Orbea 2019-2020

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
PaganiProductions

Mijn Orbea's heb ik gewoon van de dealer. Gaat allemaal goed
Bartica Mel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 18 maart 2012, 17:20
Mijn mountainbike: Gazelle w4, Specialized xc pro.
Contacteer:

PaganiProductions schreef: ma 15 april 2019, 13:09 Mijn Orbea's heb ik gewoon van de dealer. Gaat allemaal goed
Ik, idem dito.
Helmuth schreef: ma 15 april 2019, 08:00
Gaaf! Ben benieuwd wat je ervan vindt. Heb je zelf de kleuren samengesteld?

Wij hebben de knoop ook doorgehakt en afgelopen vrijdag 2 fietsen besteld in eigen kleuren. We hebben beide gekozen voor de M10 in de 100mm versie. De geplande leverdatum is eind juni (de mijne 19-24 juni die van mijn vrouw 24-27 juni). Hopelijk komt er geen vertraging, want 27 juni vertrekken we naar Zwiterland voor de Engadin Bike Giro. Het zal heel krap worden, maar dat zou dan wel de ultieme vuurdoop gaan worden.
Nee, de standaard oranje-zwart gekozen. Gezien mijn leeftijd, liever stealthy en snel dan opvallend met ondermaatse prestaties :-D Geplande leverdatum is de tweede week van Mei. Ben ook ontzettend benieuwd naar de omschakeling van een luie Alu. 9x3 en 26 naar een racy Carbon 1x12 en 29. Time will tell. Intussen duim ik voor jullie dat er geen vertraging komt en de gewenste vuurdoop plaats kan vinden in Zwitserland. Ik weet nu al dat de flowy bochtige rode route van Best mijn eerste uitlaat terrein zal zijn en daarna de ‘bult’ in Nuenen (oude vuil stortplaats van 60m) voor de klim en daal.
Ho Ho, maar eerst drie dagen pontifical in de woonkamer (waarschijnlijk tegen de zin van vrouwlief) te staan om te worden geaaid en bewonderd. Daarna mag hij nat en vies worden.
PaganiProductions

Bartica Mel schreef: ma 15 april 2019, 21:07
PaganiProductions schreef: ma 15 april 2019, 13:09 Mijn Orbea's heb ik gewoon van de dealer. Gaat allemaal goed
Ik, idem dito.
Helmuth schreef: ma 15 april 2019, 08:00
Gaaf! Ben benieuwd wat je ervan vindt. Heb je zelf de kleuren samengesteld?

Wij hebben de knoop ook doorgehakt en afgelopen vrijdag 2 fietsen besteld in eigen kleuren. We hebben beide gekozen voor de M10 in de 100mm versie. De geplande leverdatum is eind juni (de mijne 19-24 juni die van mijn vrouw 24-27 juni). Hopelijk komt er geen vertraging, want 27 juni vertrekken we naar Zwiterland voor de Engadin Bike Giro. Het zal heel krap worden, maar dat zou dan wel de ultieme vuurdoop gaan worden.
Nee, de standaard oranje-zwart gekozen. Gezien mijn leeftijd, liever stealthy en snel dan opvallend met ondermaatse prestaties :-D Geplande leverdatum is de tweede week van Mei. Ben ook ontzettend benieuwd naar de omschakeling van een luie Alu. 9x3 en 26 naar een racy Carbon 1x12 en 29. Time will tell. Intussen duim ik voor jullie dat er geen vertraging komt en de gewenste vuurdoop plaats kan vinden in Zwitserland. Ik weet nu al dat de flowy bochtige rode route van Best mijn eerste uitlaat terrein zal zijn en daarna de ‘bult’ in Nuenen (oude vuil stortplaats van 60m) voor de klim en daal.
Ho Ho, maar eerst drie dagen pontifical in de woonkamer (waarschijnlijk tegen de zin van vrouwlief) te staan om te worden geaaid en bewonderd. Daarna mag hij nat en vies worden.
Zoveel dealers heb je niet van Orbea.
ik heb een Oranje en Rode Orbea.
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Bartica Mel schreef: ma 15 april 2019, 21:07 Geplande leverdatum is de tweede week van Mei. Ben ook ontzettend benieuwd naar de omschakeling van een luie Alu. 9x3 en 26 naar een racy Carbon 1x12 en 29. Time will tell. Intussen duim ik voor jullie dat er geen vertraging komt en de gewenste vuurdoop plaats kan vinden in Zwitserland. Ik weet nu al dat de flowy bochtige rode route van Best mijn eerste uitlaat terrein zal zijn en daarna de ‘bult’ in Nuenen (oude vuil stortplaats van 60m) voor de klim en daal.
Ho Ho, maar eerst drie dagen pontifical in de woonkamer (waarschijnlijk tegen de zin van vrouwlief) te staan om te worden geaaid en bewonderd. Daarna mag hij nat en vies worden.
En heb je de Oiz inmiddels al 3 dagen in de woonkamer kunnen bewonderen en kunnen aaien? En na die drie dagen al kunnen uitlaten? Hoe bevalt die?

De leverdatum voor de fiets van mijn vrouw is wat naar voren gehaald (2e week juni) en van mij helaas wat naar achteren geschoven (2e week juli).
Bartica Mel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 18 maart 2012, 17:20
Mijn mountainbike: Gazelle w4, Specialized xc pro.
Contacteer:

:( Helaas, de bestelde Oiz is nog niet in mijn bezit. Had toch stiekem rekening mee gehouden want bij navraag was gebleken dat bestelde fietsen zelden komen op het beloofde tijdstip. Volgens de bikeshop wordt het de tweede week in Juni in de fabriek geassembleerd dus nog even geduld. Ik verwacht het in week 25. Wie weet wordt het tegelijkertijd met die van jouw vrouw naar Nederland opgestuurd. Erg jammer voor jou met de vertraging. Hopelijk wordt je verrast met beter nieuws omtrent de wachttijd.
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

@Bartica Mel Dat is balen dat je hem nog niet hebt. Hopelijk kan je er snel van genieten!
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

De eerste fiets is inmiddels binnen. Gisteren opgehaald. Erg gave bike! De kleuren zijn ook mooier dan op de plaatjes leken. Zal eens kijken of ik later een foto kan toevoegen.

edit:
https://www.pinkbike.com/photo/17359407/

https://www.pinkbike.com/photo/17359406/

Nu is het nog wachten op mijn fiets.

@Bartica Mel Heb jij hem al binnen of is er al wat meer bekent?
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Wat een prachtig merk is het ook :bier:
Sneeuwmonster
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Nu ook met de ge-update Occam trialbike.

Mooie bike.

Stukje info van pinkbike.
https://www.pinkbike.com/news/first-rid ... -2020.html
Bartica Mel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 18 maart 2012, 17:20
Mijn mountainbike: Gazelle w4, Specialized xc pro.
Contacteer:

[quote=Helmuth post

@Bartica Mel Heb jij hem al binnen of is er al wat meer bekent?

Hier ook een blije mens. Zaterdag opgehaald en zondag uitgelaten.
Zeer positief eerste rij-ervaring. Meteen 60km op de teller.
Ik duim voor jou dat het goed komt voor vertrek op de 27e.
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

Bartica Mel schreef: wo 19 juni 2019, 23:18 Hier ook een blije mens. Zaterdag opgehaald en zondag uitgelaten.
Zeer positief eerste rij-ervaring. Meteen 60km op de teller.
Ik duim voor jou dat het goed komt voor vertrek op de 27e.
Mooi dat je hem al hebt! Heb je er al wat foto's van? Heel veel fietsplezier ermee. :-q

Ik ga ervan uit dat ik de mijne niet voor de 27e heb. Zodra ik hem heb, maak ik wel een sys aan.
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

marcomtb1972 schreef: wo 19 juni 2019, 19:50 Nu ook met de ge-update Occam trialbike.

Mooie bike.

Stukje info van pinkbike.
https://www.pinkbike.com/news/first-rid ... -2020.html
Zeker een mooie bike!

Hier nog een stukje over de Occam op Vojomag:

https://www.vojomag.nl/test-nieuw-orbea ... eelzijdig/

Wordt ook nog melding in gemaakt dat Orbea ook eigen onderdelen gaat maken net zoals een aantal andere grote merken. Ze beginnen daarmee met een eigenmerk dropper op de Occam.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die nieuwe Occam is absoluut een gaaf fietsje.
Was ik in de markt voor iets dergelijks kwam hij met stip binnen in m'n top drie! :-q

En die custom kleur-optie is een heel interessant extraatje, zie ik echt als een meerwaarde.

Je zou verwachten dat je zo'n fiets al snel veel zou tegenkomen, maar ik vrees dat "men" toch vooral de bekende merken in NL zal blijven kopen. Nou ja, dan heb je tenminste echt iets aparts als je een Occam kiest ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Bartica Mel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 18 maart 2012, 17:20
Mijn mountainbike: Gazelle w4, Specialized xc pro.
Contacteer:

Okay Helmuth, het is mij uiteindelijk gelukt om deze fotos te uploaden. (Met dank aan forumlid Nordin)
Overgang van 9x3 naar 1x12 viel hartstikke mee. Vering is super. Ben benieuwd of de lockout soepeler gaat schakelen uiteindelijk. Advies van mijn vrouw om rustig aan te doen bij mijn eerste rit sloeg ik in de wind toen een biker naderde van achter :-D
Om eerlijk te zijn verwachte ik een overwegend donker frame met oranje accenten maar ben super blij met deze kleur.

Afbeelding

Afbeelding
Nordin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 25 juli 2002, 15:01
Mijn mountainbike: 29er only

Het blijft een erg mooie fiets. En de kleur was een positieve vergissing :D
Plaats reactie