Anne Tauber op weg naar goud in 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Met een gebroken vinger, afgekeken van VdP, werd ze in 4de in Andorra.

Afbeelding

Op naar 2020.
Laatst gewijzigd door Jurriaan op di 17 augustus 2021, 21:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Goede prestatie! En ze leek goed mee te kunnen met de top
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ze doet technisch ook niet (veel) onder voor de andere dames in de top!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Geweldig vind ik het! Ze doet het super... en iet alleen op de fiets maar in de winter ook op de schaats :D
Ik ben mij er eentje...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Komt American Eagle (Bart B) eigenlijk nog met een racefully? De meesten stappen af van de hardtails, fully als alternatief op bepaalde parcoursen brengt voordelen met zich mee...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Zeker een eigen topic waard, wat een luxe om bij de dames en heren zo'n topper te hebben. :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

aurelius schreef:Komt American Eagle (Bart B) eigenlijk nog met een racefully? De meesten stappen af van de hardtails, fully als alternatief op bepaalde parcoursen brengt voordelen met zich mee...
Stuk duurder om dat te ontwikkelen. En BB heeft tijdens elke wedstrijd een verhaal om aan te geven dat rijden op een HT voordelen heeft.
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Heb een keer voorbij horen komen dat er een fully aankomt.
Toch zie ik de vrouwen vaak met een HT rijden terwijl de mannen op de fully rijden
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

wvdb schreef:Heb een keer voorbij horen komen dat er een fully aankomt.
Toch zie ik de vrouwen vaak met een HT rijden terwijl de mannen op de fully rijden
Staat zelfs op hun site idd, full suspension coming in 2018 :) ben benieuwd.
Vermoed wel dat deze dan ook in bepaalde worldcups gebruikt gaat worden al valt het me wel op dat bij de heren over het algemeen vrij veel fully gereden wordt en bij de dames vrij veel hardtail....
Ik ben mij er eentje...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bart is een verstokte HT rijder. Zelfs als de voordelen van FS aangetoond werden (Giant NRS!)(metingen voor een wedstrijd) dan verkoos hij een HT. Thomas Frischknecht zei ooit dat hij de WK Marathon van Bart (in een eindsprint) gewonnen had omdat hij een FS reed. Bart ontkent natuurlijk :winkie:

Zijn commentaar is dus gekleurd.

Bij de mannen zie je echt alleen nog maar FS. Daar moet dus voor zijn teamrijders heel snel een FS komen. Bij de dames juist vooral en meestal HT's. Die vallen nog steeds meer over een kilogram gewicht dan dat ze dus denken winst te halen uit de vering. Ik kan me goed voorstellen dat Anne zelfs nog nooit een FS geprobeerd heeft!


Maar goed, de AE FS is dus onderweg.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef:Zeker een eigen topic waard, wat een luxe om bij de dames en heren zo'n topper te hebben. :-q
Die luxe benadrukt dat het extreem eenzaam is aan de top.


Enige andere Nederlander in Andorra was Michiel vd Heijden, ergens op de 50ste plek of zo... . Iets bredere top zou wenselijk zijn... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Lars TB schreef:Bart is een verstokte HT rijder. Zelfs als de voordelen van FS aangetoond werden (Giant NRS!)(metingen voor een wedstrijd) dan verkoos hij een HT. Thomas Frischknecht zei ooit dat hij de WK Marathon van Bart (in een eindsprint) gewonnen had omdat hij een FS reed. Bart ontkent natuurlijk :winkie:

Zijn commentaar is dus gekleurd.

Bij de mannen zie je echt alleen nog maar FS. Daar moet dus voor zijn teamrijders heel snel een FS komen. Bij de dames juist vooral en meestal HT's. Die vallen nog steeds meer over een kilogram gewicht dan dat ze dus denken winst te halen uit de vering. Ik kan me goed voorstellen dat Anne zelfs nog nooit een FS geprobeerd heeft!


Maar goed, de AE FS is dus onderweg.
Die World Cup vrouwen hebben zo'n laag gewicht dat het extra gewicht van een fully al snel een aanzienlijk percentage is van het totaal. Denk dat de (zeker grotere) heren makkelijker het voordeel uit een fully halen tov. het gewichts verschil.

Tenminste dat heb ik wel eens gelezen hier en daar, dat het ook daar aan ligt.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Tauber is echt een aanwinst.
Leuke meid om te zien, super spontaan in de omgang en kan geweldig goed rijden.

Bij KROSS reden ze ook weer op een Hardtail ondanks de lovende verhalen de laatste keer over hun FS.
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Lars TB schreef:Bij de mannen zie je echt alleen nog maar FS.
Helaas, maar dat is dus niet waar.
Ik heb meerdere hardtails bij de mannen zien langskomen, afgelopen zondag. Dat verbaast me dan weer wel, eigenlijk....
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

AE heeft heel veel tijd zitten in het ontwikkelen van hun FS, het ontwikkelen, mallen maken, bijschaven, nieuwe mallen enz is ERG duur en kost bakken tijd voor zo'n klein team. Dat de Specialized's en Trek's van de wereld alle patenten opkopen werkt ook niet mee ;) Tel daarbij op dat Bart inderdaad geen FS liefhebber is, en je zit met een moeizame ontwikkeling. Het zal me benieuwen!
Plaats reactie