Bike Motion Benelux

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
E van Dalen
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 16 mei 2011, 22:23
Mijn mountainbike: AE easton team issue. AE lightning 890/AE durango 780 carbon.

maaf2 schreef: zo 4 maart 2018, 09:08 Iemand ergens Rocky Mountains of Norco gespot?
rocky mountain stond er dit jaar wel met een stand! zo ook kona en meer exclusievere merken. (heb zelf weer even staan kwijlen bij American Eagle met 2 nieuwe kleuren te leveren nu)
American Eagle MTB facebook groups.>

https://www.facebook.com/groups/1519785 ... ts&fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/profile.php?id ... ts&fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Heb ik het nou goed gezien dat er een aparte beurs alleen voor E-bikes was en dat grote fabrikanten zoals Specialized en Giant daar wel stonden en niet op Bike Motion zelf?

Vind dat wel apart, maar goed e-bikes zijn booming en alles draait om geld verdienen.
Het liefst zien de fabrikanten iedereen op een e-bike.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Bikemotion is voor veel merken niet interessant meer: overgrote deel van de bezoekers komt daar met hun fietsclubje om tegen standmedewerkers te vertellen dat hun 15jr oude Colnago beter is dan al die nieuwe fietsen. Vroeger was het nog deels een vakbeurs, tegenwoordig een huishoudbeurs voor mannen. Veel merken kiezen voor eigen marketingevents waarmee een specifieke doelgroep beter te bereiken is.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Rayb81 schreef: zo 1 maart 2020, 23:38 Heb ik het nou goed gezien dat er een aparte beurs alleen voor E-bikes was en dat grote fabrikanten zoals Specialized en Giant daar wel stonden en niet op Bike Motion zelf?

Vind dat wel apart, maar goed e-bikes zijn booming en alles draait om geld verdienen.
Het liefst zien de fabrikanten iedereen op een e-bike.
Ik heb begrepen dat de e-bike beurs goedkoper was dan BikeMotion.

Wij hebben als Mountainbike Museum een leuke beurs gehad, veel leuke reacties!!

Zelf ook nog even rondgelopen en ook weer een hoop inspiratie opgedaan!
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Rayb81 schreef: zo 1 maart 2020, 23:38 Heb ik het nou goed gezien dat er een aparte beurs alleen voor E-bikes was en dat grote fabrikanten zoals Specialized en Giant daar wel stonden en niet op Bike Motion zelf?

Vind dat wel apart, maar goed e-bikes zijn booming en alles draait om geld verdienen.
Het liefst zien de fabrikanten iedereen op een e-bike.
Velofollies is BM voor bij gestreefd. Wat Velofollies anders maakt weet ik niet, ben er niet geweest. Merkdagen zoals o.a. georganiseerd door Trek en Specialized blijken een succes.
Fietsvakantiebeurs en e-Xperience trekt ook ander publiek wat interessanter is voor standhouders.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Wellicht wat kort door de bocht; maar bij bikemotion is het vooral fietsen kijken. En tja...hoe je het ook bekijkt...een fiets blijft een fiets. :-)
De onderdelen wisselen dan nog weleens, maar over het algemeen is het vrij statisch. De maten veranderen wat en het gewicht veranderd wat, maar om elk jaar weer een remschijf, naaf o.i.d. te gaan bekijken wordt wat eentonig.
Als ik met het gezin ga blijven we vooral hangen bij de parcourtjes waarop de kinderen kunnen rijden.
Ik denk dat de aantrekkingskracht van BM een stuk beter wordt als er ook lezingen gegeven gaan worden over allerlei thema's zoals trainingen, rijden van lange afstanden, voeding etc. etc.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Na een jaar of 4 niet geweest te zijn afgelopen vrijdag toch maar eens een kijkje genomen. Op zich een leuke dag gehad maar het was idd niet zoveel bijzonders. Alles wat boven de 140 mm veerweg kwam had meer weg van een crossmotor dan een mtb. Jammer.
Weinig merken waar ik ook maar een beetje warm van werd. Enige dat me kon bekoren was een stand van Kona, paar mooie titanium fietsen gezien van Pilot, 11 Ants heb ik gemist :o
Verder kun je zien dat gravelbikes met dikke banden erg hip zijn. Weet nu ook niet of ik dat zo'n mooie ontwikkeling vind...
Al met al kan ik er wel weer een jaar of 4 tegenaan... :D
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

awinkel schreef: ma 2 maart 2020, 10:47 Wellicht wat kort door de bocht; maar bij bikemotion is het vooral fietsen kijken. En tja...hoe je het ook bekijkt...een fiets blijft een fiets. :-)
De onderdelen wisselen dan nog weleens, maar over het algemeen is het vrij statisch. De maten veranderen wat en het gewicht veranderd wat, maar om elk jaar weer een remschijf, naaf o.i.d. te gaan bekijken wordt wat eentonig.
Als ik met het gezin ga blijven we vooral hangen bij de parcourtjes waarop de kinderen kunnen rijden.
Ik denk dat de aantrekkingskracht van BM een stuk beter wordt als er ook lezingen gegeven gaan worden over allerlei thema's zoals trainingen, rijden van lange afstanden, voeding etc. etc.
Testparcours en de ‘ervaringsstand’ op de fietsvakantiebeurs zijn zeker een grote meerwaarde. Ook op de fietsvakantiebeurs diverse lezingen :-q
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Sommige zaken verschuiven gewoon of zijn in een bepaalde tijd niet meer rendabel. zo ook de BM.
15 jaar geleden was het leuk, voor het eerst nieuwe dingen zien op de beurs. Folder scoren en lekker lezen/kijken.

