Orbea 2019-2020

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Mrr schreef: zo 22 maart 2020, 10:10 Iemand toevallig wetenschap of onze spaanse vrienden nog steeds fietsen maken in deze woelige tijden?

Het mag allemaal egoïstisch klinken en ik zou misschien beter toiletpapier gaan hamsteren maar ik hoop écht m'n fiets rond de voorspelde afleverdatum (1-4juni) te mogen ontvangen :winkie:
https://m.pinkbike.com/news/how-the-cor ... rands.html
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Heb voor een aantal weken terug nog contact gehad met de dealer. Mijn bestelling (orbea oiz) was toen uitgesteld van begin april naar eind april ivm de vraag. Tot dusver nog niks gehoord over uitstel vanwege corona, maar verwacht eerlijk gezegd wel dan het allemaal wat langer gaat duren.
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Ik neem aan dat die dealer van je, net als de mijne, ondertussen ook dicht is?

Mijn Oiz is onlangs nog van "pending paint" naar "awaiting frame" gegaan. Ik heb een M10TR onderweg, jij? Frames zijn uit spanje portugal, high end shimano blijkbaar uit Japan.. ik blijf hopen dat het niet teveel verlaat.

Uit het pb artikel: (merci bouwpakket!)

"Orbea has also introduced new regulations that they have borrowed from their Asian suppliers that go above and beyond the protocols of the Spanish government. These include hiring busses to safely transport their staff to work, introducing the 1.5 metre distancing protocol before it was legally mandated in Spain and staggering break times so that there are never too many people in one space."

Dus we mogen nog wel hoopvol blijven :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Nou mannen reken er maar op....dikke vertraging vanuit het zonnige zuiden :-{ alles maar ook echt alles is dicht en als een bedrijf niet dicht hoeft, dan kan deze niet werken vanwege geen toeleveringen en of niet uitleveren omdat er nu niet afgenomen wordt :( en in het nieuws hoor ik alweer dat deze 2 weken zeker wel 4 weken kunnen worden :-{
Het is hier iedere dag nog stiller dan de stilste zondag die je je maar kunt bedenken :((
Ik zelf hoop natuurlijk, dat alles snel goed komt :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Nee er op rekenen zou naïef zijn, maar het in de gaten houden en vingers en tenen kruisen wel ;-)

Speelt natuurlijk ook wel dat het om te beginnen al een heul lange wachttijd was (4 maanden) .. ik hoop nog steeds op begin van de zomer, anders is het weer wat zonde om zo'n (voor mij) extreme fiets gelijk voor de winter weg te moeten zetten.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En zonder dat je een keer bent opgestapt al gelijk een jaar ouder is :( en als dit zou gaan gelden voor alles wat we gebruiken, fiets, motor, auto, huishoudelijk apparatuur waar toch altijd het jaartal, een belangrijk aspect blijft :( is het niet raar/vreemd dat hieruit gevolg problemen zullen gaan ontstaan :roll:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Bwah nee, jaartal boeit zo niet want ik plan geen verkoop (ik rij lang met dezelfde fiets én hij is volledig MyO dus geen mens dat em wilt)

Ik heb gewoon m'n oude Scale verkocht en zit momenteel zonder MTB en ik kijk énorm uit naar deze zomer de rollen (indoortrainer, hoe noemen jullie dat?) te ruilen voor de bospaden :-)
tiggermac
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 19:22

Mijn Orbea Laufey is afgelopen vrijdag binnengekomen. Komende week ophalen :-D.
Mazzel gehad zullen we maar zeggen. Half februari besteld, dat wel.

Patrick
Proberen lukt altijd
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

tiggermac schreef: zo 22 maart 2020, 19:08 Mijn Orbea Laufey is afgelopen vrijdag binnengekomen. Komende week ophalen :-D.
Mazzel gehad zullen we maar zeggen. Half februari besteld, dat wel.

Patrick
Jij op een Laufey? Niet dat daar wat wat mis mee is. :D
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als ik me niet vergis heeft premier Sanches vanmorgen verteld dat alle niet noodzakelijke bedrijven nu moeten sluiten.
Orbea zal niet in het lijstje noodzakelijke bedrijven staan, denk ik. :-{
Maar er is hoop, m'n spaans is nog niet zo best, dus misschien heb ik jet verkeerd begrepen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Voor Mrr is Orbea een behoorlijk noodzakelijk bedrijf! Dus sluiting kunnen ze niet maken :evil:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mrr schreef: zo 22 maart 2020, 18:13 ..
Ik heb gewoon m'n oude Scale verkocht en zit momenteel zonder MTB...
Ja, ik zie het.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Orbea is in 2010 naar China gegaan en of deze fabriek vandaag de dag nog bestaat, geen idee :-? ga ik ook niet opzoeken, omdat vanaf 2016 de Orbea fabriek in Portugal is geopend https://bttlobo.com/orbea-inaugura-nova ... -portugal/
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik kan wel begrijpen dat de meeste hier geen Portugees kunnen lezen :-{ maar in het artikel staat geschreven dat in Spanje maken zo een 8000 tot 10000 bike's, ik zelf denk alleen high end bike's en de prototypes :-?
En in Portugal zijn ze toen met 85000 begonnen en dat moeten er inmiddels op z'n minst 100000 mtb's en waarvan een klein aantal racefietsen van de productieband af rollen :-D
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie