DT-Swiss F535 One Revolutie?
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Nee, DT zet hem in de markt als trailvork, dus in de hoek van de Pike, Fox34 e.d.
Volgens de test die ik noemde zit hij aan de enduro-kant van het spectrum, door de stijfheid en het veer/dempkarakter komt hij het best tot zijn recht bij stevig gebruik (die test was met de 140mm uitvoering).
Daar zit ook precies mijn twijfel om hem zelf te gaan gebruiken, ik ben niet zwaar en mijn rijstijl is juist niet zo van het overal overheen rammen...
Volgens de test die ik noemde zit hij aan de enduro-kant van het spectrum, door de stijfheid en het veer/dempkarakter komt hij het best tot zijn recht bij stevig gebruik (die test was met de 140mm uitvoering).
Daar zit ook precies mijn twijfel om hem zelf te gaan gebruiken, ik ben niet zwaar en mijn rijstijl is juist niet zo van het overal overheen rammen...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Klitse
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
- Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred
Zou goed in mijn NS passen. 130-150mm is perfect en ik ben wel zwaar en lomp.
En omdat hij als 2e fiets moet fungeren is het fijn om niet steeds naar de afstellig te hoeven kijken.
Maar dan moet ik nog even doorsparen geloof ik want er hangt best een prijskaartje aan.
En omdat hij als 2e fiets moet fungeren is het fijn om niet steeds naar de afstellig te hoeven kijken.
Maar dan moet ik nog even doorsparen geloof ik want er hangt best een prijskaartje aan.
-
- All rounder
- Berichten: 68
- Lid geworden op: ma 21 december 2020, 08:16
- Mijn mountainbike: 2020 Karate Monkey
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lrKlitse schreef: ↑za 23 januari 2021, 19:49 Zou goed in mijn NS passen. 130-150mm is perfect en ik ben wel zwaar en lomp.
En omdat hij als 2e fiets moet fungeren is het fijn om niet steeds naar de afstellig te hoeven kijken.
Maar dan moet ik nog even doorsparen geloof ik want er hangt best een prijskaartje aan.
Deze al gezien? Komt voor mijn bike te vroeg, net nieuwe wielen gekocht eerst weer even sparen
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Die heb ik zeker gezien, want dat is de mijne
(En inmiddels is-ie verkocht).
(En inmiddels is-ie verkocht).
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Klitse
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1576
- Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
- Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred
Zeker wel (want ik ben tenslotte op zoek naar een vork), maar zoals ik al zei, dan moet ik echt nog even doorsparen. Deze valt echt buiten budget.VMA schreef: ↑za 23 januari 2021, 20:49https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lrKlitse schreef: ↑za 23 januari 2021, 19:49 Zou goed in mijn NS passen. 130-150mm is perfect en ik ben wel zwaar en lomp.
En omdat hij als 2e fiets moet fungeren is het fijn om niet steeds naar de afstellig te hoeven kijken.
Maar dan moet ik nog even doorsparen geloof ik want er hangt best een prijskaartje aan.
Deze al gezien? Komt voor mijn bike te vroeg, net nieuwe wielen gekocht eerst weer even sparen
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Als je op MP iets wilt verkopen moet je dom overkomen.
Paar schrijfvouten,, een domme opmerking, voor de hand liggende info vergeten, dat soort dingen.
Dan heeft de koper het idee dat je er geen verstand van hebt, en ruikt dus een buitenkansje
Deze ad is dus veel te goed.
Paar schrijfvouten,, een domme opmerking, voor de hand liggende info vergeten, dat soort dingen.
Dan heeft de koper het idee dat je er geen verstand van hebt, en ruikt dus een buitenkansje
Deze ad is dus veel te goed.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
DT vork = Pace ?
Merkwaardig idd.
Ze steken er geld in, brengen het op de markt, en dan wordt het stil...
Merkwaardig idd.
Ze steken er geld in, brengen het op de markt, en dan wordt het stil...
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
DT (vorken) was ooit Pace, de nieuwe generatie vorken hebben daar niet veel meer mee van doen.
In mijn in elkaar gedrukte Ragley had ik destijds een nagenoeg nieuwe DT vork zitten, die was twee ritten oud toen we die auto achterop kregen. Dat was nog wel een vork met Pace erfenis en het leek me ook een fijn vorkje. (XM130 of zoiets, met de brug nog aan de achterkant van de vorkpoten).
Voorzover na twee ritten te beoordelen, hoewel een van die twee ritten de oude Voerstreekroute was dus wel in echt terrein
Maar goed, de F535 One is een totaal andere vork, alleen de DT sticker is een overeenkomst.
In mijn in elkaar gedrukte Ragley had ik destijds een nagenoeg nieuwe DT vork zitten, die was twee ritten oud toen we die auto achterop kregen. Dat was nog wel een vork met Pace erfenis en het leek me ook een fijn vorkje. (XM130 of zoiets, met de brug nog aan de achterkant van de vorkpoten).
Voorzover na twee ritten te beoordelen, hoewel een van die twee ritten de oude Voerstreekroute was dus wel in echt terrein
Maar goed, de F535 One is een totaal andere vork, alleen de DT sticker is een overeenkomst.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
Ik heb de DT-Swiss F535 One van Kermit overgenomen en er inmiddels een paar ritjes mee gedaan.
Dit is wel echt een dikke vork die precies doet wat ik zocht.
Zit nu in een Ibis Ripley LS, ik maak nog een keer een SYS als ik tijd heb.
Er zat een Fox 34 factory in deze fiets, dus daarmee vergelijk ik hem.
De F535 is stijver, stuurt scherper en je kunt makkelijker je lijn houden als je een bocht inramt.
De F535 blijft hoger in zijn veerweg en duikt niet in een bocht.
Ik heb op de routes Hellendoorn, Holten en vandaag Lochem de laatste 2,5cm niet gebruikt.
Vandaag in Lochem bij de afdalingen bewust door de dikste remknippen gereden, de vork geeft geen krimp en ik heb continu volle controle.
Ook bij de landing na een sprong of drop 100% controle en rust.
De bovenste paar cm veerweg is best soepel, voor mij voldoende.
Een Fox 34 kun je soepeler afstellen en zal dan wat meer comfort geven op makkelijk terrein, als het wat ruiger wordt legt de Fox het af tegen de DT-Swiss.
Binnenkort een rit doen in het Teutoburger Wald, wat ruigere trail opzoeken.
Dit is wel echt een dikke vork die precies doet wat ik zocht.
Zit nu in een Ibis Ripley LS, ik maak nog een keer een SYS als ik tijd heb.
Er zat een Fox 34 factory in deze fiets, dus daarmee vergelijk ik hem.
De F535 is stijver, stuurt scherper en je kunt makkelijker je lijn houden als je een bocht inramt.
De F535 blijft hoger in zijn veerweg en duikt niet in een bocht.
Ik heb op de routes Hellendoorn, Holten en vandaag Lochem de laatste 2,5cm niet gebruikt.
Vandaag in Lochem bij de afdalingen bewust door de dikste remknippen gereden, de vork geeft geen krimp en ik heb continu volle controle.
Ook bij de landing na een sprong of drop 100% controle en rust.
De bovenste paar cm veerweg is best soepel, voor mij voldoende.
Een Fox 34 kun je soepeler afstellen en zal dan wat meer comfort geven op makkelijk terrein, als het wat ruiger wordt legt de Fox het af tegen de DT-Swiss.
Binnenkort een rit doen in het Teutoburger Wald, wat ruigere trail opzoeken.