Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Zie meerdere berichten van mensen die de Stoic 4 besteld hebben dat de levering van eind mei naar halverwege juli gegaan is. Mijn Stoic 2 staat voorlopig nog wel op eind mei
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Bassie1979
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 22:19

Mrfrank schreef: ma 26 april 2021, 16:02 Zie meerdere berichten van mensen die de Stoic 4 besteld hebben dat de levering van eind mei naar halverwege juli gegaan is. Mijn Stoic 2 staat voorlopig nog wel op eind mei
Kennelijk weer grote leveringsproblemen. Mijn bestelling is vandaag ook uitgesteld naar juli...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Enig idee of en wanneer een nieuwe neuron kan komen? Nu de Spectral wel is gemoderniseerd? Ik heb de Neuron altijd als vervanger van m'n Nerve gezien, maar begrijp wel dat hij niet meer het meest moderne is.
Who needs roads when there's dirt
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Klopt: wat eerst Nerve heette heet nu alweer jaren Neuron. Een model gaat meestal 4-5 jr mee. Dan verwacht je dus vernieuwing over 1-2 jaar.
En ach, wat is 'niet meest moderne?'.
Precies dat stond benoemd in een recente groepstest met veel vergelijkbare trail-fully's (Duitse Bike).
En toch werd 'ie uitgeroepen tot testwinnaar, 'ondanks' dat. En niet alleen omdat de afmontage voor de prijs zo goed was, dat was obv de rij-eigenschappen (jawel... ook voor wat het waard is allemaal, natuurlijk).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

aurelius schreef: do 29 april 2021, 13:48 Klopt: wat eerst Nerve heette heet nu alweer jaren Neuron. Een model gaat meestal 4-5 jr mee. Dan verwacht je dus vernieuwing over 1-2 jaar.
En ach, wat is 'niet meest moderne?'.
Precies dat stond benoemd in een recente groepstest met veel vergelijkbare trail-fully's (Duitse Bike).
En toch werd 'ie uitgeroepen tot testwinnaar, 'ondanks' dat. En niet alleen omdat de afmontage voor de prijs zo goed was, dat was obv de rij-eigenschappen (jawel... ook voor wat het waard is allemaal, natuurlijk).
Precies! Ik hecht er persoonlijk niet al teveel waarde aan, zie het meer als bepaalde trends. Maar als je in de markt bent voor een dergelijke fiets is het wellicht wijzer om dan voor het nieuwe model te gaan.
Who needs roads when there's dirt
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

twowheeler schreef: do 29 april 2021, 13:50
aurelius schreef: do 29 april 2021, 13:48 Klopt: wat eerst Nerve heette heet nu alweer jaren Neuron. Een model gaat meestal 4-5 jr mee. Dan verwacht je dus vernieuwing over 1-2 jaar.
En ach, wat is 'niet meest moderne?'.
Precies dat stond benoemd in een recente groepstest met veel vergelijkbare trail-fully's (Duitse Bike).
En toch werd 'ie uitgeroepen tot testwinnaar, 'ondanks' dat. En niet alleen omdat de afmontage voor de prijs zo goed was, dat was obv de rij-eigenschappen (jawel... ook voor wat het waard is allemaal, natuurlijk).
Precies! Ik hecht er persoonlijk niet al teveel waarde aan, zie het meer als bepaalde trends. Maar als je in de markt bent voor een dergelijke fiets is het wellicht wijzer om dan voor het nieuwe model te gaan.
Ik weet niet wat voor heftige FOMO sommige mensen hebben maar ik begrijp er niets van. Waarom zou je NU niet een fiets kopen die je bevalt omdat er mogelijk over 1 of 2 jaar een andere uit komt (en dan nog wachten of je er 1 te pakken krijgt). Van de nieuwe weet je vervolgens ook niet eens of hij nog aansluit. Zo wordt alles langer, slacker en met meer veerweg, maar groeien de bergen in Nederland vooralsnog maar matig. Dan kan het zomaar zijn dat een opvolger minder goed aansluit bij het gebruik.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

I_do schreef: do 29 april 2021, 17:24
twowheeler schreef: do 29 april 2021, 13:50

Precies! Ik hecht er persoonlijk niet al teveel waarde aan, zie het meer als bepaalde trends. Maar als je in de markt bent voor een dergelijke fiets is het wellicht wijzer om dan voor het nieuwe model te gaan.
Ik weet niet wat voor heftige FOMO sommige mensen hebben maar ik begrijp er niets van. Waarom zou je NU niet een fiets kopen die je bevalt omdat er mogelijk over 1 of 2 jaar een andere uit komt (en dan nog wachten of je er 1 te pakken krijgt). Van de nieuwe weet je vervolgens ook niet eens of hij nog aansluit. Zo wordt alles langer, slacker en met meer veerweg, maar groeien de bergen in Nederland vooralsnog maar matig. Dan kan het zomaar zijn dat een opvolger minder goed aansluit bij het gebruik.
Absoluut, maar mocht ik in de markt zijn voor een nieuwe fiets en ik weet dat er binnen een paar maanden een andere versie komt dan zou ik zelf wel gewoon wachten. In het geval van de Neuron zou ik hem nu gewoon aanschaffen.

Overigens zie ik hem niet nog meer "downhillie" worden nu de Spectral al zo erg die brug tussen de strive en Neuron moet overbruggen.
Who needs roads when there's dirt
Sudlon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 17 oktober 2018, 18:10

Bassie1979 schreef: ma 26 april 2021, 18:14
Mrfrank schreef: ma 26 april 2021, 16:02 Zie meerdere berichten van mensen die de Stoic 4 besteld hebben dat de levering van eind mei naar halverwege juli gegaan is. Mijn Stoic 2 staat voorlopig nog wel op eind mei
Kennelijk weer grote leveringsproblemen. Mijn bestelling is vandaag ook uitgesteld naar juli...
Hier idem.
Betreft in mijn geval Grand Canyon 9 maat M.
Bummer.
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Ik wil voor mijn vrouw een Neuron AL7 WMN bestellen en er staat "Verwacht in juli". Is jullie ervaring dat de bestellingen dan ook pas in juli geplaatst kunnen worden of wordt het al eerder opengegooid? Heb mijn mail adres maar alvast achter gelaten maar wil 'm toch niet mislopen :winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Als je 'm nu bestelt krijg je hem in juli.

Als je wacht met bestellen tot juli zal het eerder september worden.

Soms krijg je een Canyon opeens binnen een week in plaats van 2 maanden.

En soms krijg je de melding dat er 6 maanden bij komen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De enige zekerheid is dat als je hem niet besteld, ze hem ook niet zullen leveren.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En hoe langer je wacht, hoe verder de leverdatum vooruit schuift.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Kom ik ‘m maar bestellen…! Enige wat je nu kunt doen is je inschrijven voor de melding als die weer in de verkoop gaat. Blijkbaar gaat dat dus rond juli gebeuren.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

geen garanties, maar dat heb ik in 2019 ook een keer gehad.
Na de mail direct besteld (binnen een kwartier ofzo) en de fiets (Exceed) is toen uit voorraad geleverd binnen enkele dagen.
Plaats reactie