Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Past niet hier maar als Aurelius toch nog moet kiezen....:

https://www.orbea.com/nl-nl/brands/oiz" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook niet verkeerd!
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Mooie oplossing voor de achterrem, flatmount! :wink:

Afbeelding
nlvoortman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 22 oktober 2014, 15:53
Mijn mountainbike: Canyon Inflite | Canyon Ultimate

Zeer zieke fiets!!! :D :D :D
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Sjieke fiets.. dat begint hier te kriebelen voor die Canyon SL 8.0 Pro, staat zelfs nog 300€ korting op met licentie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Forau schreef:Mooie oplossing voor de achterrem, flatmount! :wink:

[img].jpg[/img]
Zucht... .


Standaard nummer zoveel...

(in dit geval zit je meteen vast aan SRAM of Shimano. Voorlopig.)(Afgezien van dat Canyon bij lange niet de eerste is en dat in de VS al een 180 mm flatmount standaard bedacht is...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ja flatmounts zie ik ook niet echt als voordeel.
Overigens lijken die flatmounts op die van klein en trek frames van 20 jaar terug.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik snap werkelijk waar niet het nut van die spuuglelijke knik in de bovenbuis. Waarom wordt dit op veel fietsen zo gemaakt? Die knik in de onderbuis snap ik dan nog een klein beetje, maar samen met de knik in de bovenbuis lijkt het alsof de fiets hard tegen een muur is geparkeerd en dan mag jij er mee rijden. Bah. Ik had ook liever een nette rechte buis onder bij het bracket gezien, maar net zoals bij de nieuwe Rocky Element schijnt de behoefte voor een 2de bidon groter te zijn dan een esthetisch frame (lees: ook dat is fucking lelijk).
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Zouden die knikken er echt alleen maar zitten om plek te maken voor je bidons? Of is er nog een andere denkbare reden?

Iemand enig idee wat de verschillen zijn tussen het SL en SLX frame trouwens?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
prinsken
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 16:31

38x10 schreef:Iemand enig idee wat de verschillen zijn tussen het SL en SLX frame trouwens?
sl 1852 g
slx 1662 g
volgens bikeradar in maat M
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Brambo67 schreef:Past niet hier maar als Aurelius toch nog moet kiezen....:

https://www.orbea.com/nl-nl/brands/oiz" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook niet verkeerd!
Het leed is al geschied @Brambo67 :winkie: ...
't Is maar goed dat ik net wat anders heb besteld en dat ze in het filmpje vertellen dat de Lux optimaal is afgestemd op een 34 tot 38T voorblad, daarvoor ben ik niet geschikt (heb 32 nodig), gelukkig maar (auch... dat verzacht de pijn wat)... Wow... wat een afmontages voor het geld (weer)!!

Die LUX CF SL 8.0 Race Team in rood is wat mij betreft helemaal af, op het voorblad na. Shimano XTR, Fox Step Cast 34mm 110mm vork, dropper, DT Swiss XRC 1250 Carbon wielen, 10,7kg, voor 'slechts' 4600,-... hoe doen ze dat toch?!

Erg benieuwd naar de eerste rijtesten, leuk Bikeradarfilmpje :-q
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nog watvinfo over de Lux:
https://mountainbikeplus.com/nl/n/de-ni ... untry/1107" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.velozine.nl/2018/06/26/canyo ... ieuwe-lux/" onclick="window.open(this.href);return false;
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Pinbike: https://m.pinkbike.com/news/2019-canyon ... -ride.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
simonovereem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 179
Lid geworden op: za 24 juni 2006, 19:48
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SLX RS-1, Cannondale F700, Scott Scale 10

Prijstechnisch toch wel erg interessant, zeker met licentiekorting. Hier zit waarschijnlijk de opvolger van mijn Grand Canyon bij (de 'Race Team' of 'Pro Race').
Vraag me wel af in hoeverre je zo'n dropper nu echt gaat gebruiken? (en ja, heb best wat ervaring met extreme marathons in het buitenland, maar nooit echt het gevoel gehad dat een dropper me echt verder zou helpen). Wellicht denk ik te conservatief en kan iemand me overtuigen :wink:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Dropper is fun, daarnaast op technische stukken meer controle, zekerheid, gemak, en daarmee snelheid. Zelfs Schurter en collega’s rijden ermee rond. Technische XC rondjes zijn natuurlijk ook weer anders dan sommige lange niet zo technische marathons... Je kunt er ook een vaste pen inzetten, natuurlijk, als gewicht de hoogste prioriteit zou hebben.
Voor mij is de funfactor, de controle, het speelse, eigenlijk het belangrijkst.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het ligt er een beetje aan met een dropper. Ben je 190 cm op een XC fiets, dan is het nut geringer in XC terrein. Maar ben je klein, dan zit er verhoudingsgewijs meer fiets in de weg en is een dropper in veel meer omstandigheden erg lekker/prestatiebevorderend. Als je gaat springen, vol door bochten wilt raggen, dan heeft een dropper altijd nut!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie