Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Greyfox schreef: wo 15 januari 2020, 20:13
Mike123 schreef: di 14 januari 2020, 23:20

Was de maat niet goed of mankeerde er iets aan de fiets?
Kennis van mij wil namelijk ook een Neuron gaan kopen. Ben gewoon benieuwd.
Heb hem eigenlijk richting Canyon gepraat :o
Laat me voorop stellen dat het een fantastische fiets is, met super afmontage.
Alleen voor mij is het achteraf de een-na beste fiets.
Ten eerste ligt de bracket lager dan ik gewend ben, dus raakte ik nogal eens de grond bij het doortrappen in de bochten.
Belangrijker was dat is blijkbaar geen souplesse-rijder ben, waardoor ik niet kon wennen aan de pedal bob.
Volgens velen hier is die er niet, maar ik had er wel last van dus besloot ik van de 30 dagen retourservice gebruik te maken.
Dan zal het voor mijn kennis wel meevallen denk ik. Is geen echte hardrijder en vooral met de Neuron langere routes rijden.
En langer is meer dan de normale rondjes van 40 a 50 km. Maar daar ben ik dan ook niet bang voor.
wijmaar
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 30 maart 2011, 11:03

nixpix01 schreef: di 14 januari 2020, 13:21 Ook hier een gedupeerde... op 6 jan bike besteld welke op voorraad leverbaar was (voor de hack/storing)... sindsdien alleen een orderbevestiging met ordernummer welke niet herkend wordt. Geen betaalbevestiging, geen klantnummer en geen updates vwb levering of verzending. Helaas geen updates vanuit Canyon mogelijk...
Inmiddels al iets meer gehoord? Twee dagen geleden een Neuron besteld, ben niet zo goed in wachten 😬
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik zit net even te kijken naar de lux...…. Maar qua kleuren blijft het lastig bij canyon.
Of iemand met kleurenblindheid bepaalt daar de combinatie of ik mis iets, maar ik denk de eerste :-{ :-{

Maar de twee topmodellen, als je daar nou gewoon de vork omwissel heb je twee fantastische mooie fietsen zeker de zwart grijs rode met de sid vork en de zwart oranje met de fox vork.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Werkt de ICT al of ligt het nog steeds plat?
Alleen cryptoware of is er ook data door de cybercriminelen weggesluisd?
Als ik recent een Canyon had gekocht zou ik m'n creditcard heel scherp in de gaten houden ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Flow&Co schreef: wo 15 januari 2020, 09:56
maartenv schreef: di 14 januari 2020, 12:18

Herstel: zit gewoon een factuur in de doos!
Ik heb de fiets gisteren ontvangen. Ik had niet zoveel tijd dus heb me vooral op het afbouwen van de fiets gefocust. Ik kwam in de doos alleen een pakbon tegen. Zal vanavond even zoeken of ik ook een factuur kan vinden. Ik maak me er nu niet zo druk om maar het is wel fijn als je alle administratie in je bezit hebt voor het geval dat je wilt retouren of bij garantiegevallen. Ik ga er daarnaast vanuit dat, zoals je ook al aangaf, facturen etc. alsnog op de normale manier via mail verstuurd worden als het systeem weer werkt.
Voor de volledigheid, de factuur zat inderdaad in de doos bij de fiets.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Cube-Elite schreef: ma 20 januari 2020, 14:48 Ik zit net even te kijken naar de lux...…. Maar qua kleuren blijft het lastig bij canyon.
Of iemand met kleurenblindheid bepaalt daar de combinatie of ik mis iets, maar ik denk de eerste :-{ :-{

Maar de twee topmodellen, als je daar nou gewoon de vork omwissel heb je twee fantastische mooie fietsen zeker de zwart grijs rode met de sid vork en de zwart oranje met de fox vork.
Net wat je smaak is. Ik vind zo'n felgekleurde vork wel gaaf, maar het maakt ze niet zo clean als we normaal van Canyon gewend zijn inderdaad. Toch kan ik de gewaagdheid wel waarderen

Moet zeggen dat ik toch wel erg benieuwd ben waarmee ik m'n nerve AL9.9 ooit mee moet gaan veranderen. De Lux is wat meer race gericht dan die fiets en de nieuwe neuron is weer meer richting trail. Toch gaat m'n voorkeur meer uit naar de speelsheid en vooral de brede inzetbaarheid die m'n huidige nerve al laat zien, dan zal het toch een neuron worden. Ik vraag me alleen wel af welke fiets de snellere is eerlijk gezegd. Het lijk alsof er voor de "oude" nerve nooit echt een volledige opvolger is gekomen, maar meer dat hij is gegroeid richting de trail fietsen
Who needs roads when there's dirt
Z!P
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 20 januari 2020, 12:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 20 januari 2020, 15:56 Werkt de ICT al of ligt het nog steeds plat?
Alleen cryptoware of is er ook data door de cybercriminelen weggesluisd?
Als ik recent een Canyon had gekocht zou ik m'n creditcard heel scherp in de gaten houden ;)
Ik heb vandaag even contact gehad met Canyon, alles werkt weer maar ze hebben een “kleine” achterstand bij het verwerken van de orders. Hoe klein, dat kunnen/willen ze niet kwijt.
Zelf sta ik ook op het punt een bestelling te doen, dus zal afwachten worden vrees ik...
Heeft er iemand nog een recente ervaring met bestellen/levertijden?
Remmen is angst :winkie:
wijmaar
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 30 maart 2011, 11:03

