Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: wo 22 mei 2019, 14:47 Mijn Canyon frame is geadoniseerd. Die van jou ook. Ik heb nergens last van
Rij je soms elke dag vol gas door een kattenbak?
Geanodiseerd bedoel je? Echt niet, is gewoon gelakt aluminium. Anodiseren gaat toch ook niet in meerdere kleuren op 1 frame? Het gaat een bad in na de behandeling.
bartike
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 3 februari 2011, 20:25
Mijn mountainbike: on-one Lurcher & Inbred

bartike schreef: wo 22 mei 2019, 12:20 iemand dat bij zijn lux een krakend lawaai heeft bij het op de trappers gaan staan?

vering is het niet, want als ik ze laat in veren tijdens het rijden hoor ik niets
juist bij kracht zetten op de trappers, lijkt me zo richting trapas of cassette te gaan.

dacht vraag het hier effe, dan kan ik misschien gerichter gaan zoeken dan alles te gaan in vetten.


betreft een lux 8.0

verder top fietsje voor iedereen bang word :p reeds 2300km veel plezier op beleefd :-q

eerst trapas gedemonteerd en mooi zuiver gemaakt en netjes ingevet en gemonteerd, had geen resultaat.
daarna cassette gedemonteerd alles zuivergemaakt en netjes terug ingevet en gemonteerd en steekas goed zuiver gemaakt en ingevet gemonteerd en het geluid is weg.

vermoed zelf de steekas eigenlijk

geluid weg weer een gelukkig mens :)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik ben op zoek naar de exacte speclist van mijn fiets: Canyon Grand Canyon AL SL 7.0 (2018)
Die stond tot voor kort op de site maar die is logischerwijs vernieuwd naar de 2019 bikes.

Canyon net gemaild, maar die hebben (als zovelen) denk ik lang weekend en ik heb 'm eigenlijk morgen nodig.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Heb je een specifiek iets wat je wilt weten?
Wellicht dat je dan sneller antwoord krijgt.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Giant-E schreef: wo 29 mei 2019, 17:26 Ik ben op zoek naar de exacte speclist van mijn fiets: Canyon Grand Canyon AL SL 7.0 (2018)
Die stond tot voor kort op de site maar die is logischerwijs vernieuwd naar de 2019 bikes.

Canyon net gemaild, maar die hebben (als zovelen) denk ik lang weekend en ik heb 'm eigenlijk morgen nodig.
Misschien staat ie in de outlet. Chat is normaal tot 18.00 open
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Chat gaf zojuist 't advies een mail te sturen. Is er geen tool dat je een oude site kan bezoeken?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zeker :-)
Even op deze link klikken.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Werkt goed. :-q Helaas geen Grand Canyon. Raar, die stond er altijd bij.
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

Even een vraag voor de Neuron CF 9.0 SL rijders. Wij heeft zijn Reynolds TR 309 wielen al tubeless gemaakt en welke ventielen gebruik je hiervoor?
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Iemand een idee of het noodzakelijk is je crankstel weer met 54NM vast te zetten? 34T op de Lux (laten) vervangen voor een 36T, maar was nauwelijks los te krijgen..
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

jernij schreef: wo 26 juni 2019, 21:15 Iemand een idee of het noodzakelijk is je crankstel weer met 54NM vast te zetten? 34T op de Lux (laten) vervangen voor een 36T, maar was nauwelijks los te krijgen..
Ik heb de cranck zonder momentsleutel vastgedraaid.
Zo vast mogelijk met een flinke imbus. Dit was geen 54NM

Ging idd lastig los :)
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

worstkaas schreef: do 27 juni 2019, 16:22
jernij schreef: wo 26 juni 2019, 21:15 Iemand een idee of het noodzakelijk is je crankstel weer met 54NM vast te zetten? 34T op de Lux (laten) vervangen voor een 36T, maar was nauwelijks los te krijgen..
Ik heb de cranck zonder momentsleutel vastgedraaid.
Zo vast mogelijk met een flinke imbus. Dit was geen 54NM

Ging idd lastig los :)
Vast is vast :-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Gebruikersavatar
uncle sam
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 19:28
Mijn mountainbike: canyon lux

bartike schreef: wo 22 mei 2019, 19:25
bartike schreef: wo 22 mei 2019, 12:20 iemand dat bij zijn lux een krakend lawaai heeft bij het op de trappers gaan staan?

vering is het niet, want als ik ze laat in veren tijdens het rijden hoor ik niets
juist bij kracht zetten op de trappers, lijkt me zo richting trapas of cassette te gaan.

dacht vraag het hier effe, dan kan ik misschien gerichter gaan zoeken dan alles te gaan in vetten.


betreft een lux 8.0

verder top fietsje voor iedereen bang word :p reeds 2300km veel plezier op beleefd :-q

eerst trapas gedemonteerd en mooi zuiver gemaakt en netjes ingevet en gemonteerd, had geen resultaat.
daarna cassette gedemonteerd alles zuivergemaakt en netjes terug ingevet en gemonteerd en steekas goed zuiver gemaakt en ingevet gemonteerd en het geluid is weg.

vermoed zelf de steekas eigenlijk

geluid weg weer een gelukkig mens :)
Had hetzelfde voor met lux 9.0, met de reynolds i9 wielset erin.
Gekraak deed zich eig al voor vanaf dag 1.
Steekas harder aanspannen of insmeren hielp idd, dacht ik.
Tot ik afgelopen weekend een fel gekletter hoorde in de naaf.
Bij thuiskomst bleek de buitenlager van de body compleet in gort.
Cheap ass enduro 61803 lager was in 100 mini-stukjes.
Nu een degelijke SKF erin en de lux is nog nooit zo stil geweest.
Heb geen garantie aangevraagd wegens de lage self-replace kost.
Brammel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 21 juni 2019, 10:59

Om de balans over de levertijden van Canyon wat terug te brengen: Mijn gisterenochtend bestelde Canyon Neuron CF 8.0 wordt vandaag geleverd. Super snelle service dus!
Stone
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 3 april 2015, 21:24

Hoi bikers,

Ik kom hier weinig maar heb nu een hopelijk eenvoudige vraag. Ik sta op het punt een neuron te bestellen als allround full suspension om mijn HT te vervangen. Ik twijfel tussen de AL 7.0 en de CF 8.0. Kunnen jullie een mening geven over:

- Verschillen veroorzaakt door frame materiaal, demper opstelling en afwerking/dichte lagers vs open.

- Eventuele verschillen in geometrie tussen de AL en CF en de gevolgen voor het rijgedrag.

Ik ben 1.90 lang, 93cm binnenbeen lengte en 72 kg en de canyon website zet me op een maat L. Klopt dat voor jullie?

Bedankt voor de keuzehulp
Plaats reactie