Daarnaast de periode maart, in april krijgen we al weer de eerste previews van de 2021 spullen. Het is dus in dat opzicht bijna een achterhaalde beurs.

Het publiek wat er komt zijn liefhebbers die relatief veel kennis zelf opdoen en dat kan prima via internet.
daarnaast staan er relatief dure fietsen voor een beperkte doelgroep en die groep zoekt het vaak zelf wel uit...…..

Ik ga ook niet meer en dat heeft veel te maken met de tijd van het jaar in maart heb ik mijn keuzes wel gemaakt en wil ik fietsen, niet naar een beurs.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

suravida schreef: vr 28 februari 2020, 22:15 het testparcours dat door de UHR vrijwilligers is aangelegd is prachtig.
Even een correctie. Het MTB Test Parcour is door Tracks & Trails en Eleven Zeros aangelegd. Er hebben een aantal mensen van verschillende trailcrews meegewerkt aan de aanleg en het afbreken. Door alleen de UHR vrijwilligers te noemen doe je een aantal mensen die hard gewerkt hebben te kort. :-)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Goede correctie! I did not know that. Die UHR vrijwilligers zijn wel nogal luidruchtig, dus waarschijnlijk heb ik de rest van de crew over het hoofd gezien. :oops: Wel echt een prachtige baan aangelegd, ik snap nu waar al die bomen zijn gebleven die recent langs de routes gekapt waren. ;-)

Verder was het mijn eerste Bikemotion als ondernemer en standhouder en dat is me erg goed bevallen. Gezellig samen met Rad15, Elan en Wolfpack 3 dagen lang de longen uit mijn lijf gepraat. Veel oude bekenden gezien, veel nieuwe proffessionele contacten gemaakt (waarvan 1 bekende mijn rode p0 als desktopachtergrond te hebben :o ) en vooral heel veel enthousiaste bezoekers te woord gestaan.
Beetje in je schuurtje je eigen ding doen is 1, maar mensen daadwerkelijk sprakeloos naar de details van je fietsen zien kijken is wel erg gaaf. :o

Verder heb ik wel wat rondgeneusd op de beurs, maar stond er niet heel veel bijzonders. Sour was leuk, met jaloersmakende poedercoats vooral, de Revel viel in het echt een beetje tegen, Pilot met Trust vork was dan wel weer dik, en een chroom gelakte Apex is stiekem toch best wel tof. :roll:

3x3 stand op 1 van de beste plekken van de Bikemotion :D
Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Jurriaan schreef: ma 2 maart 2020, 10:41 Merkdagen zoals o.a. georganiseerd door Trek en Specialized blijken een succes.
Waar baseer je die uitspraak op...?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

DeKerfs schreef: wo 4 maart 2020, 17:07
Jurriaan schreef: ma 2 maart 2020, 10:41 Merkdagen zoals o.a. georganiseerd door Trek en Specialized blijken een succes.
Waar baseer je die uitspraak op...?
Feitelijk nergens op. Aan de andere kant ze zijn niet teruggekeerd op Bikemotion nu zij al een aantal jaren merkdagen houden. Dus als die merkdagen geen succes zijn, Bikemotion is dat ook niet. Anders waren ze terug gekeerd.
Was Specialized niet al eens een jaar afwezig geweest het jaar daarop weer terug gekeerd om daar nu al een aantal jaren niet meer te zijn?

Let wel, op e-bikexperience stonden beide merken wel. Geeft aan waar de merken nu het meeste geld verdienen of denken te kunnen verdienen.
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Jurriaan schreef: wo 4 maart 2020, 17:58 Let wel, op e-bikexperience stonden beide merken wel. Geeft aan waar de merken nu het meeste geld verdienen of denken te kunnen verdienen.
Of het type mensen dat vooral naar beurzen gaat.
(Doelgroep)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Har77 schreef: ma 2 maart 2020, 09:59 Bikemotion is voor veel merken niet interessant meer: overgrote deel van de bezoekers komt daar met hun fietsclubje om tegen standmedewerkers te vertellen dat hun 15jr oude Colnago beter is dan al die nieuwe fietsen. Vroeger was het nog deels een vakbeurs, tegenwoordig een huishoudbeurs voor mannen. Veel merken kiezen voor eigen marketingevents waarmee een specifieke doelgroep beter te bereiken is.
+1 , wat was het een prut vertoning dit jaar , 3 jaar niet geweest had me op iets beters verheugd , dus deze is ook Passee
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie