Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Volgens mij staat canyon bekend als value for money. De duurste stoic heeft nx afmontage.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

bk1985 schreef: di 8 december 2020, 12:57 De Stoic! slim concept weer van de mensen bij Canyon, goed betaalbaar ook. :D
Slim concept? Het LTHT concept bestaat al langer, dit lijkt erg veel op een Scandal. Je zou ook kunnen zeggen 'waarom nu pas'.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het value for money concept is wel losgelaten inmiddels, deze Stoic is niet goedkoper dan vergelijkbare fietsen van andere aanbieders. Het 'instapmodel' is een goede keuze, persoonlijk zou ik liever 10 speed Deore hebben dan de 12 speed SX op de 'middenklasser' en het is hilarisch dat de marketing afdeling dit durft te schrijven: "Een superlicht totaalpakket. Gewichtsbesparende RockShox Recon vork met SRAM Level remmen en SX Eagle groepset" want zowel een Recon silver als SX materiaal is niet bepaald licht.

Het zou aantrekkelijk zijn als het duurste model voor de prijs van de middelste zou gaan, dat zou. Dat soort stunts haalde Canyon vroeger wel uit maar dat houd je als bedrijf niet eeuwig vol. De naamsbekendheid en het marktaandeel zijn verworven en dus stijgen de prijzen naar 'normaal' niveau.

Een orginieel concept is het inderdaad totaal niet, zie Kona, Commencal, Nukeproof, Vitus, On-One en talloze andere merken die al heel lang dit soort fietsen leveren. Het is wel een heel fijn concept, dat dan weer wel :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

SX als een upgrade over Deore, ik ben nog niet overtuigd... Meest aantrekkelijke is de instapper en dan heb je nog een paar maanden om de RCZ nieuwsbrief te volgen voor een fatsoenlijke vork en remmen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
KTM990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 10 november 2020, 11:22

maaf2 schreef: wo 9 december 2020, 10:53 Wat mij tegenhoudt aan het kopen van zowel de stoic als een grand canyon (of hoe heet dat ding) is vooral de afmontage.
Beide modellen hebben een geometrie waar ik mij wel in kan vinden, maar vind de afmontage niet de moeite.
Zou je mij willen vertellen wat je anders aan de afmontage van de Grand Canyon zou willen zien? Ik heb zelf de Grand Canyon 8 besteld. https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... be=GY%2FRD
Canyon Grand Canyon 8
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Prima fiets hoor!
Je zou de velgen kunnen vervangen, maar ik zou er eerst lekker mee gaan fietsen.
Vind maar eens een fiets met zo’n afmontage voor die prijs...
Laat je niet gek maken op dit forum. :-D
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

KTM990 schreef: vr 11 december 2020, 23:11
maaf2 schreef: wo 9 december 2020, 10:53 Wat mij tegenhoudt aan het kopen van zowel de stoic als een grand canyon (of hoe heet dat ding) is vooral de afmontage.
Beide modellen hebben een geometrie waar ik mij wel in kan vinden, maar vind de afmontage niet de moeite.
Zou je mij willen vertellen wat je anders aan de afmontage van de Grand Canyon zou willen zien? Ik heb zelf de Grand Canyon 8 besteld. https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... be=GY%2FRD
Voor de prijs die je ervoor betaalt heb je een goede fiets, dat zeker!
Het is simpelweg dat ik meer geld over heb voor een fiets (om betere onderdelen te hebben), dat heeft Canyon niet in de Stoic en Grand Canyon.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Vorige jaren waren er inderdaad nog beter afgemonteerde Grand Canyons in het gamma. Wat duurder natuurlijk, maar het nog steeds meer dan waard.
Je zou denken dat daar nu ook nog ruimte voor/vraag naar is (juist nu, met de extra Corona-vraag die er is, maar die was natuurlijk niet planbaar).
Heb zelf zo’n variant staan. Carbon variant zou van mij zelfs nog mogen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
KTM990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 10 november 2020, 11:22

awinkel schreef: vr 11 december 2020, 23:20 Prima fiets hoor!
Je zou de velgen kunnen vervangen, maar ik zou er eerst lekker mee gaan fietsen.
Vind maar eens een fiets met zo’n afmontage voor die prijs...
Laat je niet gek maken op dit forum. :-D
Nee laat me niet gek maken hoor, was gewoon benieuwd wat maaf2 er anders aan had willen zien :wink:
Ik heb de fiets ook grotendeels besteld vanwege de geo en dat er naar mijn weten al een aardige vork inzit en XT achter.
Eerst inderdaad lekker gaan fietsen en dan denk ik dat de velgen op een duur de eerste upgrade zullen zijn. :)
Canyon Grand Canyon 8
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

