Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wat ik aangeef is dat je feitelijk in verhouding moet kopen. En dat onderbouwt Aurelius eigenlijk.

(Hooguit is die xc-bak voor hem in verhouding eigenlijk een enduro wat geometrie betreft, alleen een erg lichte. Maar dat is wederom een bewijs dat je in verhouding moet kijken!!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Lars TB schreef: do 20 december 2018, 10:20 Wat ik aangeef is dat je feitelijk in verhouding moet kopen. En dat onderbouwt Aurelius eigenlijk.

(Hooguit is die xc-bak voor hem in verhouding eigenlijk een enduro wat geometrie betreft, alleen een erg lichte. Maar dat is wederom een bewijs dat je in verhouding moet kijken!!)
@Suravida, jij, Lars en ik zeggen hetzelfde.
Gewicht (en stijfheid) is relatief, je moet eea in verhouding bekijken :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

En ik heb mijn omruiling naar een XL definitief geannuleerd en ik blijf bij de L

Zadel stond een beetje te hoog, en met een nieuw riserstuurtje (19mm) is de drop relatief beperkt geworden. Ik hoop dat ik ooit in staat ben om dingen te doen die té extreem zijn voor de fiets.

Op naar de BeMC 2019! (en Luik Bastenaken Luik)
en IM Barcelona 2020!
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

pietheinpeeters schreef: zo 16 december 2018, 00:20
Nats schreef: vr 14 december 2018, 13:36

ja, ik heb hem hier staan
Hij is uitverkocht omdat FOX geen vorken kan leveren. Het is onbekend of hij nog besteld kan worden. Aldus Canyon NL.
Balen!
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Krijg net bericht van Canyon dat de bestelde LUX CF SL 8.0 Race Team, XTR 1x12 afgemonteerd, met (heel lichte) Race Face Next SL crankset zal worden geleverd, ipv XTR crank. (Pm: dat is ook het geval bij bv de Spark Pro RC, weet ik van mijn fietsmaat, die hetzelfde bericht kreeg via Scott/LBS)). Brand bij Shimano geweest, naar ik begreep.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

aurelius schreef: do 20 december 2018, 19:30 Krijg net bericht van Canyon dat de bestelde LUX CF SL 8.0 Race Team, XTR 1x12 afgemonteerd, met (heel lichte) Race Face Next SL crankset zal worden geleverd, ipv XTR crank. (Pm: dat is ook het geval bij bv de Spark Pro RC, weet ik van mijn fietsmaat, die hetzelfde bericht kreeg via Scott/LBS)). Brand bij Shimano geweest, naar ik begreep.
Hoewel ik prima tevreden ben met mijn NextSL cranks, zou ik daar toch heel erg van balen! Die nieuwe xtr cranks zien er super uit.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

aurelius schreef: do 20 december 2018, 19:30 Krijg net bericht van Canyon dat de bestelde LUX CF SL 8.0 Race Team, XTR 1x12 afgemonteerd, met (heel lichte) Race Face Next SL crankset zal worden geleverd, ipv XTR crank. (Pm: dat is ook het geval bij bv de Spark Pro RC, weet ik van mijn fietsmaat, die hetzelfde bericht kreeg via Scott/LBS)). Brand bij Shimano geweest, naar ik begreep.
Maar dat was in maart 2018.
(https://nieuwsfiets.nu/2018/03/28/shima ... ote-brand/)
Heeft lang geduurd voordat ze zich dat realiseerden...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Cube_AMS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:29

aurelius schreef: do 20 december 2018, 19:30 Krijg net bericht van Canyon dat de bestelde LUX CF SL 8.0 Race Team, XTR 1x12 afgemonteerd, met (heel lichte) Race Face Next SL crankset zal worden geleverd, ipv XTR crank. (Pm: dat is ook het geval bij bv de Spark Pro RC, weet ik van mijn fietsmaat, die hetzelfde bericht kreeg via Scott/LBS)). Brand bij Shimano geweest, naar ik begreep.
Kreeg hetzelfde bericht vandaag terwijl ik gisteren nog in de chat met Canyon bevestigd had gekregen dat die conform planning volgende week geleverd zou worden. En nu komt die nu pas in april 🤬 Dus blij ben ik niet.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

aurelius schreef: do 20 december 2018, 19:30 Krijg net bericht van Canyon dat de bestelde LUX CF SL 8.0 Race Team, XTR 1x12 afgemonteerd, met (heel lichte) Race Face Next SL crankset zal worden geleverd, ipv XTR crank. (Pm: dat is ook het geval bij bv de Spark Pro RC, weet ik van mijn fietsmaat, die hetzelfde bericht kreeg via Scott/LBS)). Brand bij Shimano geweest, naar ik begreep.
Zeker een mooi alternatief en makkelijker aan vervangingsbladen te komen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Cube_AMS schreef: do 20 december 2018, 23:57
aurelius schreef: do 20 december 2018, 19:30 Krijg net bericht van Canyon dat de bestelde LUX CF SL 8.0 Race Team, XTR 1x12 afgemonteerd, met (heel lichte) Race Face Next SL crankset zal worden geleverd, ipv XTR crank. (Pm: dat is ook het geval bij bv de Spark Pro RC, weet ik van mijn fietsmaat, die hetzelfde bericht kreeg via Scott/LBS)). Brand bij Shimano geweest, naar ik begreep.
Kreeg hetzelfde bericht vandaag terwijl ik gisteren nog in de chat met Canyon bevestigd had gekregen dat die conform planning volgende week geleverd zou worden. En nu komt die nu pas in april 🤬 Dus blij ben ik niet.
Dat slaat helemaal nergens op. Eerst beweren dat er volgende week geleverd wordt en dan de leverdatum 4 maanden opschuiven. Dikke onvoldoende voor Canyon.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Heeft Scott ook last van.
Eind juni Spark RC Pro besteld, levering beloofd september. Is inmiddels maart...
Denk dat de Veegpiet bij Shimano ligt?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jongens, laat die fiets gewoon zonder crank komen en bestel gewoon een Cane Creek eeWings... :bier: :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Heeft iemand de rode Lux in huis?
Heb de zwarte 7.0 besteld, maar heb liever de 8.0.
Probleem is dat die er alleen in rood is en dat lijkt niet heel mooi op de site, maar maybe in real life wel?
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nats heeft volgens mij een rode Lux.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Nats schreef: vr 14 december 2018, 13:36
jernij schreef: ma 10 december 2018, 17:33 Is de Lux 7.0 ooit op voorraad geweest?
ja, ik heb hem hier staan
Een rode? ;-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Plaats reactie