Anne Tauber op weg naar goud in 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

What the fock gaat ze winnen... :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat zou wel heel mooi zijn. Terpstra gaat ook lekker trouwens.
◼︎ Go round the outside.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Lang geleden dat ik tegen de tv zat te schreeuwen :lol:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Draadloos schakelen is nog niet perfect?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als ik alle vloeken weg laat zei ik er niks bij. :x
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Echt heel zonde dit. Zo sterk gereden en dan hou je er niets aan over. Nou ja, misschien wel de overtuiging dat ze dus de kwaliteiten heeft om een wedstrijd te winnen.

Wel een geweldige wedstrijd gezien. Doe er vanmiddag nog maar zo één maar dan hopelijk met meer succes voor Van der Poel.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Mán wat spannend en mán wat ongelofelijk knullig gemist door de regie :evil:
Er twee minuten over doen om Tauber weer terug te vinden. Het is niet alsof ze door aliens is opgestraald of zo. En op het moment dat Tauber over de finish komt zit het verhaal bij haar, dus die moet je dan nog ff in beeld houden, niet in de herhaling van de finish van Courtney.

Had ff gemist dat ze een uur eerder starten dan vorige week dus pas ingeschakeld in ronde 4. Vanaf dat moment ook tegen het scherm zitten schreeuwen. (En daarna tegen de regie... )
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

vibemaker schreef: zo 26 mei 2019, 11:58 ... Het is niet alsof ze door aliens is opgestraald of zo. ...
Wie weet! Ik heb haar verhaal nog niet gehoord... 8) (en er gebeuren wel raardere dingen tijdens wedstrijden)


Maar goed, de lol was er meteen af.


We goed van andere Anne en nog een paar anderen die een mooie wedstrijd reden :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Van wat ik me herinner van haar interview: Ze wilde perse op de fiets blijven zitten op dat laatste deel van die technische klim. Viel stil, kwam niet uit haar pedaal en viel om. Relatief onschuldig alleen wel met de derailleur op een steen waardoor die scheef kwam te staan. Het koste nogal tijd om weer verder te kunnen. Later ging ze nog een keer onderuit.

Haar analyse was dat ze nog veel te leren heeft, onder meer als het gaat om omgaan met druk tijdens de wedstrijd. Ook dan moet ze foutloos blijven rijden. Meteen zelfkritisch dus en geen jankverhaal. Die gaat dus in de toekomst zeker nog wedstrijden winnen. :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bottecchia schreef: zo 26 mei 2019, 12:48 Van wat ik me herinner van haar interview: Ze wilde perse op de fiets blijven zitten op dat laatste deel van die technische klim. Viel stil, kwam niet uit haar pedaal en viel om. Relatief onschuldig alleen wel met de derailleur op een steen waardoor die scheef kwam te staan. Het koste nogal tijd om weer verder te kunnen. Later ging ze nog een keer onderuit.
Hmm, van die aliens was toch een sterker verhaal...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

- Tauber: “Ik moet nog veel leren, maar er komt een dag dat ik zal winnen!” -

In de 2e manche van de UCI Mountainbike WorldCup leek het er - tot de laatste van de zes ronden op - dat Tauber historie ging schrijven, door als eerste Nederlandse mountainbikester de WorldCup in Nove Mesto op haar naam te schrijven. Dat zou de eerste keer zijn dat een Nederlandse mountainbikester een UCI Mountainbike WorldCup zou winnen.

In een hele spannende race waarin Tauber vanaf aanvang de race mee domineerde en lange tijd de Zwitserse mountainbike grootheid Jolanda Neff en Wereldkampioene Kate Courtney achter haar liet, zagen we een sterke Anne Tauber, continue op kop in de race.
Tauber rook haar overwinning en was extra gebrand de race tot het einde goed af te maken, maar maakte toch een ‘kleine’ fout wat haar materiaalpech opleverde en de overwinning koste. Uiteindelijk finishde Tauber op een 10e plaats. Haar ploeggenoot Yana Belomoina (Ukraine) finishde als 13e.

Anne Tauber:
“Ik reed een hele sterke en mooie race voor de 2e manche van de UCI Mountainbike WorldCup. Ik wist de hele wedstrijd aan de leiding te rijden en zowel het klimmen als het dalen liepen smooth. Maar als je wilt winnen kan je je geen enkel foutje permitteren. Helaas maakte ik een klein valletje waarbij mijn derailleur beschadigd raakte en ik daardoor met materiaalpech mijn laatste ronde uit moest rijden. Uiteindelijk sleepte ik er een 10e plaats uit. Niet een resultaat waar ik tevreden mee ben en het was heel jammer dat ik niet de overwinning kon grijpen op dit geweldige parkoers. Aan de andere kant heb ik veel geleerd en het was een mooie race. Ik wil mijn Team onwijs bedanken. Zij helpen mij te leren en te groeien in dit soort momenten.”

Bart Brentjens, Team Manager CST Sandd Bafang Mountainbike Racing Team :
“Heel jammer dat Anne in de finale een kleine fout maakte, waardoor ze de wedstrijd niet kon afmaken zoals ze wilde. Ze heeft een perfecte race gereden en ervaring op gedaan voor de komende Worldcups. Doordat ze vandaag niets wist te winnen, zal ze sterker zijn voor de volgende race. De volgende Worldcup in Andorra is voor Anne!”
Waar Anne Tauber de UCI Mountainbike Worldcup vandaag niet winnend kon afsluiten, kon Mathieu van der Poel dat wel. Een mooie dag voor de Nederlandse mountainbike-sport, 13 jaar na de laatste nederlandse winnaar van een UCI Mountainbike Worldcup in 2006 op Curacao.

Bart Brentjens :
“Een prachtige overwinning van Mathieu! Ik vind het geweldig om te zien dat Nederland weer zo goed mee doet in de mountainbike-sport. Het hadden vandaag zelfs twee Nederlandse Worldcup-overwinningen kunnen zijn, met daarnaast prachtige prestaties van David Nordemann (4e Men U23 gisteren), Anne Terpstra 7e Women Elite en Milan Vader 21e Men Elite (1e jaars Men Elite). Ik zie de Olympische Spelen in Tokyo 2020 vol vertrouwen tegemoet.”

De volgende UCI Mercedes-Benz Mountainbike World Cup is van 5 tot 7 juli in Vallnord, Andorra.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

-zipp
Laatst gewijzigd door Jurriaan op wo 29 mei 2019, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

We hebben al een topic wat betreft Anne Tauber.
viewtopic.php?f=16&t=138204
Is het niet handiger om dit daarin te plaatsen?
Doet niets af aan deze prestatie.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wel Massen, het was leuk je gekend te hebben... :-{




:bier: :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Lars TB schreef: ma 27 mei 2019, 20:48 Wel Massen, het was leuk je gekend te hebben... :-{




:bier: :kiss:
Vind je dat ik geen vraag mag stellen aan de "Site Admin"?
Plaats reactie