DT-Swiss F535 One Revolutie?

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Qua inzet, soepel en toch ook wat harder zou XC het eerst in mij opkomen, maar gezien de veerweg van 130-160mm is ie daar nu juist weer niet voor bedoeld?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nee, DT zet hem in de markt als trailvork, dus in de hoek van de Pike, Fox34 e.d.

Volgens de test die ik noemde zit hij aan de enduro-kant van het spectrum, door de stijfheid en het veer/dempkarakter komt hij het best tot zijn recht bij stevig gebruik (die test was met de 140mm uitvoering).
Daar zit ook precies mijn twijfel om hem zelf te gaan gebruiken, ik ben niet zwaar en mijn rijstijl is juist niet zo van het overal overheen rammen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Zou goed in mijn NS passen. 130-150mm is perfect en ik ben wel zwaar en lomp. :lol:
En omdat hij als 2e fiets moet fungeren is het fijn om niet steeds naar de afstellig te hoeven kijken.
Maar dan moet ik nog even doorsparen geloof ik want er hangt best een prijskaartje aan.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Of Kermit de zijne laten proberen zodat je deze daarna als tweedehandsje kunt overnemen....voor weinig :lol:

Groet, Jan
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Jan F. schreef: za 23 januari 2021, 20:32 Of Kermit de zijne laten proberen zodat je deze daarna als tweedehandsje kunt overnemen....voor weinig :lol:

Groet, Jan
:lol:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
VMA
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 21 december 2020, 08:16
Mijn mountainbike: 2020 Karate Monkey

Klitse schreef: za 23 januari 2021, 19:49 Zou goed in mijn NS passen. 130-150mm is perfect en ik ben wel zwaar en lomp. :lol:
En omdat hij als 2e fiets moet fungeren is het fijn om niet steeds naar de afstellig te hoeven kijken.
Maar dan moet ik nog even doorsparen geloof ik want er hangt best een prijskaartje aan.
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Deze al gezien? Komt voor mijn bike te vroeg, net nieuwe wielen gekocht eerst weer even sparen :-)
:bier:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die heb ik zeker gezien, want dat is de mijne ;-)

(En inmiddels is-ie verkocht).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

VMA schreef: za 23 januari 2021, 20:49
Klitse schreef: za 23 januari 2021, 19:49 Zou goed in mijn NS passen. 130-150mm is perfect en ik ben wel zwaar en lomp. :lol:
En omdat hij als 2e fiets moet fungeren is het fijn om niet steeds naar de afstellig te hoeven kijken.
Maar dan moet ik nog even doorsparen geloof ik want er hangt best een prijskaartje aan.
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Deze al gezien? Komt voor mijn bike te vroeg, net nieuwe wielen gekocht eerst weer even sparen :-)
Zeker wel (want ik ben tenslotte op zoek naar een vork), maar zoals ik al zei, dan moet ik echt nog even doorsparen. Deze valt echt buiten budget.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je op MP iets wilt verkopen moet je dom overkomen.
Paar schrijfvouten,, een domme opmerking, voor de hand liggende info vergeten, dat soort dingen.
Dan heeft de koper het idee dat je er geen verstand van hebt, en ruikt dus een buitenkansje :wink:

Deze ad is dus veel te goed.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
VMA
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 21 december 2020, 08:16
Mijn mountainbike: 2020 Karate Monkey

ThaSingleTrackMastah schreef: za 23 januari 2021, 21:56
Deze ad is dus veel te goed.
Dit zinnetje blijft hangen.. als ik de centen had was ik er toch even 3 uur voor in de auto gaan zitten :-)
:bier:
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Maar niemand ervaring dus? Ik heb hier ook herhaaldelijk met een schuin oog naar gekeken om mijn pike mee te vervangen. Helaas nog nooit in het wild gezien.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het is wat vreemd dat DT er zo weinig aandacht aan besteed. Misschien vinden ze zelf ook dat het net niet goed genoeg is?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

DT vork = Pace ?

Merkwaardig idd.
Ze steken er geld in, brengen het op de markt, en dan wordt het stil...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

DT (vorken) was ooit Pace, de nieuwe generatie vorken hebben daar niet veel meer mee van doen.

In mijn in elkaar gedrukte Ragley had ik destijds een nagenoeg nieuwe DT vork zitten, die was twee ritten oud toen we die auto achterop kregen. Dat was nog wel een vork met Pace erfenis en het leek me ook een fijn vorkje. (XM130 of zoiets, met de brug nog aan de achterkant van de vorkpoten).
Voorzover na twee ritten te beoordelen, hoewel een van die twee ritten de oude Voerstreekroute was dus wel in echt terrein ;-)

Maar goed, de F535 One is een totaal andere vork, alleen de DT sticker is een overeenkomst.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Ik heb de DT-Swiss F535 One van Kermit overgenomen en er inmiddels een paar ritjes mee gedaan.
Dit is wel echt een dikke vork die precies doet wat ik zocht.
Zit nu in een Ibis Ripley LS, ik maak nog een keer een SYS als ik tijd heb.
Er zat een Fox 34 factory in deze fiets, dus daarmee vergelijk ik hem.
De F535 is stijver, stuurt scherper en je kunt makkelijker je lijn houden als je een bocht inramt.
De F535 blijft hoger in zijn veerweg en duikt niet in een bocht.
Ik heb op de routes Hellendoorn, Holten en vandaag Lochem de laatste 2,5cm niet gebruikt.
Vandaag in Lochem bij de afdalingen bewust door de dikste remknippen gereden, de vork geeft geen krimp en ik heb continu volle controle.
Ook bij de landing na een sprong of drop 100% controle en rust.
De bovenste paar cm veerweg is best soepel, voor mij voldoende.
Een Fox 34 kun je soepeler afstellen en zal dan wat meer comfort geven op makkelijk terrein, als het wat ruiger wordt legt de Fox het af tegen de DT-Swiss.
Binnenkort een rit doen in het Teutoburger Wald, wat ruigere trail opzoeken.
Plaats reactie