levering beloven (maar vaak ook niet waar kunnen maken) dan moeten ze wel meedoen. Wat dat betreft is er weinig keuze als fabrikant.

Het is gewoon erg moeilijk om de fiets van je keuze te pakken te krijgen, bij ieder merk.
(En ook bij losse componenten is het een drama)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 22 maart 2021, 14:24 Oude fiets is straight, gok ik.

Ik denk ook niet dat het kwaad opzet is.
De spullen voor model 1 zijn er nog niet, voor model 2 wel?
SLX is niet leverbaar en GX wel?
Of Fox niet, maar RS wel?
Etc.
En wat veldwachter zegt.
Liever vertellen dat ie toch volgende week klaar is, ipv zeggen dat het nog 2 maanden gaat duren.
Blijkbaar beloven ze bij de verkoop wel snellere levering. Dat zal zijn vanwege de concurrentie. Als Cube en Radon snelle levering beloven (maar vaak ook niet waar kunnen maken) dan moeten ze wel meedoen. Wat dat betreft is er weinig keuze als fabrikant.

Het is gewoon erg moeilijk om de fiets van je keuze te pakken te krijgen, bij ieder merk.
(En ook bij losse componenten is het een drama)

Had net een vertegenwoordiger van Giant hier op me werk. (sorry off topic i know)
Maar ook die kunnen niks krijgen. Ze hadden onlangs een demo dag en alles wat ze meehadden was gelijk uitverkocht.

het is overal hetzelfde op dit moment met leveren
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Ik geloof ook niet dat ze werken met last in first out. Dan had ik mijn fiets nooit gekregen namelijk. Misschien dat het een keertje per ongeluk gebeurd in de drukte, maar verder zal dat wel meevallen. Je weet ook niet wat er aan de hand was; het kan ook een toevallige samenloop zijn geweest van een retour en een bepaalde keuze bij de aflevering, zodat de fiets niet vanuit NL naar DLD is verstuurd en weer terug kon.

Overigens is dit wel het topic over Canyon en de plek om te zeiken over de levertijden van Canyon, maar ik geloof niet dat andere merken het beter doen. Als ze al inzicht geven in de levertijden.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Duss...... net een Stoic maat S beschikbaar voor verzending deze week.... en liet ik nou net al een paar weken twijfelen over de maat M / 29-er met mijn 168cm...

Niet lang nagedacht, op de druk geknopt en hij wordt dus deze week verstuurd..... zit ik alleen met een nieuwe DVO Sapphire die ik kwijt moet en wat nieuwe bandjes in de verkeerde maat :lol: :lol:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Patrick_V schreef: ma 22 maart 2021, 16:50 Duss...... net een Stoic maat S beschikbaar voor verzending deze week.... en liet ik nou net al een paar weken twijfelen over de maat M / 29-er met mijn 168cm...

Niet lang nagedacht, op de druk geknopt en hij wordt dus deze week verstuurd..... zit ik alleen met een nieuwe DVO Sapphire die ik kwijt moet en wat nieuwe bandjes in de verkeerde maat :lol: :lol:
je weet ook niet wat je wilt he hahahaha
Plaats reactie