Z!P schreef: ma 20 januari 2020, 17:14
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 20 januari 2020, 15:56 Werkt de ICT al of ligt het nog steeds plat?
Alleen cryptoware of is er ook data door de cybercriminelen weggesluisd?
Als ik recent een Canyon had gekocht zou ik m'n creditcard heel scherp in de gaten houden ;)
Ik heb vandaag even contact gehad met Canyon, alles werkt weer maar ze hebben een “kleine” achterstand bij het verwerken van de orders. Hoe klein, dat kunnen/willen ze niet kwijt.
Zelf sta ik ook op het punt een bestelling te doen, dus zal afwachten worden vrees ik...
Heeft er iemand nog een recente ervaring met bestellen/levertijden?
Ik heb besteld op 15-1, een Neuron welke op voorraad was. Staat na een paar dagen "ontvangen" sinds vandaag op "in picking" met als verwachte verzenddatum 20-24 januari. Order tracking werkt dus weer, en verzending is best rap als de huidige status klopt.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

twowheeler schreef: ma 20 januari 2020, 16:54
Cube-Elite schreef: ma 20 januari 2020, 14:48 Ik zit net even te kijken naar de lux...…. Maar qua kleuren blijft het lastig bij canyon.
Of iemand met kleurenblindheid bepaalt daar de combinatie of ik mis iets, maar ik denk de eerste :-{ :-{

Maar de twee topmodellen, als je daar nou gewoon de vork omwissel heb je twee fantastische mooie fietsen zeker de zwart grijs rode met de sid vork en de zwart oranje met de fox vork.
Net wat je smaak is. Ik vind zo'n felgekleurde vork wel gaaf, maar het maakt ze niet zo clean als we normaal van Canyon gewend zijn inderdaad. Toch kan ik de gewaagdheid wel waarderen

Moet zeggen dat ik toch wel erg benieuwd ben waarmee ik m'n nerve AL9.9 ooit mee moet gaan veranderen. De Lux is wat meer race gericht dan die fiets en de nieuwe neuron is weer meer richting trail. Toch gaat m'n voorkeur meer uit naar de speelsheid en vooral de brede inzetbaarheid die m'n huidige nerve al laat zien, dan zal het toch een neuron worden. Ik vraag me alleen wel af welke fiets de snellere is eerlijk gezegd. Het lijk alsof er voor de "oude" nerve nooit echt een volledige opvolger is gekomen, maar meer dat hij is gegroeid richting de trail fietsen
Ik had ook een al 9.9, heb de stap naar de Lux gemaakt, geen moment spijt van gehad 😀
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 20 januari 2020, 15:56 Werkt de ICT al of ligt het nog steeds plat?
Alleen cryptoware of is er ook data door de cybercriminelen weggesluisd?
Als ik recent een Canyon had gekocht zou ik m'n creditcard heel scherp in de gaten houden ;)
Dan moet je creditcard maatschappij gehackt zijn. Webshops (waaronder canyon) hebben geen enkele inzage in je betaling data.
qiud
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 26 januari 2008, 23:36
Mijn mountainbike: Focus black forest 2.0 2014

Z!P schreef: ma 20 januari 2020, 17:14
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 20 januari 2020, 15:56 Werkt de ICT al of ligt het nog steeds plat?
Alleen cryptoware of is er ook data door de cybercriminelen weggesluisd?
Als ik recent een Canyon had gekocht zou ik m'n creditcard heel scherp in de gaten houden ;)
Ik heb vandaag even contact gehad met Canyon, alles werkt weer maar ze hebben een “kleine” achterstand bij het verwerken van de orders. Hoe klein, dat kunnen/willen ze niet kwijt.
Zelf sta ik ook op het punt een bestelling te doen, dus zal afwachten worden vrees ik...
Heeft er iemand nog een recente ervaring met bestellen/levertijden?
7/1 besteld
15/1 orderbevestiging en betaald
Nu afwachten wanneer geleverd wordt.
Geen verdere info vanuit Canyon.
Wel konden ze bevestigen dat de betaling gelukt is.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

maartenv schreef: ma 20 januari 2020, 21:08
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 20 januari 2020, 15:56 Werkt de ICT al of ligt het nog steeds plat?
Alleen cryptoware of is er ook data door de cybercriminelen weggesluisd?
Als ik recent een Canyon had gekocht zou ik m'n creditcard heel scherp in de gaten houden ;)
Dan moet je creditcard maatschappij gehackt zijn. Webshops (waaronder canyon) hebben geen enkele inzage in je betaling data.
Ja, ik weet hoe het werkt, vandaar mn opmerking.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
qiud
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 26 januari 2008, 23:36
Mijn mountainbike: Focus black forest 2.0 2014

Site en ordertracking lijkt weer te werken. Iig voor mij. Verzending staat voor deze week.
ief
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 21 augustus 2006, 20:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux SLX 2021

Canyon Exceed 8.0 besteld op donderdagavond 16-01-2020 en meteen betaald. Order staat op picking en verwachte levertijd 20-24 januari. Ben benieuwd of ze deze week halen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

qiud schreef: ma 20 januari 2020, 21:36 Site en ordertracking lijkt weer te werken. Iig voor mij. Verzending staat voor deze week.
Dan is de vraag; komt ie voor of na het weekend? :-D
Plaats reactie