Kaper schreef: di 8 december 2020, 13:59 En nog op voorraad ook! Ongekend
Inmiddels alle voorraad alweer weg zag ik :P
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

George schreef: wo 9 december 2020, 15:09 Het zou aantrekkelijk zijn als het duurste model voor de prijs van de middelste zou gaan, dat zou. Dat soort stunts haalde Canyon vroeger wel uit maar dat houd je als bedrijf niet eeuwig vol. De naamsbekendheid en het marktaandeel zijn verworven en dus stijgen de prijzen naar 'normaal' niveau.
Bedrijf staat volgens mij in de etalage, en dan is er geen lange termijn denken meer wat marge gaat kosten (en de opbrengst van het bedrijf verkleind).

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Is inmiddels verkocht, voor de 2e keer in korte termijn. Maar waarschijnlijk vooral om door te kunnen groeien. Oprichter Roman Arnold blijft er bij betrokken en dat betekent meestal dat er op dezelfde manier doorgegaan wordt als voorheen.

En als je jaarlijks met meer dan 30% groeit, dan moet er flink geïnvesteerd worden om te zorgen dat alles op rolletjes blijft lopen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Lars TB schreef: di 15 december 2020, 17:36 dan moet er flink geïnvesteerd worden om te zorgen dat alles op rolletjes blijft lopen.
Liever op noppige MTB banden 😎
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Lars TB schreef: di 15 december 2020, 17:36 Is inmiddels verkocht, voor de 2e keer in korte termijn. Maar waarschijnlijk vooral om door te kunnen groeien. Oprichter Roman Arnold blijft er bij betrokken en dat betekent meestal dat er op dezelfde manier doorgegaan wordt als voorheen.

En als je jaarlijks met meer dan 30% groeit, dan moet er flink geïnvesteerd worden om te zorgen dat alles op rolletjes blijft lopen.
De vorige investering (een verkoop klinkt zo negatief ;)) van Canyon was 5 jaar geleden. Dit was echter een zeer kleine investering om gezamelijk het risico te dragen voor de oprichting van Canyon USA. Dat blijft toch een spannende (juridische) stap. Nu is het een vrij andere zet waarin echt een groot aandeel wordt genomen. Roman Arnold heeft nog steeds 40% van de aandelen in handen maar de investering is er nu echt op gericht om het complete merk Canyon naar het volgende niveau te brengen. Vooral de inmenging van Tony Fadell ben ik erg benieuwd naar! Ik denk dat zijn bedrijf toch wel zijn stempel gaat drukken en dat we meer kunnen verwachten dan alleen een kapitaal injectie. En die groei is inderdaad ook een terugkerend 'probleem'; voor ook in deze periode loopt iedereen zichzelf op dit moment compleet voorbij in de fietsbranche..

https://nieuwsfiets.nu/2020/12/15/duits ... he-handen/
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

maartenv schreef: wo 16 december 2020, 11:16
Lars TB schreef: di 15 december 2020, 17:36 Is inmiddels verkocht, voor de 2e keer in korte termijn. Maar waarschijnlijk vooral om door te kunnen groeien. Oprichter Roman Arnold blijft er bij betrokken en dat betekent meestal dat er op dezelfde manier doorgegaan wordt als voorheen.

En als je jaarlijks met meer dan 30% groeit, dan moet er flink geïnvesteerd worden om te zorgen dat alles op rolletjes blijft lopen.
De vorige investering (een verkoop klinkt zo negatief ;)) van Canyon was 5 jaar geleden. Dit was echter een zeer kleine investering om gezamelijk het risico te dragen voor de oprichting van Canyon USA. Dat blijft toch een spannende (juridische) stap. Nu is het een vrij andere zet waarin echt een groot aandeel wordt genomen. Roman Arnold heeft nog steeds 40% van de aandelen in handen maar de investering is er nu echt op gericht om het complete merk Canyon naar het volgende niveau te brengen. Vooral de inmenging van Tony Fadell ben ik erg benieuwd naar! Ik denk dat zijn bedrijf toch wel zijn stempel gaat drukken en dat we meer kunnen verwachten dan alleen een kapitaal injectie. En die groei is inderdaad ook een terugkerend 'probleem'; voor ook in deze periode loopt iedereen zichzelf op dit moment compleet voorbij in de fietsbranche..

https://nieuwsfiets.nu/2020/12/15/duits ... he-handen/
Het is misschien wel zo netjes als je ook even je functie vermeld.
Plaats reactie